Kinderen die melk drinken, leven langer

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Kinderen die melk drinken, leven langer




par recyclinage » 29/07/09, 09:02

Kinderen die melk drinken, leven langer
Gemaakt op 28 / 07 / 09 - Laatste update op 16h22

Het absorberen van meer dan 400 mg calcium per dag bevordert een langere levensduur, aldus Britse en Australische onderzoekers.

Het is een langetermijnonderzoek dat is uitgevoerd door onderzoekers van het Queensland Institute for Medical Research in Australië en de Universiteit van Bristol in het Verenigd Koninkrijk. Om de invloed van zuivelproducten op de levensverwachting te bepalen, keken ze naar Britse gezinnen, van wie de eetgewoonten al eind jaren dertig waren geanalyseerd. Doelstelling: inventariseren wat ze waren werd 30 jaar later. De conclusie van dit onderzoek, gepubliceerd in het vakblad Heart: calcium staat synoniem voor een lang leven.

Zuivelproducten leveren eiwitten, vitamines en mineralen. Deze elementen spelen een essentiële rol bij de gezondheid van de botten. Ze zouden het risico op overlijden aan een beroerte aanzienlijk verminderen. Aan de andere kant konden de onderzoekers niet aantonen dat de consumptie van calcium effect had op coronaire hartziekten.

Hoeveel calcium moet u eten om langer te leven? De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium is al vastgesteld op 800 mg per dag, maar de onderzoekers stelden vast dat de relevante drempel 400 mg per dag was. Dit komt overeen met 33 cl melk of twee yoghurts. Aan de andere kant moeten kaas en boter worden vermeden omdat de verzadigde vetzuren en het cholesterol dat ze bevatten hartaandoeningen bevorderen.


europa 1 nieuwsbron
Dernière édition par recyclinage de 29 / 07 / 09, 09: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Kinderen die gekke koeienmelk drinken, ...




par recyclinage » 29/07/09, 09:03

kinderen die gekke koemelk drinken, zijn grappiger dan anderen


ok ik ga uit, ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/07/09, 09:39

Wanneer zijn we geen kind meer?
Er zijn nogal wat "ecologen" die anti-melk zijn ... van koeien ...

Zeggen dat we boter en kaas moeten "vermijden" lijkt me "een beetje" extremistisch: je moet niet te veel nemen ...

ps: je bent de bron vergeten
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/07/09, 11:11

ja ja ... tussen degenen die beweren dat we niet bedoeld zijn om zuivelproducten te verteren (en vooral koemelk) en degenen die beweren dat ze de levensverwachting verlengen ...

Persoonlijk advies: consumeer zuivelproducten zoals u zich voelt en als u uw levensverwachting wilt verlengen, begin dan met stoppen met roken, drank drinken, industrieel voedsel eten en een beetje sporten. Het zal veel effectiever zijn dan psychotherapie voor 3 druppels melk.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/07/09, 11:25

Goed gesproken Christine! Beeld

Je bent gewoon de stress- en vervuilingsfactoren vergeten in de verkorting van de levensduur ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/07/09, 11:57

Ja inderdaad...

1) We kunnen getallen veel laten zeggen ...

2) Christine's advies is zeker effectiever ... Met stress, inderdaad, Christophe! Dus bepaalde vormen van werk, die moeten worden onderdrukt ...

3) Als het calcium is, zijn er tal van andere bronnen! Met inbegrip van, in sommige regio's, de waterontharder uitschakelen !!!
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 29/07/09, 14:55

gedronken als energiedrank of als drainagemiddel in de ochtendkoemelk is niet giftig

het is nog steeds hyperconsumptie die een gif doet smelten

als ik mijn wereld kwaad wil maken, kan ik zelfs wat water kwalificeren als een kankerverwekkende bron

dit is slechts mijn mening van nieuwelingen
wie bedient mij een lafyte kasteel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/07/09, 22:16

Lafitte ?, nee?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 30/07/09, 11:33

ik zou het je niet vertellen
ik heb nooit een enkele fles


als het had kunnen rijmen, zou ik niole in een fles hebben gezegd
maar het is minder slim, ...
0 x
Oliver Twist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/07/09, 14:12




par Oliver Twist » 30/07/09, 14:16

Het ziet eruit als een advertentie voor de zuivelindustrie. Lactose is schadelijk voor mensen vanaf de leeftijd van 3 jaar omdat we niet langer het enzym hebben dat nodig is om het correct te assimileren. En wat calcium betreft, het wordt in overvloed aangetroffen in fruit en groenten, zonder het nadeel van lactose. Zuivelproducten die regelmatig worden geconsumeerd, zijn giftig voor mensen (volwassenen). Je kunt echter geiten- of schapenmelk consumeren zonder pb.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten