Bio-nanotechnologie: naar het eeuwige leven? Speciale gezant

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/08/10, 16:20

Het technische gebruik van de wetenschap suggereert dat we alles weten en dat we het met zekerheid kunnen controleren, en is nooit van mening dat onze huidige kennis zeer ontoereikend is om de langetermijngevolgen van onze acties te beheersen, die in de toekomst tot onvoorspelbare catastrofes zullen leiden. !!

GGO's veronderstellen dus (net als zeer verwante pesticiden) het dogma dat we alles weten en controleren met onze feilloze kennis van het leven!!

We handelen echter met GGO's door in werkelijkheid de mist in te gaan, omdat de mechanismen van meercellig leven zeer onbekend blijven, ondanks kennis van de genetische code!!
Epigenetica en junk-DNA, waarvan we het essentiële nut steeds meer zien, zijn voorbeelden van onze bijna totale onwetendheid, en het bewijs van onze waanzin om te handelen, om levende wezens te veranderen door bijna niets erbij te betrekken!!

Ik betwijfel ten zeerste dat we op weg zijn naar het eeuwige leven als we bijna geen controle meer hebben over kanker, ondanks talloze onderzoeken die aantonen dat preventie het meest effectief is met een gezonde levensstijl, gevarieerde, niet-industriële voeding en niet te rijk, lichaamsbeweging (verdeelt de risico met minstens 2, evenals cardiaal).
De huidige technische vooruitgang verkort de levensduur nogal, met pesticiden en hun GGO's, gehydrogeneerde vetten (hoewel chemisch gestabiliseerd en onschadelijk!), suikers en frisdranken, echte gevaarlijke rommel (die niettemin chemisch in vereenvoudigde vorm op fruit lijkt).
Net als in het verleden kunnen we zeker zijn van nieuwe catastrofes met toekomstige GGO's, medicijnen, producten en andere pseudo-vooruitgang die te haastig is met valse zekerheden, gegeven onze werkelijke onwetendheid.
Hetzelfde geldt voor kernenergie: we zijn zeker van een nieuw Tsjernobyl vroeg of laat, door het aantal elektriciteitscentrales te vergroten!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/12/13, 19:05

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/12/13, 18:36

Hier een raadsel:
Wat verbindt volgens jou de zoektocht naar menselijke onsterfelijkheid en de geplande veroudering van objecten? 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/12/13, 19:27

Ahmed schreef:Hier een raadsel:
Wat verbindt volgens jou de zoektocht naar menselijke onsterfelijkheid en de geplande veroudering van objecten? 8)


Iets als winst bijvoorbeeld....
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/12/13, 21:19

Er zijn verschillende mogelijke antwoorden, deze is inderdaad correct, maar ik heb een meer metafysische correspondentie in gedachten... 8)

Ik edit het, om een ​​idee te geven: de link gaat niet over wat ze gemeen hebben (winst bijvoorbeeld), maar gaat over hun interactie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/12/13, 23:43

Ahmed schreef:Er zijn verschillende mogelijke antwoorden, deze is inderdaad correct, maar ik heb een meer metafysische correspondentie in gedachten... 8)

Ik edit het, om een ​​idee te geven: de link gaat niet over wat ze gemeen hebben (winst bijvoorbeeld), maar gaat over hun interactie...


Geplande veroudering heeft tot doel de economische groei te stimuleren door consumenten te dwingen hun apparatuur regelmatig te vernieuwen.
Deze logica maakt deel uit van een verlangen om grenzeloze groei na te streven; het is in deze zin dat we een metafysisch verlangen kunnen zien*.
Dit onderzoek leidt er logischerwijs toe dat mensen zichzelf richting een “onbeperkt” bestaan ​​duwen...


*Irrationeel zou nauwkeuriger zijn!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/12/13, 18:58

Dit is een interessant antwoord: het werk van productie/consumptie moet voor onbepaalde tijd worden herhaald, alleen een oneindige individuele levensduur kan aan deze voorwaarde voldoen...

Mijn standpunt kwam heel dichtbij en was complementair aan het jouwe.
Het leven van de mens is kort en speelt zich af binnen het kunstmatige raamwerk van de objecten die hij creëert, een wereld die duurzamer is dan hijzelf en die hem stabiele referentiepunten biedt; vanaf het moment dat deze objecten precair worden, verdwijnt deze stabiliteit en moet daarom gezocht worden in het enige kunstmatige (culturele) wezen dat beschikbaar is, de mens, die daarom verplicht is deze eigenschap te integreren en tegelijkertijd afstand doet van zijn menselijkheid.

Merk op dat deze verloochening van de dood dateert van vóór het wetenschappelijke werk dat dit (min of meer) mogelijk probeert te maken...
Wetenschappers reageren dus alleen op een reeds bestaande vraag.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/12/13, 19:26

Ahmed schreef:
Mijn standpunt kwam heel dichtbij en was complementair aan het jouwe.
Het leven van de mens is kort en speelt zich af binnen het kunstmatige raamwerk van de objecten die hij creëert, een wereld die duurzamer is dan hijzelf en die hem stabiele referentiepunten biedt; vanaf het moment dat deze objecten precair worden, verdwijnt deze stabiliteit en moet daarom gezocht worden in het enige kunstmatige (culturele) wezen dat beschikbaar is, de mens, die daarom verplicht is deze eigenschap te integreren en tegelijkertijd afstand doet van zijn menselijkheid.


Zeer goede analyse!
We kunnen feitelijk een fenomeen van nabootsing tussen de mens en zijn omgeving waarnemen.
Vanuit wetenschappelijk oogpunt is het eenvoudigweg een aanpassingsmechanisme.
Omdat de omgeving verandert onder de dringende actie van menselijke activiteiten, heeft de mens geen andere keuze dan zich aan te passen aan de kunstmatige omgeving die wordt gecreëerd...

Wetenschappers reageren dus alleen op een reeds bestaande vraag.


Ik zou meer spreken over technowetenschappers, of zelfs necromancers, dan over authentieke wetenschappers!
Tegen 2050/2080 zal het mogelijk zijn om mensen te creëren door ectogenese... maar de goede oude kou zal nog steeds hoogtij vieren!!! :frons:


Merk op dat deze verloochening van de dood dateert van vóór het wetenschappelijke werk dat dit (min of meer) mogelijk probeert te maken...


“Er is geen dood of geboorte, wat geboren wordt is alleen het lichaam, het lichaam is een creatie van het ego” Ramana Maharshi.

We kunnen niet duidelijker zijn... als bijproduct van hersenactiviteit wil het ego niet sterven. Het is daarom logisch dat mensen koste wat het kost aan de dood willen ontsnappen, wat het einde betekent van de dood. de heerschappij van het ego...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/12/13, 20:03

Ja, ga voor de techno-wetenschappers! Ik had mijn standpunt over dit onderwerp al verduidelijkt door onderscheid te maken tussen ‘speculatieve wetenschap’ en ‘performatieve wetenschap’.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grandaddy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 21/11/13, 14:19




par Grandaddy » 03/01/14, 17:50

louphil schreef:Na de komst van "1984", welkom in "Brave New World"... met mensen gemaakt/geprogrammeerd naar behoefte :onheil:


Heilige Aldous Huxley ;) Achteraf zou ik in diens roman zeggen dat eugenetica vooral wordt gebruikt om de hiërarchie binnen de samenleving te organiseren (de alfa's vormen de ultieme hogere klasse als ik het mij goed herinner).
Nou, ik heb deze roman ruim vier jaar geleden gelezen, ik kan het me waarschijnlijk niet zo goed herinneren x)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 240-gasten