Fraude past het dubbele effect toe ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Peter » 14/09/17, 19:30

Grelinette schreef:Mevr. Irma die een goddelijke openbaring ontving over mijn toekomst en die absoluut met mij wil delen
Rekening!
Grelinette schreef:het bedrijf Pipo-Jeux dat me vertelt dat ik hun loterij heb gewonnen
Rekening!
Grelinette schreef: bezorger die ik ook moet bellen
Rekening!
Grelinette schreef: De laatste tijd word ik nog regelmatig gebeld en zodra ik een vrouwenstem opneem die de meest sensuele luchthavenstewardessen waardig is, zegt ze laconiek tegen me: "Tot ziens"
Rekening! Ik denk dat het gewoon een bot is die op zoek is naar geldige nummers.

Ik heb de enquête over telefonische oplichting nog niet gehad, maar het is super opgeblazen, het wekt bijna respect op.

Gisteren gaat de telefoon, ik kijk naar het scherm van zo'n: Nr in 01, ik neem niet op, het antwoordapparaat neemt het over. Het was een bericht dat was ingesproken voor een open huis bij Citroën, kortom telefonische reclame. :schok:

Reclamespotjes op tv kunnen worden overgeslagen (door vooraf op te nemen of uitgesteld kijken), reclamespotjes per post kunnen handig zijn om het vuur aan te steken (ook al is dat niet ideaal), reclamespotjes op het net die als het niet opdringerig is voorbij komen, de kroegen op e-mail, kunnen worden gefilterd en in het slechtste geval worden ze verwijderd zonder ze te openen. Maar publiciteit per telefoon, verdomme :x
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Christophe » 14/09/17, 22:09

Over oplichting gesproken, nou ja, meer als een grap, een paar weken geleden kreeg ik twee telefoontjes van de "politie" in minder dan 48 uur (op het antwoordapparaat omdat ik niet opnam) die me vertelden dat ik was geflitst maar met een registratienummer dat mij niet aangaat... 2 van de 2 oproepen was niet gemaskeerd en het was niet dezelfde stem als de eerste oproep...

Een vriend had het ook op hetzelfde moment...

Ik begrijp het doel van de truc niet echt (er werd niet telefonisch om betaling gevraagd...) behalve de slechte grap...?

Er kunnen websites zijn (op de grens van de legaliteit, want dit is nabootsing van de wetshandhaving ... het is sowieso behoorlijk serieus, zelfs aan de telefoon ...) die dit soort onzin bedenken om een ​​partner kwaad te maken?

Als ze me een 3e keer hadden gebeld, had ik een klacht ingediend...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Grelinette » 15/09/17, 13:14

Wat me kwaad maakt, is niet zozeer dat oplichters met alle middelen proberen op te lichten (en bij voorkeur kwetsbare mensen), maar het is vooral dat deze praktijken nu al enkele jaren bestaan, op het openbare plein. , en zonder dat er iets aan gedaan wordt, afgezien van het melden van de fraude op deze overheidssite, waarvan men zich uiteindelijk afvraagt ​​waar het voor dient (https://www.internet-signalement.gouv.fr/).

Bovendien worden deze fraudes vooral begunstigd door telefonisten die moeten zien wat er voor hun ogen gebeurt, en alleen al het feit dat een telefoniste toestaat die we kunnen bellen met een niet-verborgen nummer, maar dat we niet hetzelfde nummer terug kunnen bellen (een bericht antwoordt dat het nummer niet geldig is), lijkt mij het begin van medeplichtigheid aan fraude. :onheil:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Did67 » 15/09/17, 22:13

Christophe schreef: 2 keer 2 telefoontjes "van de politie" (op antwoordapparaat aangezien ik niet opnam) die me vertelde dat ik geflitst was maar met een registratienummer dat mij niet aangaat..



Dus daar, waar is de consistentie: ze hebben uw nummer gevonden met een registratienummer dat niet van u is??? Heel sterk ! Over het algemeen is het het tegenovergestelde: iemand heeft zich uw nummer toegeëigend en u krijgt de boete zonder u te waarschuwen!

Was er geen betaalnummer om met spoed terug te bellen?

In Frankrijk zijn er nummers met een vaste toeslag: als je belt is het 3,50 euro, al besef je na 5 seconden dat het onzin is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Christophe » 16/09/17, 01:35

Geen consistentie en geen "losgeld" eis, vandaar de hypothese van de... slechte grap...?!?

Wat betreft het vinden van een telefoonnummer, het is op dit moment een vrij triviale zaak gezien alle Android- of Apple-applicaties die toegang kunnen hebben tot het telefoonboek...

Ik neem aan dat mijn vriend en ik in dezelfde gemeenschappelijke directory van een andere telefoon zaten, waarschijnlijk uitgerust met een applicatie uh... een beetje rot...?!?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Christophe » 16/09/17, 01:47

Grelinette schreef:Wat me kwaad maakt, is niet zozeer dat oplichters met alle middelen proberen op te lichten (en bij voorkeur kwetsbare mensen), maar het is vooral dat deze praktijken nu al enkele jaren bestaan, op het openbare plein. , en zonder dat er iets aan gedaan wordt, afgezien van het melden van de fraude op deze overheidssite, waarvan men zich uiteindelijk afvraagt ​​waar het voor dient (https://www.internet-signalement.gouv.fr/).


Er is veel erger en veel minder discreet waar de overheid ook toestaat dat er ongestraft dingen gebeuren... bijvoorbeeld btw- of SIRET-registratiezwendel...

Laat het me uitleggen: deze 2 registraties zijn gratis, behalve de kosten voor het creëren van de juridische structuur die tijdens de oprichting moeten worden betaald... dat wil zeggen voordat ze worden geregistreerd...

Eenmaal geregistreerd, ontvangt u (binnen ongeveer 2 maanden) verschillende oplichtingsbrieven waarin u wordt gevraagd om btw of SIRET voor de registratie te betalen... met een briefhoofd dat voor sommigen heel dicht bij de officiële brieven ligt...en de bankrekening, het adres en de SIRET nummer van het uitgevende bedrijf...

Het is gewoon geweldig om dit in Frankrijk te zien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par Did67 » 16/09/17, 09:45

Christophe schreef:Geen consistentie en geen "losgeld" eis, vandaar de hypothese van de... slechte grap...?!?

Wat betreft het vinden van een telefoonnummer, het is op dit moment een vrij triviale zaak gezien alle Android- of Apple-applicaties die toegang kunnen hebben tot het telefoonboek...



Ja ja.

Wat ik wilde zeggen is dat als we erover nadenken, het duidelijk zou zijn dat ze je niet kunnen bellen voor een valse kentekenplaat... Ze hebben het nummer ergens anders opgevist...
0 x
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

Re: De fraude past het dubbele effect toe ...




par charendome » 20/09/17, 22:23

Hallo allemaal.
een andere methode: leg de hoorn neer en wacht tot de persoon zich verveelt.
in het geval van aanbiedingen van helderziendheid vertel ik ze eenvoudig en heel snel dat hun "meester" geen goede helderziende is, en op de vraag "waarom" antwoord ik "omdat ze niet zag dat dat me niet interesseerde!
vrienden, het is waar dat het tussen XNUMX en XNUMX uur zeer zelden is dat ik antwoord als ik het nummer niet weet.
kortom dat alles te zeggen JEN EEN MERRIE
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 109 gasten