Breaking Bad recensie, de meesterwerkenreeks in oktober over Arte

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/01/11, 11:22

"Hij" zal zijn, bedoel je...

Verdomd, ik heb de spanning verbroken! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/10/11, 10:46

Seizoen 3 wordt hervat op Arte!! Sorry, ik heb de informatie gemist en ben vergeten deze aan u door te geven! Het is elke dinsdag om 22:25 uur: http://www.arte.tv/fr/4082064.html en er zijn al 4 afleveringen uitgezonden...waaronder 2 gisteravond!

Na 24 uur was het goed... :|

Afleveringen 3 en 4 staan ​​op ARTE+7!
Grappig, ze staan ​​in VOST (S1 en S2 waren in FR uitgezonden), waarschijnlijk vanwege de klachten van de fans van het eerste uur die de originele versie wilden! : Cheesy: : Cheesy:

Over dit onderwerp volgt hier een mooie analyse (zie zon opgenomen Meesterwerk in de titel :) :) )

http://www.lesinrocks.com/cine/cinema-a ... ing-bad-3/

“Breaking bad”: meesterwerkenreeks met aangekondigd einde

Een voormalige scheikundeleraar wordt medicijnfabrikant: het is Breaking Bad, een duistere serie waarvan de held onvermijdelijk zijn ondergang tegemoet gaat. Seizoen 3 arriveert op Arte.

Aan het einde van de achtste aflevering van het vierde seizoen speelt een sleutelscène voor de rest van de serie (een flashback) zich af ergens in Mexico, in een villa met een zwembad verpletterd door de zon. Een handjevol mensenhandelaars lonkt naar elkaar. Twaalf minuten lang spreken ze Spaans of zwijgen, en halen dan hun grote wapens tevoorschijn. Een durf die in principe onmogelijk is op de Amerikaanse televisie, bijna net zo resistent tegen ondertitels als tegen het verkennen van momenten van leegte als een dramaturgisch kompas. Breaking Bad heeft de gewoonte om op dit soort verboden te vertrouwen.

Twee afleveringen later keert dezelfde setting terug, deze keer in de huidige tijd, voor een anthologiescène. Tijdens de aftiteling valt ons een detail op dat geen detail is: de held was in geen van deze twee grote passages aanwezig, alsof hij in reserve werd gelaten voor de republiek van het verhaal. Welke andere serie zou ervoor zorgen dat de hoofdpersoon verdwijnt tijdens de momenten van de grootste spanning? Het antwoord ligt in de aard van Breaking Bad.

Sinds de eerste beelden in januari 2008 heeft deze ongelooflijke sage de uitwissing van Walter White geprogrammeerd, een voormalige gewone scheikundeleraar in Albuquerque, New Mexico. Tijdens de pilot leert deze arme 50-jarige man dat hij gedoemd is: longkanker. De Amerikaanse manier van leven snijdt aan de wortel. Toch rookte hij nooit en sprak hij nooit het ene woord luider uit dan het andere. Maar alles zal in hem ontploffen en wij zullen zijn bange getuigen zijn.

Drie seizoenen later is Walt bijna 51 jaar en ouder, uitgeput door de chemotherapie. De inzet is hetzelfde – overleven – maar alles is veranderd. Wij hebben geen medelijden meer met hem. Wij denken dat hij zijn kruiswegstaties verdiende. Walter White is de exclusieve fabrikant van ultrapure methamfetamine geworden en ziet er, afhankelijk van de dag, uit als een baas of als een wrak. Hij beweerde altijd betrokken te zijn bij de drugshandel om zijn gezin na zijn dood uit de nood te helpen. Nu brengt hij zijn dierbaren door deze activiteit in gevaar. Hij heeft altijd gezworen met mate te handelen, hij is in staat tot de meest gruwelijke daden.

Zijn omzwervingen, geplaveid met goede bedoelingen, zullen slecht eindigen. Via hem stort de figuur van de Amerikaanse held fysiek maar ook moreel in. De (grote) acteur die deze prachtige verliezer speelt heet Bryan Cranston. Hij spreekt over zijn vreemde alter ego als martelaar en beul.

“De serie vertelt het verhaal van de transformatie van een man. In mijn ogen heeft Walter White iets van een weerwolf. Dit dier groeit in hem en hij kan zichzelf niet verdedigen. Of misschien probeert hij het niet, verleid door zijn nieuwe krachten. Maar hij verbergt het met grote standvastigheid voor zichzelf.”

De maker, Vince Gilligan, evolueerde in zijn perceptie van het personage: “Ik begreep geleidelijk dat het meest interessante niet alleen de transformatie van een gewone man in een woeste crimineel is: Walter White is vooral een grote leugenaar, tot op het punt dat Ik had het niet vermoed. Hij heeft geen twee aspecten aan zijn persoonlijkheid, maar eerder twee verschillende identiteiten: de ene crimineel en de andere moreel. Het eerste heeft voorrang en liegt tegen het tweede. Walt wordt diep bewoond door ontkenning. Misschien zal hij moeten ontwaken en boete moeten doen voor zijn daden.” Vince Gilligan is een vriendelijke, van nature angstige veertigjarige. Discreet, hij heeft niet het welsprekende en invasieve profiel van zijn collega Matthew Weiner, de baas van Mad Men. Soms struikelt hij over woorden en slaat zijn ogen neer als een beschaamd kind. Maar hij heeft niet minder macht en talent.

Als Gilligan zinspelende woorden gebruikt om de toekomst van zijn held te schetsen, komt dat omdat hij al meer dan vijftien jaar voor de televisie werkt. Hij leerde de basis van Chris Carter, meneer X-Files. Hij weet in hoeverre een serie een organisme is dat in golven ontsnapt aan de bedoelingen van zijn makers en vervolgens een eigen leven gaat leiden. De zekerheid van de ene dag is nooit precies die van de volgende dag. Een serie moet weten waar het heen gaat, zonder altijd te hebben gepland hoe. Gilligan heeft enkele maanden per jaar de gelegenheid om over deze zin te mediteren in de productiekantoren in Burbank, een buitenwijk van Los Angeles.

Hier schrijft hij de afleveringen van Breaking Bad, omringd door zes betaalde scenarioschrijvers, in een kamer van zo’n twaalf vierkante meter. Het enige raam kijkt uit op een trieste straat. Tientallen kleine kaartjes, vastgemaakt aan kurkborden, bevatten verhaalpunten die, samengevoegd en uitgebreid, de afleveringen zullen vormen. De kleine groep leeft en ademt in het bad van fictie, de mijnen worden gevoeld, zoals deze dag begin 2011, diep in reflectie op seizoen 4.

“Het schrijven van een serie is een beetje alsof je deel uitmaakt van een jury die opgesloten zit in beraadslaging. We besteden een aantal maanden aan het bespreken van wat er zal gebeuren, zonder de scenario's te schrijven. We stellen ons de krachtlijnen voor, lanceren tracks en passen scènes in elkaar. Concreet schrijven is een validatiefase.”

Vaak bedenkt Gilligan een opvallend beeld en werkt hij samen met zijn medewerkers om er betekenis aan te geven binnen de algehele verhaalconstructie. “Ik functioneer heel visueel, maar ik probeer altijd onnodige poses te vermijden. De anderen zijn er om mij eraan te herinneren.” De opnames op 35 millimeter vonden plaats duizend kilometer van Los Angeles, in Albuquerque, New Mexico. In dit westerse landschap brengt Gilligan heel weinig tijd door. Hij keert heel vaak terug naar Burbank, om toekomstige afleveringen te schrijven, of om een ​​week lang de montage van elke aflevering over te nemen, in navolging van de regisseur. Een recht dat hij contractueel op zich nam.

Het resultaat laveert op de grens tussen genrecinema (The Godfather en de gebroeders Coen worden veelvuldig geciteerd) en een vertelvorm die specifiek is voor de hedendaagse kabelseries. “We beschouwen elk seizoen als een maxifilm en elke aflevering als een minifilm”, vat Gilligan samen. Het komt voor, zoals halverwege het vierde seizoen of tijdens bepaalde passages van het derde seizoen (maar toch het meest geslaagde), dat de serie lijkt te bevriezen en de smaak voor stilering begint te vervelen – sommigen roepen zelfs bedrog. Maar dat is nooit voor heel lang.

Net als zijn held heeft Breaking Bad een ongelooflijk vermogen om op zijn voeten te landen. Hoewel het grenst aan grand guignol, is dit de serie die uitmondt in de meest verbazingwekkende tragikomische film; terwijl ze leek na te denken over haar eigen traagheid, ontdekt ze hier een verbazingwekkende snelheid en lineariteit. Zoals vaak het geval is bij geweldige series, brengt Breaking Bad ons meer van streek als het zoekt, dan als het denkt gevonden te hebben. Als ze ermee instemt iets te dicht bij het vuur te komen, met het risico zich te verbranden, neemt ze ons mee. Vince Gilligan en zijn zes apostelen zullen zich binnenkort niet langer alleen een opgeschorte bestemming moeten voorstellen, maar definitieve beslissingen moeten nemen. Terminals. Het is een zeldzaam moment in de serie waarop deze vorm, van nature open, zijn einde ziet. Breaking Bad staat al enkele maanden op de lijst van degenen die het moment van hun einde van tevoren weten.

De AMC-zender maakte in augustus bekend dat de vijfde lift de laatste zou zijn. Zestien afleveringen, die binnen een jaar met een tussentijdse pauze zouden kunnen worden uitgezonden. Erg duur (een gerucht suggereert 3 miljoen dollar per aflevering), de serie werd deze zomer bijna in twijfel getrokken, toen AMC de budgetten drastisch wilde verlagen. In 2010 deed zich al een soortgelijke situatie voor tijdens de productie van seizoen 3. De schrijvers reageerden door zich een goedkope aflevering achter gesloten deuren voor te stellen die sindsdien een absolute klassieker is geworden: ‘Fly’. Terwijl in de Verenigde Staten op zondag 4 oktober de laatste lichten van seizoen 9 uitgingen, lijkt de toekomst van Breaking Bad op vreedzame wijze in kaart te worden gebracht, althans wat achter de schermen betreft. Maar op het scherm? Wanorde en dood zullen zeker heersen. Als het programma dat sinds het begin is opgesteld wordt gerespecteerd, kan de serie alleen maar eindigen in chaos en eindeloze droefheid voor Walter White. Het bewijs: Vince Gilligan droomt ervan dat de rusteloze Werner Herzog een van de laatste afleveringen regisseert.

Olivier Joyard


Ik denk dat S3 mijn favoriet blijft... vanwege de spanning die het genereert, zolang we maar een beetje empathie voor Walt hebben (en elk goed samengesteld brein zou er een paar moeten hebben...)/

Er is een klassieke scène waarin Hank wordt aangevallen. Ik heb zelden beter gezien in de bioscoop, en nooit, nooit, in een tv-serie (zelfs in Dexter, wat in dit opzicht ook niet slecht is... maar toch een tandje lager).

Ik heb het 3 keer achter elkaar bekeken omdat het zo krachtig was! :D (de scène niet het seizoen hè)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 19/10/11, 11:04

Seizoen 4 is net afgelopen.
Nou, het is teleurstellend vergeleken met seizoen 3 (let op, het is nog steeds van hoog niveau).
Seizoen 4 lijkt onsamenhangender, met bepaalde scènes die er lijken te zijn om in te vullen, of beter gezegd om te onthouden dat het leven niet alleen om Walter White draait.
De humor is soms wat grotesker en veel minder subtiel, sommige elementen zijn veel minder diepgaand dan voorheen.
De evolutie van de personages is altijd fascinerend.

Ik moet gewoon wachten op seizoen 5, dat de mogelijkheid heeft om episch te worden, hoewel ik bang ben dat ze een overhaast einde zullen maken...
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/10/11, 11:13

Helemaal mee eens, zoals ik net zei: de S3 blijft mijn favoriet vergeleken met de evolutie...

Hoewel het allereerste begin van S1 en het begin van S2 met Tuco Salamanca ook qua spanning geweldig zijn...

Het is moeilijk om een ​​aantal analyses van S4 uit te voeren zonder de spanning weg te nemen voor degenen die het niet hebben gezien... er is nog steeds een geweldige psychologische ontwikkeling, vooral voor Jessie!

Ik heb net vernomen dat er S5 zou zijn...hoewel ik een grote fan ben, was het naar mijn mening niet nodig (maar het is waar dat de allerlaatste scène van S4 je doet verlangen naar meer...) ...maar als het zo blijft 16 afleveringen Ik vertrouw erop dat de auteurs het spannend maken!

Zal Walter Los Polos Hermanos kopen? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 19/10/11, 12:06

Christophe schreef:Zal Walter Los Polos Hermanos kopen? : Cheesy:


Ik denk het niet, het is sowieso behoorlijk lekker (wauw, de rotte woordspeling ^^)
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 18/07/12, 01:03

Weinig zin om je te laten weten dat seizoen 5 er is! : Cheesy:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/07/12, 09:42

highflyaddict schreef:Weinig zin om je te laten weten dat seizoen 5 er is! : Cheesy:


Waar dat waar dat? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/07/12, 11:47

5e seizoen in de VS

Op Arte de eerste 3 van seizoen 4, vrijdag 2 november 2012 (Overleden/lol)

http://www.breaking-bad.com/diffusions-tv-breaking-bad
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/12/12, 13:46

Voor de deskundigen:

December 5, 1901 - Gefeliciteerd met je verjaardag, Werner Heisenberg!

111e verjaardag!!

Heisenberg was een Duitse natuurkundige die vooral bekend is vanwege het onzekerheidsprincipe van de kwantummechanica.

Het onzekerheidsprincipe is een van de belangrijkste verschillen tussen de studie van de klassieke mechanica en de kwantummechanica. In de klassieke mechanica kan aan elk deeltje tegelijkertijd een fysieke grootheid worden toegewezen. In de kwantummechanica geldt het onzekerheidsprincipe: hoe nauwkeuriger je het momentum van een deeltje meet, hoe minder zeker je de positie kunt meten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 17/08/13, 03:13

: Cheesy: Aflevering 9 seizoen 5 online! Beeld
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten