Sluiting van de radiozender GO 162kHz Allouis

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 06/01/16, 11:38

0 x
Vitaal kaal
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/01/17, 23:47

Re: Sluit Allouis GO 162kHz radiozender




par Vitaal kaal » 08/01/17, 23:55

Ik heb eigenlijk gemerkt dat, hoewel de zender France Inter niet meer uitzendt, de koerier nog steeds aanwezig is. Weliswaar kan hiermee klok- of andere informatie worden uitgezonden, maar is daarvoor het enorme vermogen van 2 MW nodig? Ik zie in ieder geval niet in hoe we het stopzetten van de uitzending van France Inter zouden kunnen rechtvaardigen uit overwegingen van energiebesparing zolang de koerier nog aanwezig is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Sluit Allouis GO 162kHz radiozender




par Gaston » 09/01/17, 11:26

Vital Bald schreef:Ik heb eigenlijk gemerkt dat, hoewel de zender France Inter niet meer uitzendt, de koerier nog steeds aanwezig is. Weliswaar kan hiermee klok- of andere informatie worden uitgezonden, maar is daarvoor het enorme vermogen van 2 MW nodig? Ik zie in ieder geval niet in hoe we het stopzetten van de uitzending van France Inter zouden kunnen rechtvaardigen uit overwegingen van energiebesparing zolang de koerier nog aanwezig is.
We hebben de stopzetting van France Inter nooit gerechtvaardigd door de besparingen energie.
Het is gewoon sparen financieel voor France Inter, dat zijn contract met TDF niet heeft verlengd (en natuurlijk een nieuwe financiële last voor TDF als de zender blijft werken...).

TDF blijft de kloksignalen uitzenden (we weten niet met welk vermogen, waarschijnlijk niet meer dan de vorige nachtemissie, d.w.z. 1MW), des te beter, maar voor hoe lang :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten