Fraude past het dubbele effect toe ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Fraude past het dubbele effect toe ...




par Grelinette » 14/09/17, 15:01

Wist je van het "Kisscool Double Effect"?...

Welnu, er is een nieuw marketingconcept in opkomst: The Marketingfraude met dubbel effect ! :onheil:

Zoals met ieder van jullie, stel ik me voor, word ik letterlijk lastiggevallen met irritante en/of frauduleuze telefoontjes. De thema's zijn even divers als fantasierijk! (Als we zoveel creativiteit zouden hebben voor eerlijke zakelijke activiteiten, zouden er geen economische crises meer bestaan : Wink: ):

Kortom, het gaat van Mevr. Irma die een goddelijke openbaring over mijn toekomst heeft gekregen en die me daar absoluut over wil vertellen (in ruil natuurlijk voor een paar euro), tot het bedrijf Pipo-Jeux die me vertelt dat ik heb gewonnen hun loterijtrekking en dat ik een betaalnummer moet bellen om mijn prijs naar mij te laten sturen, naar de bezorger die ik ook moet bellen (op een betaalnummer) om mijn afleveradres op te geven, of zelfs een onvolledig medisch dossier dat Ik moet informeren (altijd via een telefoonnummer met toeslag), enzovoort en de beste...

De laatste tijd word ik regelmatig gebeld en zodra ik een vrouwenstem opneem die de meest sensuele luchthavenstewardessen waardig is, zegt ze laconiek tegen me: "Tot ziens", en hangt op! :schok: :schok: :schok:

Het ergste is dat deze telefoonnummers van de beller niet verborgen zijn (bedankt door medeplichtigen van al deze shenanigans door te geven aan de telefonisten zonder medeweten van hun welwillende vrije wil), maar deze telefoonnummers zijn onbereikbaar als je ze probeert te onthouden!

Maar hier is het einde van het einde, het toppunt van perversiteit, de graal van de zwendel als ik het zo mag zeggen:

Ik krijg een telefoontje van een zogenaamde officiële onderzoeksinstantie om zogenaamd een publieksenquête over telefoonoplichting uit te voeren. (Merk ook op dat oproepen voor pseudo-enquêtes, ik ontvang er zoveel en meer...)

Kortom, op dit moment zeg ik tegen mezelf: Hier ... misschien hebben de autoriteiten, de staat, de fraudeafdeling, mijn telefoonmaatschappij of een andere witte ridder eindelijk de maatregel genomen van deze intimiderende telefoonzwendel en doen ze iets om ze te (proberen) te verminderen? ...

Maar verdomme!

Nadat ze had bevestigd dat ik inderdaad heel regelmatig werd lastiggevallen door deze valse telefoontjes (een dozijn op bepaalde dagen), zei de charmante interviewer tegen me met haar zachte, vriendelijke en commerciële stem: "Dank je, het is dankzij getuigenissen zoals die van jou dat we kan reageren op de omvang van dit misbruik... Ik zou u willen vragen om dit aan ons te bevestigen op onze telefonische server, die 24 uur per dag, 24 dagen per week beschikbaar is,... met nummer 7. ..."

Rhâââââââ! .... :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:


Frankrijk is echt het land van overvloed geworden voor alle intriganten en andere criminelen!
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Macro » 14/09/17, 15:25

Mijn gedrag tegenover deze onruststokers: onbeleefd zijn, smerig zijn, perverseling spelen, rasist zien (heel vaak hebben de bellers accenten die typisch zijn voor het zuiden...Uit Marseille)... Ik kan je garanderen dat ze uiteindelijk op de zwarte lijst zullen komen jij... : Mrgreen:

Het was mijn 15-jarige jongen die het me leerde : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par izentrop » 14/09/17, 15:29

Grelinette schreef:Het ergste is dat deze bellende telefoonnummers niet verborgen zijn
Dit is voor mij een voordeel. Ik neem alleen op als het nummer bekend is, anders luister ik XNUMX keer per dag naar het antwoordapparaat.

Commerciële oproepen laten zeer zelden een bericht achter en dus meer ongewenste oproepen.

Het is hun taak en hun levensonderhoud om ons te bellen, dat respecteren we hier liever.
Dernière édition par izentrop de 14 / 09 / 17, 15: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Christophe » 14/09/17, 15:32

Hé ja... dat is klote... het is telefoonspam en het is lang niet zo goed wettelijk gereguleerd als e-mailspam denk ik... AMHA de operators zijn medeplichtig aan dit alles... Kortom, het kwaad is geschied...

Dus een kleine methode (die een paar jaar geleden werkte...) om dingen te verbeteren:

In 99% van de gevallen zijn dit VOIP-oproepen en omwille van de efficiëntie worden er meerdere oproepen tegelijk gedaan... zodra er een geluidssignaal wordt gedetecteerd, neemt een telefoniste het gesprek "over"... in kortom het is geen telefoniste die je nummer typt maar een computer...

Met andere woorden: zeg je geen ALLO (of iets anders) en zwijg je dan wordt je oproep niet doorgeschakeld naar een telefoniste, je kunt ophangen en na X keer bestaat de kans dat je nummer automatisch wordt gewist door de computer omdat "zonder interesse"... (want zelfs als de communicatie bijna niets kost, is het verspilde computertijd...)

Hier is om te testen (in België vervelen we ons veel minder...)

Pas anders de izentrop-methode toe die ik ook beoefen...(aangezien ik geen commerciële activiteit meer heb met de winkel omdat ik voorheen moest antwoorden...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Christophe » 14/09/17, 15:39

Macro schreef:Mijn gedrag tegenover deze herrieschoppers: onbeleefd zijn, smerig, pervers spelen, rasiste zien (heel vaak hebben de bellers typische accenten uit het zuiden... Uit Marseille)...


Nou, ze zijn slaven van een systeem, ze hoeven niet smerig of racistisch te zijn... Ik vind het geen leuke baan met veel psychologische druk om doelen te bereiken...

Anders heb je deze (of gelijkwaardig) al gehad omdat ik er dol op ben...

"Bijour, het is Jean-Pirre aan de telefoon...."
"Ja ja, als jouw naam Jean-Pierre is, is mijn naam Marie-Thérèse"
"...piep"

Het laatste callcenter dat ik moest bellen was dat van Cdiscount, het is goed verplaatst naar het oosten gezien de accenten...Ik bracht daar 30 minuten door en werd rondgeleid door 2 of 3 verschillende operators, uiteindelijk voor niets omdat ze dat niet deden begrijp mijn probleem (gelukkig was ik erin geslaagd om het nummer op een lokaal gesprek te vinden...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Macro » 14/09/17, 15:53

Behalve dat ik niet zeg dat mijn naam Marie Therese is maar Mohamed...
Dat noem ik racistisch zijn...

En dan voor de viezerik.. Meestal vraag ik hem om me een van zijn vuile slipjes te sturen... : Cheesy: Soms moeten ze er zelfs om lachen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Did67 » 14/09/17, 15:57

Grelinette schreef:
De laatste tijd word ik regelmatig gebeld en zodra ik een vrouwenstem opneem die de meest sensuele luchthavenstewardessen waardig is, zegt ze laconiek tegen me: "Tot ziens", en hangt op! :schok: :schok: :schok:



Daar is het gewoon omdat in deze callcenters, waar de werknemers "onder druk staan", een nummer bellen, wachten tot de persoon opneemt, een ander nummer herhalen wanneer de persoon niet opneemt, dit alles is "productiviteitsverlies". Dus een computer test het nummer om erachter te komen of je er bent. Als je opneemt, is dat omdat je er bent! CQFD. En uw nummer wordt opgenomen in de lijst van degenen die de volgende momenten zullen worden gebeld...

[PS: ik denk niet dat we iets hoeven te zeggen! Ik zwijg en hang niet op bij de eerste... ik weet niet of het helpt]
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par SixK » 14/09/17, 16:15

Free is veroordeeld voor het filteren van spam-e-mails....
Schending van de neutraliteit van de koeriersdistributeur opgelegd door de post- en communicatiecode, noemen ze dat.

De ontvanger moet de filtering goedkeuren...

We zijn er niet klaar voor om deze praktijken te zien verdwijnen.

De enige manier om een ​​telefoon met nummerweergave te hebben en alleen de nummers op te nemen die u kent...

Anders kun je voor de lol altijd alles beantwoorden en zeggen...
De laatste keer vroeg het meisje me om mijn mobiele nummer om onze uitwisseling te bevestigen. "Nou nee! Nou ja, ik heb je telefoonnummer nodig, nou nee, ik ben niet verplicht je mijn persoonlijke mobiele telefoon te geven!"

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Did67 » 14/09/17, 16:40

Als je tijd hebt en in goede conditie bent, klaarwakker, is het makkelijk...

Op een dag begint het meisje (vaak vrouwen) met de gebruikelijke "intro": jij bent meneer die en die, op dat en dat adres, enz... informatie hierover, precies in mijn dorp. .. Je kent het wel, deze aanpak...

En daar, in topvorm, om mijn vrouw aan het lachen te maken, maak ik een schets:

- Mevrouw, u heeft geluk, ik weet het niet meer... Ik weet niet hoe ik u moet bedanken! Echt, ik ben helemaal wanhopig.
- Vanmorgen belde de gerechtsdeurwaarder me om te vertellen dat de bank beslag zou leggen op mijn huis - kortom, alles over Ik betaal mijn maandelijkse betalingen niet, ben alles kwijt met gokken, mijn vrouw heeft een minnaar, ik ben begonnen met drinken. ..
- Maar jij zegt me dat ik de eigenaar ben! Is dat het mevrouw? Het stelt me ​​gerust! Want dat is niet wat de gerechtsdeurwaarder zei...
- U kunt mij een attest geven van wat u zegt, zodat ik de brief aan de gerechtsdeurwaarder kan laten zien...
Enz. Enz ...

Dit alles op de toon van een bipolaire stoornis, eerst op de rand van tranen, dan euforisch 2 zinnen later...

Ik had nog een paar minuten nodig om haar los te laten!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Christophe » 14/09/17, 16:48

SixK schreef:Free is veroordeeld voor het filteren van spam-e-mails....
Schending van de neutraliteit van de koeriersdistributeur opgelegd door de post- en communicatiecode, noemen ze dat.

De ontvanger moet de filtering goedkeuren...

We zijn er niet klaar voor om deze praktijken te zien verdwijnen.


Ah te goed deze wet! Gratis wordt veroordeeld vanwege overmatig filteren (daarom behoud van privacy a priori) maar hij heeft het recht om de nummers of e-mail van zijn abonnees door te verkopen (dus inbreuk op privacy)?

Zonder deze 2e oefening zouden we geen last hebben van spam of cold calling (tenzij je gevraagd hebt om op de witte pagina's te verschijnen...dat is jouw verantwoordelijkheid...). Er was een tijd dat er zelfs een pagina op de France Telecom-site was die dit soort diensten aanbood, zoals "Wij bieden u onze database aan voor uw commerciële prospectie"...
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten