Beperking 70 km / h op het apparaat

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/01/14, 18:59

Eén ding is zeker: vanuit conceptueel oogpunt is de beste transmissie voor een thermische motor inderdaad de transmissie van Toyota Hybrids...

Het is de enige die ervoor zorgt dat de motor altijd op de beste snelheid draait, ongeacht de rijsituatie (accelereren, snelheid behouden, vertragen, stoppen van het voertuig).

Ten slotte, en wat sommigen ook zeggen, de transmissie van Toyota Hybrids maakt het, net als elektrische voertuigen, mogelijk om op lage snelheden te rijden met een nog lager verbruik...

Stop met het bedenken van ‘vaste verliezen’ die ervoor zorgen dat motoren meer verbruiken terwijl ze langzamer draaien, het is ABSURD.
Als bepaalde voertuigen bij lage snelheden meer verbruiken, komt dat doordat ze slecht ontworpen zijn, vooral wat betreft hun transmissie... en omdat hun chauffeurs niet weten hoe ze ermee moeten rijden...

Dus om een ​​laatste opmerking te herhalen: het zou inderdaad ideaal zijn als de snelheidslimieten zouden variëren afhankelijk van de verkeersdichtheid, van 15 of 20 km/u tijdens de spits tot 70 of 80 km/u tijdens de daluren, met veel radar om te handhaven. gebruikers mogen deze limieten niet overschrijden om geen files te CREËREN door te remmen en om veiliger verkeer (minder ongevallen), soepeler en meer ontspannen mogelijk te maken. Het zou ook goed zijn om de opgewonden mensen te straffen die, denkend dat ze tijd besparen, voortdurend van rijstrook wisselen en alleen maar ongelukken en opstoppingen in het verkeer veroorzaken, zonder ook maar iets op hun reistijd te besparen, maar aanzienlijk meer verbruiken en vervuilen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 27/01/14, 01:42

100% mee eens

Dankzij de zogenaamde "hybride" transmissie kan de thermische motor werkelijk zijn ideale potentieel benutten (betere efficiëntie, dus optimale verhouding tussen vermogen en verbruik)
Ik begrijp niet waarom dit niet steeds wijder verspreid wordt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 27/01/14, 10:52

Laten we iedereen dwingen op een saxofoon of een elektrische 106 te rijden : Mrgreen: : Mrgreen: meer vervuiling (althans lokaal) en meer snelheidsovertredingen (behalve op afdalingen)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Perifere snelheid




par DanielJ » 28/01/14, 17:26

Helemaal met je eens PITMIX


PITMIX schreef:Dag
Ik maak dagelijks gebruik van de ringweg, ik kan wel zeggen dat deze beperking van 70 wat mij betreft bullshit is. Vervuiling en lawaai zullen niet veranderen. Ongevallen zullen minder ernstig zijn, op voorwaarde dat scooterbestuurders zich ook aan de snelheidslimiet houden.
Overdag kunnen ze de snelheid beperken tot 30 km/u als ze dat willen! De gemiddelde snelheid bedraagt ​​12 km/u, 's nachts rijdt iedereen in de 4e versnelling om de auto zo snel mogelijk te kunnen herstarten.
Het respect voor afstanden is nog erger dan voorheen en bij het naderen van een radar vallen mensen met 50-60 km/u. Het enige dat met de snelheidslimiet zal werken, is het terugdringen van het bezoekersaantal door 's nachts de ringweg te vermijden voor degenen die van het ene uiteinde van het Ile de France naar het andere willen gaan.
Er zal ook meer geld zijn voor de staat, die meer vrachtwagens zal laten flitsen.
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Perifere snelheid




par DanielJ » 28/01/14, 18:25

Citro schreef:
Stop met het bedenken van ‘vaste verliezen’ die ervoor zorgen dat motoren meer verbruiken terwijl ze langzamer draaien, het is ABSURD.
Als bepaalde voertuigen bij lage snelheden meer verbruiken, komt dat doordat ze slecht ontworpen zijn, vooral wat betreft hun transmissie... en omdat hun chauffeurs niet weten hoe ze ermee moeten rijden...

.


Nou nee, helaas zijn er veel constante verliezen in een warmtemotor, al was het maar omdat de motor op een minimumtemperatuur moet werken zoals ik hier heb gespecificeerd:
(Bericht geplaatst: zaterdag 25 januari 2014, 17:06 uur).
Maar laten we niet vergeten dat, als alles gelijk blijft, een thermisch voertuig (of zelfs elektrisch, maar in mindere mate) meer zal verbruiken per honderd kilometer onder een bepaalde snelheid!
Dit komt niet alleen door het maximale koppel bij een bepaald motortoerental, maar ook door de constante verliezen van de motoren.
Met name voor warmtemotoren, hun werking bij hoge temperatuur (koelwater van 90°C). Zelfs als de auto heel langzaam rijdt en het vermogen dat aan de wielen wordt geleverd erg laag is, moet de motor worden opgewarmd!

Wanneer je heel langzaam rijdt, neemt de reistijd flink toe en zijn de kosten voor het onderhoud van de motor relatief hoog!
Beneden een bepaalde snelheid verbruiken we meer! )

Dit is echt geen uitvinding. Bovendien hadden bepaalde autotijdschriften dit in het verleden gemeten; Ik moet het aan AUTOPLUS vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/01/14, 00:12

Ik heb je reactie gelezen, maar ben het niet met je eens...
Het is geen constant verlies, het is een proportioneel verlies...

Het is eenvoudig om dit te minimaliseren door de motor te isoleren om dit verlies tot een minimum te beperken en de efficiëntie van de warmte-uitwisseling zoveel mogelijk te verhogen, bijvoorbeeld door de koeling nauwkeurig te beheren.

Momenteel wordt de motorkoeling bepaald door de stroomsnelheid van de waterpomp, die wordt geregeld door het motortoerental, aangezien deze door een riem wordt aangedreven, wat niet rationeel is...
Het beheer zal veel beter zijn als de waterpompen elektrisch zijn en een variabel debiet hebben. Dit wordt al jaren aangekondigd door fabrikanten van apparatuur en begint nu pas in series op high-end modellen te verschijnen...

Naarmate de snelheid afneemt, is er minder energie nodig om deze te bereiken en te behouden.
Het verbruik neemt echt toe als de verbruikte benzine niet wordt gebruikt om het voertuig te verplaatsen... Dit maakt hybride machines interessant... Ze schakelen in deze fasen de motor uit om het verbruik verder te verminderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/01/14, 09:11

Citro schreef:Momenteel wordt de motorkoeling bepaald door de stroomsnelheid van de waterpomp, die wordt geregeld door het motortoerental.


En waar wordt de thermostaat voor gebruikt?
Rijd in een auto waarvan de motor er geen heeft, je zult zien of het de stroomsnelheid van de waterpomp is die de koeling regelt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/01/14, 09:20

De thermostaat, die nu dubbelwerkend is, verhindert elke circulatie naar de radiateur zolang de motor koud is, en regelt vervolgens de stroom als deze warm is.
Het probleem komt voort uit energieverspilling omdat de thermostaat alleen bij ingestelde temperaturen opent of sluit zonder het werkelijke debiet van de pomp te kennen.
Het werkt, maar het is niet geoptimaliseerd...
Het is onder meer om deze reden dat er meerdere motorventilatoren op de radiateur zijn geplaatst, en dat deze meerdere triggertemperaturen hebben, in plaats van proportioneel te worden geregeld, wat het verbruik nog verder zou verlagen.

Het beheer van alle thermische stromen van een voertuig is nog steeds uiterst rudimentair... Ondanks aanzienlijke aandacht tijdens het ontwerp (vooral aerodynamica).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 29/01/14, 09:37

Ugh voor de elektrische pomp... Ten eerste zal deze elektriciteit verbruiken die wordt geleverd door een dynamo met een slecht rendement. Ten tweede zal hij erg zwaar wegen (wanneer een motor op volle snelheid draait, is er enige stroom nodig om hem af te koelen). Drie: het zal het aantal verhogen. van storingen...

Wanneer de thermostaat gesloten is en de pomp (centifuge) met een lager debiet draait, betekent dit een belachelijke belasting van de motor...

Degenen die BMW525's met elektrische circulatiepompen voor verwarming hebben gehad, weten heel goed hoe betrouwbaar dit soort accessoires zijn... : Cry:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/01/14, 10:02

+1

Als de elektrische pomp niet nodig is, komt dat waarschijnlijk doordat de uiteindelijke winst laag of niet aanwezig is.
Tussen de efficiëntie van de dynamo en die van de elektromotor van de pomp zou er uiteindelijk niet minder verlies moeten zitten dan bij een pomp die rechtstreeks door de motor wordt aangedreven.
Het door een centrifugaalpomp opgenomen vermogen is evenredig met het debiet. Koude motor, thermostaat gesloten, de belasting moet verwaarloosbaar zijn. En dan is het evenredig met wat de thermostaat doorlaat.
In principe regelt het verbruik van de pomp zichzelf uiteraard afhankelijk van de motortemperatuur.
Hetzelfde proberen te doen met een elektromotor en elektronische apparaten zal de zaken alleen maar onnodig ingewikkelder maken.
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 170 gasten