De industriële aardbeving van PSA in Frankrijk

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/08/12, 13:10

Ahmed schreef:Sen-no-sen

Ergens anders:
...zonder een sterke achteruitgang (hier) zal er geen oplossing zijn voor de mondiale armoede.

Met een sterke daling en geledenzal er geen oplossing meer zijn voor de mondiale armoede.


Als het om degroei gaat, is het over het algemeen (en dit is de reden waarom het huidige beleid dit idee vermijdt): a vrijwillig afstand doen van de toename van materiële goederen en het bbp.
In het geval van een plotselinge achteruitgang zou het verstandiger zijn om daarover te praten recessie.

Degrowth (gelukkige nuchterheid) is de meest effectieve manier om ‘extractivisme’ te beperken ( 8) ) waarnaar u vaak verwijst.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/08/12, 16:56

Ahmed schreef:(...) Een algemene herverdeling veronderstelt inderdaad een welvarende economie die deze kan ondersteunen, maar de economie is de oorzaak van deze wanorde, waaraan wij haar oproepen een einde te maken! We moeten daarom de zaak intensiveren om de oplossing beter te verspreiden! :P

Absoluut, het is moeilijk om het beter samen te vatten!
Dit moet aan bepaalde mensen worden uitgelegd, laten we zeggen "zeer links".
Het probleem ligt niet in de herverdeling, maar in de herziening (ik zei niet vernietiging, nee, nee!) van het systeem.



Philippe Schutt:

@ Sen-no-sen
Sociale condities? Als we het hebben over sociale zekerheid en werkloosheid, dan gaat het voor mij om therapeutische meedogenloosheid jegens ouderen en verspilling, om beroepen die beschermd zijn tegen concurrentie en minachting voor patiënten.


We moeten “sociaal” en hulp niet verwarren...
Helaas heeft het opeenvolgende beleid van rechts en links, net als veel andere concepten, voor verwarring over deze twee begrippen gezorgd.
Tegenwoordig is het vooral een kwestie van het kopen van sociale vrede via kinderbijslagen, sociale huisvesting en solidariteitsinkomsten... maar sociaal bestaat vooral in het creëren van middelen waarmee burgers hier echt uit kunnen komen, en niet van een infuus kunnen leven.
Op wereldschaal gebruikt de internationale hulp dezelfde ideeën, we hebben het resultaat gezien...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/08/12, 13:56

Obamot schreef:Dus zonder enige belediging: we zouden graag willen geloven in het enigszins reductieve schema van Philippe, als hij dat zegt“je zult altijd je best moeten doen om te overleven, en wat de methode ook is, het zal altijd een vorm van werk zijn”. Maar gezien zonder ethiek of eerlijkheid – dus zonder rechtvaardigheid – is het aristotelische logica.

Ja, het is reductief en binair, maar... door complexe modellen op elkaar te bouwen, vergeten we de fundamentele elementen, alsof het buiten een bepaalde verfijning niet langer nodig was om ze te respecteren. Misschien is dit het geval enige tijd, maar niet op de lange termijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/08/12, 16:30

Ik bevestig!

We moeten het genoemde paradigma respecteren, en dit door al zijn actoren! Maar is dit het geval?

Dwing de uitvoerende macht om de realalcitans te buigen! Maar is dit het geval?

Dit mag ons er echter niet van weerhouden om over het wetgevingsaspect te debatteren...!

Maar WIE denken we wel dat we zijn, hè... Wij, behoeftige kleine mieren, onbeduidend en onzichtbaar... willen zorgen voor wat ons niet aangaat! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/08/12, 19:44

nee, dat is niet het geval en er zullen altijd recalcitranten zijn en de uitvoerende macht is niet in staat alles te controleren, terwijl hij zelf niet tot de recalcitranten behoort.

De Peugeot-zaak baart ons niet echt zorgen, maar de economische omstandigheden zijn wel slecht.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/08/12, 07:55

Maar WIE denken we wel dat we zijn, hè... Wij, behoeftige kleine mieren, onbeduidend en onzichtbaar... willen zorgen voor wat ons niet aangaat!
Dat is democratie! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/08/12, 08:47

: Cheesy:

Niet meer niet minder,

Het feit zelf van het schatten:
1) dat de potentieel werklozen potentiële recalcitranten zouden zijn.
2) dat we het uiteindelijk normaal zouden vinden dat de uitvoerende macht (waarmee ik het juridisch-repressieve systeem bedoel dat bedoeld is om de werkende massa tot onderwerping te dwingen) de facto onschuldige mensen gaat straffen, die van nature berooid en onschuldig zijn. Volgens het principe van verantwoordelijkheid, terwijl dit voor de top van de hiërarchie niet vereist is.
3) dat ongunstige “economische omstandigheden” voldoende zouden zijn om de twee bovenstaande punten te laten verdwijnen (en die een beetje kort lijken als rechtvaardiging voor welke verklaring dan ook)!

...Dit is niet mijn idee van gerechtigheid, Philippe.

Wat betreft het behoud van de “fundamentele elementen» (aldus hierboven beschreven, maar zonder dat we heel goed weten waar het elders over gaat?*) en dit om meedogenloos therapeutisch te zijn, op een manier die de oorzaken niet aanpakt, op grond van het feit dat "het zou geen prioriteit zijn”, lijkt mij een beetje snel te gaan! Wie kan daar tevreden mee zijn?

Hier is het niet eens een kwestie van “sociaal”, maar van de oriëntatie van het vuurpeloton in de richting van wat de plaats inneemt van “kanonnenvoer”! Hoe kun je in zulke omstandigheden ‘managen’, als je het systeem hebt vertrouwd en het alles in een regio verpest! Deze grootschalige ontslagplannen lijken een beetje op het bevel van de generaals van het leger aan de zware artillerie en de luchtmacht om op hun eigen troepen te schieten, alleen maar omdat“Ze zouden het niet langer geschikt vinden voor de strijd...!”

Aan de andere kant geef ik toe dat zowel politici als bedrijfsleiders hulpeloos zijn tegenover de realiteit van de wereld zoals die is.

Daarom is het passend om nieuwe perspectieven te openen.

* maar uiteindelijk maakt het niet uit... laten we het abstract houden.^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 17/08/12, 09:44

Obamot schreef:: Cheesy:

Niet meer niet minder,

Het feit zelf van het schatten:
1) dat de potentieel werklozen potentiële recalcitranten zouden zijn.
Nee, zij niet. Hun economische gewicht is te zwak om ons te dwingen terug te keren naar de fundamentele factoren
Obamot schreef:2) dat we het uiteindelijk normaal zouden vinden dat de uitvoerende macht (waarmee ik het juridisch-repressieve systeem bedoel dat bedoeld is om de werkende massa tot onderwerping te dwingen) de facto onschuldige mensen gaat straffen, die van nature berooid en onschuldig zijn. Volgens het principe van verantwoordelijkheid, terwijl dit voor de top van de hiërarchie niet vereist is.
Zeker, je redeneert alleen volgens dit schema van samenzwering, toegevoegd aan het marxisme. Het systeem is herverdelend en niet repressief
Obamot schreef:3) dat ongunstige “economische omstandigheden” voldoende zouden zijn om de twee bovenstaande punten te laten verdwijnen (en die een beetje kort lijken als rechtvaardiging voor welke verklaring dan ook)!

...Dit is niet mijn idee van gerechtigheid, Philippe.
Als ik uw idee van rechtvaardigheid goed begrijp, is het altijd het nemen van degenen die erin zijn geslaagd te geven aan degenen die dat niet hebben gedaan.
Obamot schreef:
Wat betreft het behoud van de “fundamentele elementen» (zoals hierboven beschreven, maar zonder dat we überhaupt goed weten waar het over gaat?*)
bijvoorbeeld dat we rijkdom moeten creëren om die te kunnen consumeren
Obamot schreef:en dit om meedogenloos therapeutisch te zijn, op een manier die de oorzaken niet aanpakt, onder het voorwendsel dat “het zou geen prioriteit zijn”, lijkt mij een beetje snel te gaan! Wie kan daar tevreden mee zijn?
Het zou eerst nodig zijn om de oorzaken te identificeren, wat niet wordt gedaan uit angst de massa’s te ontevreden te maken. We moeten hen vertellen dat hun levensstandaard veel hoger ligt dan de gecreëerde rijkdom, en dat deze gedeeld moet worden door 2 of 3
Obamot schreef:Hier is het niet eens een kwestie van “sociaal”, maar van de oriëntatie van het vuurpeloton in de richting van wat de plaats inneemt van “kanonnenvoer”! Hoe kun je in zulke omstandigheden ‘managen’, als je het systeem hebt vertrouwd en het alles in een regio verpest! Deze grootschalige ontslagplannen lijken een beetje op het bevel van de generaals van het leger aan de zware artillerie en de luchtmacht om op hun eigen troepen te schieten, alleen maar omdat“Ze zouden het niet langer geschikt vinden voor de strijd...!”
oh nee, het is demobilisatie omdat de strijd verloren is. De sluiting van een locatie of een ontslagplan zijn observaties (en de gevolgen) van een mislukking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/08/12, 14:32

We kunnen de punten die ik op deze manier naar voren bracht niet van elkaar scheiden.

Eén enkele tekst die bedoeld was om te reageren op het denksysteem waarnaar u leek te verwijzen. Ik begrijp dat het heel praktisch kan zijn om mijn post op deze manier in stukken te snijden, om zo mogelijk te vermijden dat ik op de inhoud van de zaak inga. Is dat niet een beetje naïef?

Bovendien moet je het ook vermijden het argument ad consequentiam. Iemand een aanhanger van het marxisme en de complotideologie noemen, terwijl hij een nogal liberale bedrijfsleider is (in de goede zin van het woord) en een diploma heeft in bedrijfsmanagement en -organisatie – onder het voorwendsel dat hij niet zo verzoenend is en dat hij zou graag het debat willen verbreden, terwijl hij rekening houdt met jouw argumenten – ga je niet te hard ahahaha!!! : Mrgreen:

Ik was eerste in mijn klas marketing, in mijn promotie, en we hadden een van de grote namen uit de grote distributie als leraar, als je alles wilt weten...

Sorry, maar velen hebben de gevolgen van dit systeem in hun toepassing gezien, helaas hoef ik niet herinnerd te worden aan de mechanismen en mechanismen ervan... Wat betreft het trekken van overhaaste conclusies over de gevolgen, zonder een achtergrondanalyse te ondergaan! Hoe dan ook.

Een paar opmerkingen hierover en het bovenstaande:

1) Ik kan het mis hebben, maar het riekt altijd naar een syllogisme (dat een sofisme wordt zodra je afleidt dat: “als ik dat zei, dan maakte ik duidelijk een marxistische verklaring», ik herhaal het nog een keer, omdat ik erom moest lachen...^^)

2) Bovendien wordt het hierboven uitgelegd, wat sommigen van ons ertoe kan aanzetten te overwegen dat er complotten kunnen bestaan, wat in sommige gevallen buitensporig is, terwijl ze in andere gevallen perfect bestaan! Het valt niet te ontkennen: de feiten zijn er. Dit komt voort uit het feit dat tegengestelde wereldvisies botsen - het heeft altijd bestaan, je zou Attali's notitieboekjes moeten lezen - Maar het kan heel goed zijn dat de complotten door beide kanten worden aangewakkerd, maar niet door de lamparbeiders of de precaire... Uiteraard.

3) We weten nog steeds niet wat je bedoelt met fundamentele zaken. Nou ja, uiteindelijk zul je ons vertellen, hè... :-) Het dogma van groei en/of het creëren van rijkdom is niet genoeg om alles te onderschrijven in naam van een modus operandi die uiteindelijk algemeen aanvaard zou worden. Feit is dat er geen regels zijn (of heel weinig...)

4) Ik heb veel voorbeelden die uw antwoord op punt (twee) tegenspreken, er zijn verschillende mogelijkheden: a) u bent optimistisch, B) u gelooft “volledig” in het omgevingsparadigma (op een paar goedgevoelde opmerkingen na waarvan je weet hoe je ons verstandig moet belonen) c) er is jou niets soortgelijks overkomen (waarmee ik bedoel dat je onmogelijk het doelwit bent) in je carrière en daarom zie je het niet duidelijk (denk aan wat er zou gebeuren als je wel het doelwit was geweest) persoonlijk betrokken in een scenario waarin het onmogelijk zou zijn geweest om uw rechten te doen gelden... Ik betwijfel of dit had kunnen gebeuren gezien uw argumenten) d) een reden die mij ontgaat maar die u ons mogelijk zult uitleggen e) of bent u je stukje vet verdedigen? (Het lijkt misschien denigrerend van mij, maar je noemt mij een marxist, ahahaha) Ik laat de keuze aan jou over, maar je moet je ogen een beetje opendoen, de voorbeelden stromen binnen, en dat is niet zo "de crisis» waar het om draait! Laten we stoppen met de syllogismen, dank je.

5) Ok voor het vergeldingssysteem (dat zo werkt zolang het niet repressief wordt, in de algemene regel), of zolang we niet de prooi zijn van wetteloze roofdieren (helaas), zolang het niet simpelweg gedreven, beperkt en gecontroleerd door invloedssferen zoals de financiële wereld, zoals...

etc, etc... (Uiteindelijk zien we dat de gevallen waarin de economie functioneert volgens het theoretische model nogal uitzonderingen zijn - en dit is ongetwijfeld te wijten, zoals briljant beschreven door Ahmed - aan de intrinsieke tolerantie van het systeem zelf. zelfs, die de schmilblick zichzelf voedt (als ik alles goed heb "begrepen")

Ik werk in de preventie, dus ik weet een beetje waar ik het over heb en ik bevestig dat het allemaal afhangt van de vraag of we de strikte of de brede zin nemen, of er een manier is om de slachtoffers te verdedigen en op welke gebieden. .) het probleem is de positionering van de cursor tussen legaal gokken en predatie.... En natuurlijk op het criminele niveau, de manifeste en bewezen wens om schade aan te richten.

6) Je zegt opnieuw: “Neem van degenen die succes hebben gehad en geef aan degenen die dat niet hebben gedaan”. In sommige gevallen die ik hierin beschrijf forum, Ik heb dit Peter Pan-syndroom nog niet gezien ^^. En als dat op een dag zou gebeuren, zou dat dan erg zijn? Ik ken niet veel van degenen die immens rijk zijn geworden, die hun kasten niet vol hebben met lijken, tot het punt dat zij, net als Bil Gates, zich tot patronage wenden om hun geweten te zuiveren, en dit nadat ze de helft van de feiten hebben verdraaid. planeet voor hun voordeel zien we dat ze opgezet zijn als “modellen” van succes en aanbeden worden! Terwijl hij begon met fraude, terwijl ze niet eens in het bezit waren van het onroerend goed dat hij aan IBM had verkocht! (MS-DOS) Als je meer voorbeelden wilt, er zijn er genoeg. Ik kan je vertellen over de baas van Ikéa, ook opgezet als een "model" en zijn "legale" verduistering, wat neerkomt op belastingontduiking in plaats van royalty's op de waarde van het merk etc. Daarentegen heb ik vooral acties gezien als: “de grote vissen komen zichzelf helpen door ALLES af te pakken van degenen die "een beetje succes" hadden en daar toch tevreden mee zijn om te leven», zoals de grote distributie die ‘onafhankelijke contractproducenten’ overexploiteert. Maar dat het systeem volledig verpest is. Deze mensen worden inderdaad uiterst gevaarlijk voor het systeem waarvan u de excessen die de regel zijn geworden lijkt te negeren. De zaak Breivik in Noorwegen, die een boerderij had en duidelijk niet meer rond kon komen, zegt veel over de opkomst van extremisme, terwijl juist de “oorzaken” niet worden aangepakt!!!

Maar aangezien deze mensen die geruïneerd zijn geen kritische massa vormen, vergeten ze het inderdaad een beetje snel. Behalve als ze een bloedbad aanrichten, maar daar beschermt de ‘maatschappij’ zichzelf en praat ze vooral niet over de oorzaken. We vinden een lampoon of een zondebok, zoals de politiechef die gedwongen wordt af te treden. Nee, er is geen andere oorzaak, de man was gek. Beweeg je rond, er is niets te zien...

En tot slot kunnen we alleen maar vaststellen dat er, te beginnen met het rechtssysteem en de sociale bijstand, niemand meer is die de leiding over deze ‘slachtoffers’ overneemt... Ik zet het slachtoffer tussen haakjes, omdat zowel de beulen als de beulen prooien zijn slachtoffers).

7) Conclusie van het bovenstaande punt, misschien heb je niet gemerkt dat je te maken had met een systeem van predatie, op deze manier uitgedrukt begrijpen we meteen hoe het kan zijn “vergeldend". (Ik praat buiten het klassieke schema "van aanbieding VS toepassing», ongeacht de definitie die we geven aan de drift of aan het genoemde mechanisme...) Maar het feit dat u verklaart dat het economische gewicht van de potentiële werklozen: “is te zwak om een ​​terugkeer naar de basis af te dwingen”, toont ergens een spanning aan tussen twee paralogismen (of tenminste één, en in dit geval zal ik in dit opzicht het woord syllogisme verwijderen). En het is veelbetekenend vanwege de weinige aandacht die wordt besteed aan de misbruiken van het systeem door degenen die het – ergens – verdedigen...

Philippe Schutt schreef:
Obamot schreef:Wat betreft het behoud van de “fundamentele elementen” (zoals hierboven beschreven, maar zonder dat we überhaupt goed weten wat deze zijn?*)

bijvoorbeeld dat we rijkdom moeten creëren om die te kunnen consumeren

Zoals het er nu uitziet, creëert slechts 20% tastbare rijkdom (primaire en secundaire sector), als je het wilt hebben over het...“fundamentele” aspect! Het predatiemodel is zeker het slachtoffer van zijn eigen succes... Moeten we applaudisseren?

Philippe Schutt schreef:
Obamot schreef:Met betrekking tot het behoud van de “fundamentele elementen” om therapeutische meedogenloosheid na te streven, op een manier die de oorzaken niet aanpakt, onder het voorwendsel dat “het geen prioriteit zou zijn”, lijkt het mij een beetje overhaast te gaan werk! Wie kan daar tevreden mee zijn?

Eerst moeten de oorzaken worden geïdentificeerd,

Welnu, deed u dat om te doen alsof bepaalde assen geen prioriteit zouden zijn? Geen blauw, in de naam van blauw!!! °_O

Philippe Schutt schreef:Het zou eerst nodig zijn om de oorzaken te identificeren, wat niet wordt gedaan uit angst de massa’s te ontevreden te maken.

Ga je gang, zeg het maar, tussen ons luistert niemand : Mrgreen: (Eerlijk gezegd, is dit een overtuigend argument...)

Philippe Schutt schreef:We moeten hen vertellen dat hun levensstandaard veel hoger ligt dan de gecreëerde rijkdom, en dat deze gedeeld moet worden door 2 of 3

Hypocrisie begint en eindigt met de meest onverwachte conclusies! Maar ik beloof je dat we niet aan de tertiaire sector zullen raken... Nou, dat grenst aan een grapje, ook al heb je deels gelijk, ineens moet je afwijken van de fundamenten wanneer het jou uitkomt. Door op de bochten in een auto te letten, kun je verstrikt raken in een plataan. Ah! Wat als we geen auto hebben? Het is des te beter voor degenen die vooraan staan : Lol:

Philippe Schutt schreef:
Obamot schreef:Hier is het niet eens een kwestie van “sociaal”, maar van de oriëntatie van het vuurpeloton in de richting van wat de plaats inneemt van “kanonnenvoer”! Hoe kun je in zulke omstandigheden ‘managen’, als je het systeem hebt vertrouwd en het alles in een regio verpest! Deze grootschalige ontslagplannen lijken een beetje op het feit dat de generaals van het leger de zware artillerie en de luchtmacht het bevel gaven om op hun eigen troepen te schieten, alleen maar omdat “ze van mening zouden zijn dat deze niet langer geschikt zou zijn voor de strijd. ..!”

oh nee, het is demobilisatie omdat de strijd verloren is. De sluiting van een vestiging of een sociaal plan zijn vaststellingen (en gevolgen) van falen.

Maar nee, nee, de tertiaire sector van de PSA-groep zou het uitstekend doen! Dus waarom echte rijkdom creëren als je die van anderen kunt stelen om geld te verdienen zonder al te moe te worden?

Sorry voor de rammel. : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 17 / 08 / 12, 15: 01, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/08/12, 14:40

[Ik herbewerk: geschreven vóór het vorige bericht, ten slotte tijdens, voordat ik het heb gelezen; Ik was hoger - dus er is geen link en geen antwoord]

Dat fabrieken sluiten lijkt mij vanzelfsprekend. Een eeuw geleden was er een grote toekomst in fabrieken met zeisen, klepels, hamers, beitels, aambeelden, koffiemolens (Peugeot!)... Toen was het de beurt aan de maaiers, tractoren, oogstmachines, enz.

In elk van deze ‘revoluties’ hadden degenen die het object hadden uitgevonden een voorsprong… daarna waren het degenen die over de beste productieomstandigheden beschikten: arbeid, hulpbronnen, enz…

Er bleven een paar "niches" van uitmuntendheid over, zoals Opinel- of Laguiole-messen (hoewel er meer vervalsingen zijn dan echte!)...

We kunnen dus niet per se “tegen sluiting” zijn. Uit principe, in zekere zin.

Wat een probleem vormt is de snelheid van veroudering (x keer veranderende technieken in één generatie), dit zijn de effecten van de mondialisering (en onder andere het feit dat de Chinezen, of vandaag de dag de Vietnamezen, de Sri Lankanen, Maleisiërs) ermee instemmen om te werken nog veel meer, met nauwelijks sociale bescherming (ze gaan akkoord met... sterven!), met nauwelijks pensioenen...

Alstublieft. Dat is alles.

Terugkomend op Peugeot. De auto uit de “klassieke middenklasse” is een afwerkingstechnologie. De opkomende markten (de markten die volume produceren) bevinden zich elders. Bij ons is het meer dan vernieuwing. En als je om je heen kijkt, zijn het steeds meer C1/107's, Twingo's (tenminste de 2e auto's), Dacia's, dus deze lage kosten gebouwd in landen met goedkope arbeid en verminderde sociale bescherming (ook al is het in de EU). ..

Of je moet je overgeven aan opzichtige luxe en tegen hoge prijzen produceren voor mensen die niet hoeven te tellen: BMW, Mercedes of... Ferrari/Bentley/Jaguar/Bugatti... of wat dan ook.

Dus Peugeot, de Opinel van de auto van morgen???

Ik ben bang dat alle agitatie in Montebourg weinig nut zal hebben, dat subsidies in “gaten” zullen verdwijnen...

Als deze Franse productie tenminste een garantie voor uitmuntendheid was. Het zijn echter vaak de lage kosten die het beste scoren. Niet omdat Dacia's Roemeense arbeider beter werkt. Maar omdat vereenvoudiging ook een stuk minder rompslomp betekent. En dat de "fundamentele" onderdelen (de rollende trein, de motor...)... hetzelfde zijn!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 159 gasten