Israël Libanon conflict

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 30/07/06, 12:40

De blunder teveel in Canna.
Veel doden, half kinderen. (Zeker het zaad van terroristen?).
Waarom hebben ze mijn bericht van gisteravond niet gelezen?

De Libanezen zijn nu unaniem tegen Israël en de Verenigde Staten en geven de Verenigde Naties de schuld van hun onmacht.
De internationale opinie begint te bewegen.
Het avontuur in Libanon is een militair en politiek fiasco. Moge Israël het erkennen!
(Saddam Hoessein staat nu terecht voor minder dan dat...)
Ik hoop dat ze zich bezorgd voelen en een vergoeding verschuldigd zijn voor al deze schade die onnodig en cynisch is veroorzaakt.

Dat ze erkennen, dat het nodig is om de ontkenningen weer op te nemen en het losgelaten Palestijnse probleem te reguleren: vrede tegen territorium.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/07/06, 13:39

Het gedrag van de Israëli's doet me onweerstaanbaar denken aan dat van de Serviërs en hun droom van een 'groter Servië' toen ze Sarajevo bombardeerden. Deze mensen lijken alleen de taal van geweld te begrijpen. Een primitief gedrag, dat merkwaardig genoeg ontstaat, zoals in de tijd van de nazi's, binnen zeer oude beschavingen. Vroeg of laat zullen ze de prijs betalen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/07/06, 15:53

Dag
De vraag die we onszelf moeten stellen
daarom worden jonge mensen in de bloei van hun leven Kamikaz?
Waarom wordt een groep in een bevolking terrorist?
We zouden onze grootvader of onze vader moeten vragen, waarom in 1940? toen ze 50 door de priester en de burgemeester van de parochie gekozen gijzelaars zagen neerschieten, omdat ze er niet in slaagden de maquisard te vinden) is dit de methode om terroristen te laten groeien!

Het antwoord om gemakkelijk te bemiddelen, het is religie, het zijn fanatici, het is taal, het is ras, zoveel redenen, maar nooit de echte!
Voor de IRA is het een kwestie van geloof, zo wordt ons verteld. In Quebec zeggen ze dat het een kwestie van taal is, False
In de jaren zestig waren alle hogere functies voor Engelstaligen, tweederangsbanen voor Franstaligen
Als je op een hoger niveau wilde leren, moest je Engels kennen. In de jaren 60 was het onmogelijk om privépiloot te worden als je geen Engels sprak! de resultaten de stille revolutie, gevolgd...
Zodra de claim gespierd wordt, wordt het beschouwd als op de rand van terroristen, niet zo lang geleden in Quebec in de jaren 70, voerde het oorlogsmaatregelen in (geen burgerwetten meer, het sloot de meeste leidersvakbonden op, ook vergrendeld de actieve leden van een politieke partij optrommelen en dit alles in naam van de veiligheid!)

Over het algemeen gaan degenen die in opstand komen tot het uiterste omdat ze niets meer te verliezen hebben, ze een ellendig leven leiden, ze arm zijn, en elke keer dat hun huis of eigendom met de grond gelijk wordt gemaakt of bepaalde leden van hun familie worden vermoord, verhoogt dit mogelijk het aantal van terroristen.
Dus wat is de oplossing, elimineer ze allemaal, er is iemand die in 1940 aan deze oplossing dacht, en ik denk dat bepaalde leiders nog steeds zo zouden handelen als informatie en publieke opinie meer gecontroleerd waren, hun methoden veranderen, maar de resultaten zijn vergelijkbaar .

De echte oplossing is om het probleem bij de bron aan te pakken. Zolang we een tweede klasse van arme, laagopgeleide mensen cultiveren en deze mensen uitbuiten, zal het probleem blijven bestaan, het bestaat al sinds de slaven en sinds Robin Hood, ook hij was toen een groot terrorist, nu een held.
Hoe kan zo'n klein land als Israël zo'n leger betalen? machtiger dan veel geïndustrialiseerde landen, tenzij er een heel duister systeem in de wereld is om geld te verstrekken.
Het is voldoende om te weten waar het geld en de wapens vandaan komen, om te weten wie aan de touwtjes trekt en waar de belangen zijn (in het algemeen verwachten degenen die veel bijdragen aan een verkiezingsfonds een rendement).

Andre
Dernière édition par Andre de 31 / 07 / 06, 03: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 30/07/06, 18:27

Gisteren;

Ik luisterde naar een geweldig programma op France Inter: "Rencontre avec X", het thema was Doctor Basson uit Zuid-Afrika en heette Doctor Death.
Het was in de tijd van de apartheid en het racistische regime had hem opgedragen chemische wapens te ontwikkelen en hij zou ze gebruiken om zwarte mensen uit te roeien.
Hij was zelfs op zoek naar moleculen die alleen zwarten aantasten.

De relatie met Libanon? In feite voelden de blanken zich omringd en overweldigd, ze waren bang.
Zelfs zeer verlichte blanke geesten zijn in de val gelokt.

Ik hoorde hetzelfde discours onder de Israëli's, bolwerk van het Westen tegen de mullah, klein land tegen de bevolking van moslimlanden.
Ik denk dat hetzelfde kan worden gezegd voor Kamikazes, ander antwoord.

Maar wat zeker is, is dat het gemakkelijk is om erover te praten als je niet in de war bent.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/07/06, 21:05

gegyx schreef:Dat ze erkennen, dat het nodig is om de ontkenningen weer op te nemen en het losgelaten Palestijnse probleem te reguleren: vrede tegen territorium.

Ik geloof dat de Israëli's bereid zijn alles te doen om de gebieden niet terug te geven. En het Amerikaanse militair-industriële complex wrijft zich in de handen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/07/06, 12:39

En bovendien zal het veel roeping van kamikaze opwekken. Aangezien de oorlog kan doorgaan, hoeft Israël geen gebieden terug te geven, de burgers zullen blijven proosten en de moeders van de 2 kampen blijven huilen. Mogen we op een dag komen om degenen te ontmaskeren die aan de touwtjes trekken van dit sinistere scenario.
0 x
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 31/07/06, 12:56

Wat echt gek is, is dat de staat Israël al bijna 60 jaar in oorlog is. :!:
Al zo lang geen vooruitgang???

Mogen we op een dag komen om degenen te ontmaskeren die aan de touwtjes trekken van dit sinistere scenario.

Geld zoals altijd!
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/07/06, 13:25

In de nasleep van de aanval op Qana oordeelde staatssecretaris Condoleezza Rice voor het eerst dat een stopzetting van de vijandelijkheden "deze week mogelijk was" • Israël heeft besloten zijn luchtaanvallen gedurende 48 uur op te schorten * •

http://www.liberation.fr/actualite/monde/196304.FR.php

* met behoud van het recht om door te gaan met het aanvallen van Hezbollah-commando's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 31/07/06, 19:35

Opschorting van luchtaanvallen gedurende 48 uur.
Vanmorgen bombardeerden ze de westkust, vanaf hun oorlogsschepen, met dodelijke slachtoffers...
Als ze iets zeggen, gebruiken ze het strikt.
:pijl: Dus als ze schieten op de UNIFIL, en de burgers, en de ambulances van het Rode Kruis, zijn het willens en wetens en geen blunders waar ze achteraf spijt van kunnen krijgen... CQFD.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/07/06, 19:38

gegyx schreef:Opschorting van luchtaanvallen gedurende 48 uur.
Vanmorgen bombardeerden ze de westkust, vanaf hun oorlogsschepen, met dodelijke slachtoffers...
Als ze iets zeggen, gebruiken ze het strikt.
:pijl: Dus als ze schieten op de UNIFIL, en de burgers, en de ambulances van het Rode Kruis, zijn het willens en wetens en geen blunders waar ze achteraf spijt van kunnen krijgen... CQFD.


Dat ze willens en wetens schieten op burgers en het rode kruis NEE maar dat ze blindelings schieten dat JA! Daarom heb ik er klein en met een * dit in gezet:

Econology schreef:* met behoud van het recht om door te gaan met het aanvallen van Hezbollah-commando's.


Het moest je doen denken aan verzekeringscontracten (of andere) niet erg eerlijk...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 180 gasten