China USA: een nieuw evenwicht zijn wisselkoers van de yuan

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/03/10, 18:12

Obamot schreef:Er is iets dat me stoort, een klein "detail" dat het moeilijk maakt om niet over de echte problemen te praten.

Hoe komt het dat "€uropa" dat aan het bed van de PiGS leunt - met Griekenland duidelijk bovenaan de lijst, onder het voorwendsel dat het de getolereerde schuldenlast van 3% aanzienlijk zou overschrijden en bovendien niet solvabel zou worden verklaard
Het is gebaren en manipulatie... :?
Economisch weegt Griekenland niets in Europa (ik weet niet of het 1 of 3%) is... Er is dus geen echt probleem, alleen slechte praktijken...
Het economisch beheer van Frankrijk is overigens ernstiger... ook al lijkt ons tekort in % lager, in Miljoenen euro's weegt het aanzienlijk meer dan dat van Griekenland...

Een Griekse leider werd boos op Obama om te klagen over de speculanten die de situatie erger maakten... Griekenland weegt economisch gezien minder dan een grote Amerikaanse stad als Seattle... peanuts.
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/03/10, 20:14

Bedankt voor het bevestigen van mijn indrukken met een gekwantificeerd en concreet voorbeeld dat voor zichzelf spreekt.
Wat zouden ze niet doen om de drukte aan de Brusselse kant af te leiden : Mrgreen:

:onheil: :onheil: :onheil: Het is duidelijk dat het nu weer erop zit tot de volgende beurskrach. Ik vraag me af wat ze zullen vinden en wanneer het zal plaatsvinden (om "GOED" bereid je van tevoren voor om de kastanjes uit het vuur te trekken, zoals gewoonlijk...?) Een kleine blitzkrieg in Iran niet zonder de internationale gemeenschap erbij te hebben betrokken door het op te leggen "diplomatiek" (ik bedoel door dwang en indirect door chantage) om daar bijvoorbeeld ook troepen onder de NAVO-vlag naar toe te sturen?

Voor de crisis lag het nog voor de hand. 65 miljard T-obligaties beschikbaar in april-mei 2008 .... verhoogd met wat goochelarij in juli-augustus 2008 tot 1000 miljard dollar ... toen de crash eind september-oktober. Het was niet goed en genaaid met "witte" draad! :|

Subsidiaire vraag: zou er deze crisis zijn geweest als McCain de verkiezingen had gewonnen (hey, hey)...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 25/03/10, 22:37

Leo Maximus, deze kwestie van betrekkingen tussen China, Japan en westerse mogendheden is vrij complex en vaak weinig precies bekend (dit is mijn geval! :frons: ), kunt u een boek over dit onderwerp aanbevelen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/03/10, 23:25

Obamot schreef:Subsidiaire vraag: zou er deze crisis zijn geweest als McCain de verkiezingen had gewonnen (hey, hey)...
Vanuit mijn oogpunt, JA. :?
Wie de president ook was, hij zou de situatie niet hebben veranderd. Aan de andere kant zou hij niet op dezelfde manier hebben gecommuniceerd over het beheer van de crisis...
Ik zou hem niet hebben zien zeggen zoals Obama deed: "Ik dacht niet dat de situatie zo ernstig was". Vanuit mijn oogpunt is het een ernstige communicatiefout ... Een beetje alsof een Formule 1-coureur zei na te hebben gegutst, ik keek niet naar mijn snelheidsmeter en kwam te snel in de bocht ...
Het is allemaal hetzelfde de "piloot" van de USA... (Ik wilde zeggen, de eerste wereldmacht... : Lol: )
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 26/03/10, 12:31

Citro schreef:Ik zou hem niet hebben zien zeggen zoals Obama deed: "Ik dacht niet dat de situatie zo ernstig was".



het is zeker een gebrek aan ijdelheid daarvan

weinig mannen op aarde zijn in staat dit in twijfel te trekken en het in het openbaar te doen

als je naar de wereldwijde politieke klasse kijkt, zullen ze je allemaal vertellen dat ik dit dat doe

maar niemand had de openhartigheid om het op klaarlichte dag te zeggen

damn it's shit we zitten in de problemen

politiek gezien is het niet rendabel om dit in twijfel te trekken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/03/10, 14:23

Citro schreef:Ik zou hem niet hebben zien zeggen zoals Obama deed: "Ik dacht niet dat de situatie zo erg was"


Het moet gezegd worden dat de speculatieve zeepbel die in 2008 barstte – op de rug van de subrimes gezet, maar naar mijn mening niet alleen – aan het begin van de herfst was gebarsten, nog steeds onder het mandaat van Bu$h — Barack deed het niet win de verkiezingen tot later op 17 november. Deze zin was dus niet noodzakelijkerwijs volledig een fout voor zover het de rechtvaardiging van de stem van de Amha-kiezers bevestigde.
En het was ook internationaal bekend dat degene die de grenzen had "overschreden" zoals nog nooit een president van de Verenigde Staten had gedaan, zijn voorganger was.

Ik denk integendeel dat hij er goed aan heeft gedaan afstand te nemen, omdat het imago van Amerika beschadigd is door de Bu$h-clan: Dick Cheπey, Rich@rd Perle, P@ul VVolfowitz, John Boltoπ, Robert ZœIIIck ...heeft/hebben zodanige schade aangericht dat zelfs met een democraat aan de macht (die gedwongen is min of meer hetzelfde internationale beleid voort te zetten) de reputatie van dit land op een dieptepunt staat (minstens een eeuw lang, volgens een schatting van prominente congresleden in Washington...)
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 26/03/10, 14:34

Ahmed schreef:Leo Maximus, deze kwestie van betrekkingen tussen China, Japan en westerse mogendheden is vrij complex en vaak weinig precies bekend (dit is mijn geval! :frons: ), kunt u een boek over dit onderwerp aanbevelen?

Hallo Achmed!

Voor de geschiedenis van China en Japan zijn er de werken van de familie Elisseeff: Serge, Vadime en Danielle Elisseeff ( http://fr.wikipedia.org/wiki/Danielle_Elisseeff ), dit zijn referenties. Er zijn ook de boeken van Robert Guillain, voormalig correspondent voor Havas en vervolgens voor Le Monde in Azië: http://fr.wikipedia.org/wiki/Robert_Guillain . In 1965 had hij "Thirty years in China" en "Japan, 3rd Great" geschreven, boeken die destijds mensen aan het lachen maakten.

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/03/10, 18:24

Het is waarschijnlijk dat de woorden van Robert Guillain relevant zijn gezien het feit dat hij 40 jaar in Azië heeft gewoond. Het lijkt mij dat om er goed over te kunnen praten je er gewoond moet hebben (zelf er gewoond hebben).
Het is erg moeilijk om deze beschavingen te begrijpen voor een westerling, ze zijn erg verfijnd, in vergelijking daarmee gaan we door voor onhandig, maar niet voor hen, als we respectvol zijn, vergeven ze ons bijna al "onze gebreken". : Mrgreen: Dat gezegd hebbende, elk Aziatisch land heeft zijn bijzonderheden... zelfs elke regio...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 26/03/10, 21:52

Heel erg bedankt , Maximus leo, Ik ga volgende week om te proberen mijn gaten in te vullen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/03/10, 11:05

Obamot schreef:...Het imago van Amerika beschadigd door de Bu$h-clan: Dick Cheπey, Rich@rd Perle, P@ul VVolfowitz, John Boltoπ, Robert ZœIIick ...heeft zoveel schade aangericht dat zelfs met een democraat aan de macht ( die gedwongen wordt min of meer hetzelfde internationale beleid voort te zetten als voorheen) de reputatie van dit land op een dieptepunt staat (al minstens een eeuw, volgens een schatting van prominente congresleden in Washington... )
Je wist dat al deze mooie mensen, vooruitlopend op een mogelijke terugslag, luxe eigendommen hebben gekocht in Panama, een land dat geen conventie heeft ondertekend voor de uitlevering van criminelen met de VS...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 358-gasten