Kerncentrales produceren niet meer genoeg

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Kerncentrales produceren niet meer genoeg




par recyclinage » 02/11/09, 09:45

Deze winter zou Frankrijk ongeveer tien weken netto-importeur van elektriciteit moeten zijn, waardoor de marktmanager, Réseau de Transport d'Electricité (RTE) mogelijk gedwongen wordt tot load-shed, d.w.z. de stroom hier of daar vrijwillig af te sluiten om het evenwicht te herstellen van het netwerk. Deze situatie van potentieel tekort, vrijdag aangekondigd door RTE, is het gevolg van verschillende factoren, te beginnen met een
"Zeer duidelijke vermindering" van de beschikbaarheid van de nucleaire vloot in vergelijking met vorige winter. Frankrijk had toen al enkele dagen gebroken met zijn traditioneel elektriciteitsexporterende verleden. Deze verslechtering van de elektrische autonomie van het land is het gevolg van de toegenomen onderhoudsbehoeften van onze kerncentralevloot. Het is in deze context dat de staat Maryland EDF zojuist groen licht heeft gegeven om de helft van de nucleaire activa van de American Constellation terug te kopen. Dit dossier werd verdedigd door de vertrekkende president, Pierre Gadonneix, maar wordt vandaag betwist door zijn aangewezen opvolger, Henri Proglio, die een financiële verspreiding van de groep vreest.


echo's nieuwsbron
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 03/11/09, 19:19

Na reclame voor all-electrics is EDF nu het tweede slachtoffer (de eerste zijn natuurlijk de klanten)
het zal grappig zijn als iedereen die voor deze volledig elektrische (verwarming, kookplaat) heeft gekozen opgelucht zal zijn.
Voeg daarbij het EPR dat niet op veiligheidsniveau is.
De Fransen zullen misschien beseffen dat de all-electric-nuclear een aberratie is, tenslotte kunnen we altijd blijven dromen.
En we lopen nog niet op elektriciteit, de toekomst ziet er lelijk uit!
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 03/11/09, 19:33

ja vooral met de propaganda voor de pacs....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/11/09, 19:57

1 + ...

Lang leve de Adem...

De stroomuitval is niet ver... en zonder elektriciteit, zelfs als je niet op elektrische verwarming staat en behalve een houtkachel, werkt niets meer!!

Glaglagla we gaan ze schiften!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/09, 19:57

Je moet dat in context plaatsen, EDF en AREVA willen de kernbom opnieuw lanceren. Ze moeten zeggen dat ze essentieel en onvermijdelijk zijn en dat we ze de middelen moeten geven (door nieuwe eenheden en andere EPR's te financieren)... om het ongemak van bezuinigingen/uitval te voorkomen.

Wat is het onderdeel van bluffen? Normaliter worden onderhoudsonderbrekingen ruim van tevoren gepland en niet bij voorkeur tijdens de periode met het grootste verbruik. Gezien het aantal elektriciteitscentrales dat in bedrijf is, vind ik het moeilijk te geloven dat onderhoudsonderbrekingen, die van invloed kunnen zijn op sommige van hen, een significante invloed hebben op het geheel...tenzij het precies gesynchroniseerd is om de druk op de regering of het publiek te verhogen mening. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 03/11/09, 20:14

Ik weet in ieder geval niet of het ermee te maken heeft, maar toen ik een artikel over de CO2005-belasting aan het voorbereiden was, vroeg ik me af waarom de elektriciteitsproductie in XNUMX niet meer toenam ( http://www.iea.org/stats/pdf_graphs/FRELEC.pdf )



In andere landen lijkt het niet zo te zijn. Misschien geeft u een verklaring (afname export).
0 x
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65




par Gebe » 03/11/09, 20:20

Flytox schreef:tenzij het precies gesynchroniseerd is om de druk op de regering of de publieke opinie te vergroten. : Mrgreen:


Zonder al te veel in het debat te willen treden, als er op een dag stroomonderbrekingen/afschakeling of prijsstijgingen zijn als gevolg van de ontoereikende productie van elektriciteit van nucleaire oorsprong in Frankrijk, zal de onvermijdelijke consequentie in de publieke opinie zijn: "Het komt door privatisering".
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 03/11/09, 21:10

Wat is het huidige nummer?
2 van de 3 fabrieken worden stilgelegd? ! :)

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 03/11/09, 21:13

Waarom zeg je dat ?
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 04/11/09, 10:00

Flytox schreef:Je moet dat in context plaatsen, EDF en AREVA willen de kernbom opnieuw lanceren. Ze moeten zeggen dat ze essentieel en onvermijdelijk zijn en dat we ze de middelen moeten geven (door nieuwe eenheden en andere EPR's te financieren)... om het ongemak van bezuinigingen/uitval te voorkomen.

+1

Volgens EDF zijn 18 van de 58 Franse kernreactoren stilgelegd voor onderhoudswerkzaamheden, incidenten of om ze op te laden. Vreemd beheer voor de winter. EDF legt uit dat de uitval van eenheden is vertraagd vanwege een stakingsactie in het voorjaar.

Moraal: we moeten het onderhoud van onze kerncentrales snel uitbesteden aan buitenlandse bedrijven, nationaliteit nader te bepalen maar bij voorkeur waar het stakingsrecht niet algemeen wordt gebruikt...

De staking in kerncentrales, een uitweg uit kernenergie?
0 x
Om te betogen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten