De domheid van onze wereld

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

De domheid van onze wereld




par lejustemilieu » 07/05/11, 08:38

Hallo,
Gevangenisstraf voor het ophalen van voedsel uit prullenbakken van supermarkten!
http://www.rtbf.be/info/societe/detail_ ... id=6053723
Een andere stommiteit, in Polen gaf een bakker zijn "oude brood aan de armen: de btw viel op hem en hij moest zijn winkel sluiten, gezien de betalingsachterstand op het brood dat hij gaf...
Wat een wereld... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 07/05/11, 11:11

Ik geloof het niet !
Beter en beter!
Degenen die naar de gevangenis zouden moeten gaan, zijn de supermarktmanagers die voedselverspilling goedkeuren!
Ik werkte in een leclerc-centrum en ik stond versteld van alles wat ze konden weggooien!
Zelf heb ik spullen teruggevonden die in de prullenbak zijn gegooid, waaronder een prachtige aluminium mountainbike met volledige vering!!!
Gewoon weggegooid omdat een of twee schroefjes van de voorste remschijf leeg draaiden...
Ik moest gewoon het wiel vervangen en ik heb een gloednieuwe fiets!
Toen ik ze vroeg waarom ze al dat eten niet weggaven in plaats van het weg te gooien, was het alsof ik ze beledigde!!!
Geweldig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/05/11, 12:16

Zoek niet naar: Europa is verantwoordelijk: hygiëne, traceerbaarheid, enz... . Als je in de container vliegt, zijn ze tenminste niet verantwoordelijk als je ziek wordt.

Deze gebeurtenis staat niet op zichzelf: een paar maanden geleden, nog steeds in België, werd een manager van Liedl ontslagen wegens ernstig wangedrag omdat hij goederen had uitgedeeld (heel weinig: een paar kilo fruit) (hier een vakbondsbron, tussen de vele persbronnen : http://www.cne-gnc.be/index.php?m=&n=309) aan het personeel omdat ze de volgende dag ( zondag ) verouderd zouden raken . de procedure is om ze terug te sturen naar de centrale zodat ze officieel worden vernietigd.

U moet ook weten dat u in België niet het recht heeft om goederen uit selectieve ophalingen te halen of om dingen uit het containerpark terug te halen: u zou de inzamelaar zijn wederverkoopinkomsten ontnemen.

Twee andere fenomenen om de domheid van onze excellenties aan te duiden.

1) In Brussel zijn er 2000 daklozen

2) Minister Courard zal een studie laten uitvoeren om te begrijpen waarom het aantal studenten dat geniet van het "inburgeringsinkomen" op enkele jaren tijd is verdrievoudigd.

Een van de veelvoorkomende oorzaken is heel eenvoudig: er zijn zeer strenge normen ingevoerd voor kleine woningen, met name om huisjesmelkers en fictieve woningen te bestrijden. Dus geen mogelijkheid om voor 150-175 euro een dak boven je hoofd te hebben. Vandaar de daklozen en de studenten die "hun huizen verlaten" om "berooid" te zijn omdat studies te duur zijn geworden.
Dernière édition par olifant de 07 / 05 / 11, 17: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
FUX.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 06/02/07, 18:40




par FUX. » 07/05/11, 17:16

Hallo,

dit voorval doet me hieraan denken http://www.numerama.com/magazine/14992- ... vient.html
Prullenbakken bevatten schatten, maar niet iedereen is er blij mee blijkbaar zijn er zelfs winkels die de verpakking doorprikken voordat ze het in de prullenbak gooien met een beetje bleekmiddel of afwasmiddel om er zeker van te zijn dat niemand er van gaat leven.
Als mensen in ieder geval sterven van de honger in plaats van van vergiftiging, is het misschien minder makkelijk om een ​​boosdoener aan te wijzen of kan het geweten een beter geweten geven.
Een paar maanden geleden greep de tv het freeganisme aan voor de schaal van het fenomeen, door deze mensen te filmen die in de rij stonden bij de uitgang van de vuilnisbakken, zou de wereld eindelijk bang kunnen zijn om in dit alternatief van overleven te vervallen.
Tegelijkertijd is het "monsterlijk" deze mensen die gratis profiteren van de vuilnisbakken terwijl er een schandaal is en supermarkten verboden zijn om herverpakte producten te verkopen, als de dieven worden beroofd dan is er geen gerechtigheid meer!

Nou, ik ben een beetje een slechte taal, sommige merken hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om te adverteren of hun goede hart te tonen en hun restjes te doneren aan verenigingen tegen de honger (die trouwens mensen helpen die de papieren hebben om hun lage inkomens).

Ik vond deze show best leuk, behalve voor degenen die een half uur over hebben, een echte levensles http://www.franceculture.com/player?p=r ... te-3586841
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 355-gasten