Het land heeft zijn krediet overschreden ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/08/10, 20:05

Hongersnoden zijn vaak synoniem met rampzalig beheer op nationale schaal.

Zeker, maar nog meer op internationale schaal, en dit op een structurele manier.
Ondervoeding is onder meer het gevolg van het neokolonialisme gekoppeld aan een landbouwbeleid in het Noorden dat in beide richtingen in het nadeel van de landen van het Zuiden werkt: invoer van landbouwoverschotten (in naam van het "liberalisme") op " verlaagde" prijzen (sinds gesubsidieerd) en verplichting om exportgewassen te produceren (allemaal goed land onttrokken aan lokale voedselgewassen) om terug te betalen ad nauseum onrechtmatige schulden.
Zelfs als het niet houdbaar is om te bevestigen dat deze sterfgevallen bewust zijn gepland, blijft het niet minder waar dat ze objectief gezien noodzakelijk zijn voor de goede werking van een systeem dat anderen, elders, in staat stelt comfortabel te leven zonder zich bewust te zijn van hun verantwoordelijkheden. dit is wat deze observatie bijzonder afschuwelijk maakt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 24/08/10, 20:30

Exact Ahmed, maar het zou nodig zijn om vraagtekens te plaatsen bij het dogma van groei, van "vrijhandel"(!)...een enorm programma!

"Honger in de wereld" wordt ons getoond als een soort onherstelbare fataliteit, maar met investeringen die naam waardig zijn, zou het heel goed mogelijk zijn om deze te stoppen.
Vooral omdat de maatregelen nu moeten worden genomen, want als de geïndustrialiseerde landen hun broeders in het Zuiden niet helpen, zullen klimaatvluchtelingen toestromen met de pseudo-veiligheidsoplossingen ($€) die we allemaal van tevoren hebben gevonden (bijv.: grens tussen VS en Mexico ) ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/08/10, 20:49

...maar we moeten vraagtekens plaatsen bij het dogma van groei, van "vrijhandel"(!)

...en ook die van economie!

Ik geloof niet dat hulp van "geïndustrialiseerde landen aan hun broeders in het Zuiden" de oplossing is, want dat zou onze intellectuele superioriteit bevestigen en een westers model versterken dat is niet de oplossing maar de oorzaak van deze problemen evenals vele andere die ons meer raken, omdat ze ons rechtstreeks aangaan en onoplosbaar zijn (althans zonder een paradigmaverschuiving!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/08/10, 18:07

Ahmed schreef:Ik geloof niet dat hulp van "geïndustrialiseerde landen aan hun broeders in het Zuiden" de oplossing is, want dat zou onze intellectuele superioriteit bevestigen en een westers model versterken dat is niet de oplossing maar de oorzaak van deze problemen evenals vele andere die ons meer raken, omdat ze ons rechtstreeks aangaan en onoplosbaar zijn (althans zonder een paradigmaverschuiving!).


Ik ben het zeker met je eens, maar het concept van de vernietiger betaalt is een principe dat veralgemeend moet worden, we zouden nog ver verwijderd zijn van een deugdzaam systeem, maar het zou het dagelijks leven van veel mensen kunnen verbeteren.
Maak u geen illusies dat het systeem beetje bij beetje aan het transformeren is (strategie van de gradiënt).
Omdat de economie de "moeder van alle ondeugden" is (althans in haar huidige vorm), is het hoog tijd om een ​​nieuw model te ontwikkelen.
Het principe van Islamitisch krediet zou een uitstekende manier zijn, het elimineren van slijtage of het schenken aan ontwikkelingshulp, het elimineren van speculatie, enz. zijn concepten die moeten worden gegeneraliseerd... er is werk aan de winkel!!!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 25/08/10, 20:36

Waarom zouden we de verantwoordelijken willen laten betalen voordat we de plunderingen van zuidelijke landen aanpakken? Heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen?

Het begrip 'ontwikkeling' is buitengewoon dubbelzinnig, heb je het fascinerende boek van gelezen? Gilbert RIST"Ontwikkeling: het verhaal van een westers geloof"?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/08/10, 20:51

Ahmed schreef:Waarom zouden we de verantwoordelijken willen laten betalen voordat we de plunderingen van zuidelijke landen aanpakken? Heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen?


Natuurlijk Ahmed, maar ik ben erg pessimistisch over de wil van geïndustrialiseerde landen om deze plunderingen te stoppen.
Het belasten van handel ten behoeve van herbebossing (om bijvoorbeeld het dagelijkse leven in de Sahel te verbeteren) zijn maatregelen die vrij snel kunnen worden doorgevoerd.
Zelfs als we het erover eens zijn dat het principe van de totalitaire economie als geheel vernietigd moet worden.

Het begrip 'ontwikkeling' is uiterst dubbelzinnig, heb je het fascinerende boek van Gilbert RIST gelezen: 'Ontwikkeling: geschiedenis van een westers geloof'?


Ik heb dit boek niet gelezen, maar er is ontwikkeling en ontwikkeling, helaas hebben veel termen in een logica van systematische verdraaiing van woorden hun werkelijke betekenis zien veranderen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 25/08/10, 21:52

Het belasten van handel ten behoeve van herbebossing (om bijvoorbeeld het dagelijkse leven in de Sahel te verbeteren) zijn maatregelen die vrij snel kunnen worden doorgevoerd.

Met de ene hand (bescheiden) geven om met de andere (grotendeels) te nemen is duidelijk bescheiden genoeg om "haalbaar" te zijn...

Heb je mijn topic over "Hoop voor de Sahelgebieden?" gezien?

Dit boek moet je lezen MAALKOREN!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 26/08/10, 08:39

Ahmed schreef:Waarom zouden we de verantwoordelijken willen laten betalen voordat we de plunderingen van zuidelijke landen aanpakken? Heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen?



Het is een vergissing om uit te gaan van overwegingen als de "plundering van de landen van het Zuiden": deze plundering bestaat niet omdat de plunderaars burgers zijn van deze landen: het zijn bijna altijd de leiders van deze "banner" republieken die s ' vullen hun zakken op de rug van de mensen omdat externe bedrijven exploitatierechten moeten betalen en een % op de gewonnen volumes...
Pas als de corruptie is uitgebannen, zullen deze landen zich ontwikkelen...
Wat kolonisatie en "ouderwetse" uitbuiting betreft, zal ik ook uw geheugen opfrissen: alle landen van zwart Afrika die in contact staan ​​met de islamitische landen van het Noorden werden uitgebuit voor de slavenhandel en de rijkdom lang voordat westerlingen Afrika zelfs maar verkenden. .. Trouwens, ik kende een oude zwarte en ongeletterde Marokkaanse huishoudster, wiens moeder nog steeds een slaaf was in een rijke Marokkaanse Arabische familie (maar haar oudere jonge zoon die in Frankrijk woont, is een computeringenieur: mooie wraak!)... en deze slavernij praktijken zijn nog steeds vrij gebruikelijk, vooral in islamitische landen ... inclusief de rijkste (Saoedi-Arabië), behalve dat het in plaats van zwart Filippino's en andere Aziaten zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 26/08/10, 13:17

Ahmed schreef:
Heb je mijn topic over "Hoop voor de Sahelgebieden?" gezien?



Ja, vandaar mijn reflectie over een "transfer" om onder andere Sahel-boeren te helpen.
Omdat de methode van Zaï erg pijnlijk is, zou een gemechaniseerde hulp niet te veel zijn, bovendien zouden onze leiders die zo bezig zijn met illegale immigratie moeten begrijpen dat we door dit soort maatregelen hongersnoden, oorlogen en toekomstige migratiestromen kunnen voorkomen.

oiseautempete schriftelijk:

Het is een vergissing om uit te gaan van overwegingen als de "plundering van de landen van het Zuiden": deze plundering bestaat niet omdat de plunderaars burgers zijn van deze landen: het zijn bijna altijd de leiders van deze "banner" republieken die s ' vullen hun zakken op de rug van de mensen omdat externe bedrijven exploitatierechten moeten betalen en een % op de gewonnen volumes...


En waarom kiezen de grote multinationals volgens jou voor haar bananenrepublieken?
Wie staat de oprichting van zijn marionettenregeringen toe?


Wat kolonisatie en "ouderwetse" uitbuiting betreft, zal ik ook uw geheugen opfrissen: alle landen van zwart Afrika die in contact staan ​​met de islamitische landen van het Noorden werden uitgebuit voor de slavenhandel en de rijkdom lang voordat westerlingen Afrika zelfs maar verkenden.


De uitbuiting van de mens door de mens is niet het voorrecht van westerlingen.
De overheersing van de machtigen over de zwakken bestaat al sinds het begin der tijden...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 26/08/10, 18:00

sen-no-sen schreef:En waarom kiezen de grote multinationals volgens jou voor haar bananenrepublieken?
Wie staat de oprichting van zijn marionettenregeringen toe?




Ah, omdat u denkt dat wij de plek kiezen waar de grondstoffen liggen? : Lol: : Lol: : Lol:
Wat de multinationals zoeken is vooral stabiliteit en veiligheid, het kan ze niet schelen of het dankzij een bloeddorstige dictator is...
Een voorbeeld: het Irak van Saddam Hoessein was een gedroomde partner voor alle industriëlen, voordat hij Iran de oorlog verklaarde, omdat zijn regime volmaakt stabiel was, het land veilig en met ijzeren vuist regeerde... en bovendien kocht hij ons met de petrodollars veel goederen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten