Het land heeft zijn krediet overschreden ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/10/10, 17:29

Sen-no-sen, u weet dat ik het met u eens ben met de inhoud, maar ik zou het omwille van de precisie iets anders willen omschrijven.

Veel mensen denken te goeder trouw dat afval een soort vervelende drift of overmaat in een systeem is ruw effectief en dat het voldoende zou zijn om er bewust van te worden om de situatie "op te ruimen".

Integendeel, afval is substantieel met dit economische systeem en waar het niet met bewijzen verschijnt, onthult het alleen een onvolkomenheid van dit systeem.

De reden is dat de goederen altijd twee onafscheidelijke aspecten hebben: de gebruikswaarde die de koper zoekt en de ruilwaarde die het enige doel is van de producent / verkoper.

Economisch belang vereist daarom dat de gebruikswaarde zo klein mogelijk is zonder de transactie echter te verhinderen; Het is ook belangrijk dat deze waarde in de tijd zeer beperkt is, omdat op deze manier meer goederen kunnen worden verkocht.

Het is dus geen moreel probleem, maar een krachtig en bijzonder pervers mechanisme; het lijdt geen twijfel dat eenvoudige corrigerende maatregelen absoluut niets zouden veranderen aan deze stand van zaken (hun enige effect zou een consolidatie van het systeem zijn), alleen een radicale verandering in de doelstellingen van de sociale relaties die betrokken zijn bij werk en uitwisselingen zou dit effect kunnen hebben.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 09/10/10, 19:36

Ahmed schreef: het lijdt geen twijfel dat eenvoudige corrigerende maatregelen absoluut niets zouden veranderen aan deze stand van zaken (hun enige effect zou een consolidatie van het systeem zijn), alleen een radicale verandering in de doelstellingen van de sociale relaties die betrokken zijn bij werk en uitwisselingen zou dit effect kunnen hebben.


inderdaad Ahmedzullen eenvoudige "corrigerende maatregelen", zoals u zegt, de situatie niet veranderen, in het slechtste geval zullen ze de uiterste deadline met een paar jaar uitstellen ... en des te moeilijker zal de val zijn.
Het probleem is nu om te weten welke soorten radicale veranderingen de samenleving op het goede pad zullen brengen ... Ik ben pessimistisch.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/10/10, 20:08

... eenvoudige "corrigerende maatregelen", zoals u zegt, zullen de situatie niet veranderen, in het slechtste geval zullen ze de uiterste deadline met een paar jaar uitstellen.

Ik moet op dit punt specificeren dat naar mijn mening de corrigerende maatregelen helemaal niets kunnen verbeteren, aangezien het hun rol is om de bestendigheid van een schadelijk systeem te legitimeren door een illusoire mogelijkheid te bieden om aan een bepaalde logica te "ontsnappen". .
Zo stelt "eerlijke" handel * consumenten die kritiek hebben op de gewone handel in staat hun geweten te zuiveren en zich niet langer uit te spreken tegen "oneerlijke" handel die daarom in vrede kan gedijen!
Evenzo zijn de PEFC ** - of FSI-labels er alleen om u gerust te stellen en kunt u rustig consumeren ...

* Zelfs nog beter vergoed, dwingt dit systeem de boeren om hun beste land en hun energie te wijden aan de exportcultuur ten nadele van voedselproducties.

** Deze labels garanderen (+ of -) een minimum aan milieuvoorzorgsmaatregelen, maar hebben in feite dezelfde doelstelling als de hele houtsector en zijn slechts een marketing-cover-up ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 10/10/10, 18:55

Ahmed schreef:
Zo stelt "eerlijke" handel * consumenten die kritiek hebben op de gewone handel in staat hun geweten te zuiveren en zich niet langer uit te spreken tegen "oneerlijke" handel die daarom in vrede kan gedijen!
Evenzo zijn de PEFC ** - of FSI-labels er alleen om u gerust te stellen en kunt u rustig consumeren ...



Helemaal mee eens, maar we lopen het risico een spoiler te worden genoemd!
Ik geef toe dat het voorstellen van een werkelijk deugdzaam systeem virtuositeit is!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 10/10/10, 20:39

Helemaal mee eens, maar we lopen het risico een spoiler te worden genoemd!

Luciditeit heeft duidelijk enkele nadelen die de toestand van "gelukkige dwaas" niet aanwezig zijn ...
Vergeef me de uitdrukking, het is omwille van het en het is absoluut verstoken van nare gevoelens!
Nietzsche was goed op de hoogte van het alternatief en werd aanbevolen aan degenen die tevreden konden zijn met gewoon geluk om het gedrag van het grootste aantal te volgen ...
Ik geef toe dat het voorstellen van een werkelijk deugdzaam systeem virtuositeit is!

Echt deugdzaam, ongetwijfeld, maar het best mogelijke is slechts een kwestie van collectieve verbeelding ...
Maar stil!, Zei ik een slecht woord! Verbeelding! Hebben we enig idee om zulke dingen te zeggen, mevrouw Miku! Godslastering totalitair handelssysteem aan wie we alles te danken hebben! Wat ongepast!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 16/10/10, 15:38

De alternatieven voor de STM (totalitair handelssysteem) zullen zeer moeilijk te implementeren zijn, want het is duidelijk dat dit economische monster onweerstaanbaar ieder mens naar zich toe trekt, als een mot met een elektrische lamp.
Uiteindelijk denk ik dat de oplossing zal komen van het probleem zelf ... door zelfvernietiging ... het valt nog te bezien hoeveel schade aan het milieu en de mens ermee zal worden geleden!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61




par verwarren » 16/10/10, 16:44

Uiteindelijk denk ik dat de oplossing zal komen van het probleem zelf ... door zelfvernietiging ... het valt nog te bezien hoeveel schade aan het milieu en de mens ermee zal worden geleden!


Hopelijk komen we daar niet, maar bij een grote economische / energie / ecologische ramp maakt de emotie uit het verleden in principe plaats voor het voor de hand liggende.

Wat suggereert dat er eentje nodig is om te veranderen!
Het ergste is dat dit idee viraal gaat.

"laten we niets doen, laten we wachten op de ramp"


A ++
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 16/10/10, 17:40

perplex schreef:
Wat suggereert dat er eentje nodig is om te veranderen!
Het ergste is dat dit idee viraal gaat.

A ++


Het is jammer, maar er moet worden opgemerkt dat de meeste van de bestaande maatregelen op het gebied van preventie het gevolg zijn van ongevallen, een bewijs van het gebrek aan omgevingswijsheid.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 16/10/10, 19:38

Dit is jammer, maar het is duidelijk dat de meeste bestaande preventiemaatregelen worden genomen na ongevallen, een bewijs van het gebrek aan omgevingswijsheid.

De ramp is dejà daar, ons onvermogen om het te onderscheiden in de mist van de STM kan het optimisme nauwelijks aanmoedigen ...
Toch zijn er oplossingen mogelijk, maar zo in tegenstelling tot de (fatale) helling die we volgen, dat een zichtbare catastrofe alleen maar zou leiden tot onbegrip en irrelevante reflexen.

Ik ben van mening dat we niets mogen verwachten van een soort 'openbaring' in contact met een crisissituatie, maar dat we echt bewustzijn niet kunnen vermijden op basis van diepgaande reflectie, reflectie collectief en vrijwillig.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 26/10/10, 19:16

Over corruptie, het nieuwste Transparency.org-rapport:

http://www.transparence-france.org/e_up ... e_2010.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten