Let op: je favoriete series Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 26/05/21, 15:17

Exnihiloest schreef:Ik heb niet-Amerikaanse series van Netflix getest.


Ja, ik waardeer de niet-VS echt !!

Je moet weten dat Netflix niet-Amerikaanse series financiert... Dit is het geval met de hierboven genoemde The Spy... ook al smaakt en ruikt het naar een Amerikaanse serie!
Er is ook "Grégory" (wat ik nogal verwachtte, maar in feite is het een documentaire: ik wilde een historische serie)

Ik bereid hier mijn lijst met FR-series voor!

Exnihiloest schreef:Degenen die ik leuk vind (originele ideeën, een goed gemaakt scenario, een actie die vooruitgaat):
Braziliaanse serie: "3%" (SF)
Spaanse serie: "La casa de papel" (andere Spaanse serie: Ik stopte voor het einde).
Mexicaanse serie "Wie heeft Sarah vermoord" (maar te conventioneel, niet typisch, zou Amerikaans kunnen zijn).


3% niet slecht maar gebrek aan ontwikkeling vond ik (sinds de S1 zag ik net dat ze bij S4 zijn)

Casa Ik zag ineens het laatste: het is net zo psychologisch als realisatie.

In een andere Spaanse serie heb ik "The Girls of the Telephone" geprobeerd. Ik heb aflevering 1 afgemaakt lijkt me : Mrgreen:

Exnihiloest schreef:Koreaanse series (allemaal in hun originele versie, thema's: SF, politie, spionage, politiek, fantasie), ik raakte verslaafd, zeer exotische cultuur, het is verrassend, ik ben op mijn 10e serie (bijv. Engelse titels "Vagabond", " Signal", "Stranger", "Partners for justice", "Tunnel", "K2", "Sisyphus", "Alice"), er is alleen de historische serie "Kingdom" waar ik het opgaf.


Weet niet, waar vind je dit?

Noord- of Zuid-Korea? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 26/05/21, 15:25

Gears, soapserie (per seizoen), 8 seizoenen (in productie), 86 afleveringen van 52 min, 75 uur; Frankrijk 2005

Elk seizoen is een onafhankelijk onderzoek, maar het is beter om alles te bekijken om de psycho en de verhalen van elk personage te begrijpen. Het is een Canal+ serie.

Aan de hand van de personages van een jonge aanklager, een politiecommandant, een onderzoeksrechter en een strafrechtadvocaat, beschrijft deze serie het leven van het Parijse gerechtsgebouw, zijn werking, zijn acteurs, zijn kleine trucjes.

De serie moet het Franse strafprocesrecht zo realistisch mogelijk weergeven. Vanaf seizoen 5 werken nieuwe experts aan de serie om deze zo realistisch mogelijk te maken.




https://fr.wikipedia.org/wiki/Engrenages_(s%C3%A9rie_t%C3%A9l%C3%A9vis%C3%A9e)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 03/06/21, 20:17

Norsemen (of Vikingane), 3 seizoenen (2 +1), in productie, 18 afleveringen, 30 min, 9 uur. Noorwegen 2016



De serie gaat over een groep Vikingen die rond het jaar 790 in het dorp Norheim woonden. De serie is gefilmd in het dorp Avaldsnes, in het Noorse graafschap Rogaland.

Het eerste seizoen won een Gullruten Award voor Beste Komedie en werd genomineerd voor Beste Soundtrack (Peter Clausen en Erling Rein)
.


https://fr.wikipedia.org/wiki/Norsemen_ ... vis%C3%A9e)

Let op, het is zwaar, heel zwaar ... laten we zeggen dat het een slimme mix is ​​van BORAT + MONTHY PYTHON + VIKINGS !! Het rockt! :schok: :schok: :schok:

Spoiler:

noormannen.jpg
norsemen.jpg (390.42 KiB) 8232 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Macro » 04/06/21, 09:30

Christophe schreef:
Aan de andere kant was er in dezelfde periode "Sheriff, laat me schrikken"... Ik heb het erover omdat ik de film erg leuk vond!

Ik kan me niet herinneren dat ik 1 aflevering van de serie heb gezien, maar als het in dezelfde stijl is, moet het leuk zijn! Je weet wel ?


Eerlijk... Afgezien van de korte broek van Daisy Duke... Je hebt niet veel gemist...

catherine-bach-foto_29254_3227.jpg
catherine-bach-photo_29254_3227.jpg (79.45 KiB) 8210 keer bekeken



Denk aan de 5 die deze nazbroque-serie uitzonden toen ik op de middelbare school zat....Het was...Schrijnend...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 04/06/21, 10:01

Mooie overgang met Noormannen! : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik zal proberen de pilot-aflevering te vinden om te zien...Anders blijf ik bij de goede indruk van de gelijknamige film!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par GuyGadeboisTheBack » 20/12/21, 21:26

Onlangs bekeken:
Borgen: 9./10 De politieke carrière van een Deense vrouw die het hoogste politieke ambt zal bereiken.
Treme: 10/10 New Orleans na orkaan Catherina. Muziek, koken, politiek, politie-intriges, deugd versus corruptie, meesterlijk!
Zie: 8/10 Post-apocalyptisch waar iedereen blind is behalve een paar. Gewelddadig, goed gedaan, zegt meer dan het laat zien.
Bezig:
Vinyl: Scorsese en Mick Jagger over productie, het verhaal van een platenmaatschappij over 40 jaar, seks en drugs en rock&roll, uitstekend!
The Witcher seizoen 2: Voor fans van het gelijknamige spel en de romans. Inwijdingsreis, tovenaars, magiërs, monsters, politiek en bloed!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 175 gasten