Let op: je favoriete series Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Let op: je favoriete series Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 10:49

Vertel me naar welke serie je kijkt (op VOD), ik zal je vertellen wie je bent! Een beetje regelmatige culturele ontspanning doet veel goed in de wereld van covid, die door opsluiting gaat!

We hadden een onderwerp over films medias / mening-over-uw-favoriete-films-om-aan-te-zien-of-adviseren-t10639.html maar niet over de serie die u zou aanbevelen, behalve enkele specifieke onderwerpen per serie, zoals bijvoorbeeld Breaking Bad

Nu VOD's goed ingeburgerd zijn en elke maand honderden miljoenen dollars genereren, worden er regelmatig veel series van zeer goede kwaliteit uitgebracht, vooral op Netflix en Amazon Prime.

Voor Salto zullen we wat langer moeten wachten om de originele productie te krijgen, maar er staan ​​al een aantal coole series op (met name ze hadden de Franstalige exclusiviteit voor FARGO S4): electricite-electronic-informatique / j-ai-getest-salto-le-vod-francais-a-la-netflix-app-android-a-la-rue-t16656.html

ik denk ook dat de reeks compenseert gedeeltelijk enkele huidige maatschappelijke tekortkomingen (zoals het gebrek aan links en gezelligheid ... dus compenseren we met een normale "virtuele" gezelligheid met de terugkerende karakters die we regelmatig in onze serie zien en waaraan we uiteindelijk (min of meer) gehecht raken ...

Persoonlijk is het niet ongebruikelijk dat ik een klein steekje in mijn hart heb bij het afronden van een goede serie waar ik echt van heb genoten en die ik wekenlang heb gevolgd!

Dit verklaart waarschijnlijk het succes van series en het toenemende aantal kwalitatief hoogwaardige serieproductie ... of is het andersom? Nee, het moet het bedrijf zijn dat niet rommelt met de series die de samenleving beïnvloeden! : Cheesy:

Een andere verklaring is mercantile en marketing: het is gemakkelijker om een ​​VOD-klant gevangen te nemen met series dan met films. Om de simpele reden van de levensduur van een serie (en beschikbaarheid op niet-legitieme wijze)

Voor elke serie geef ik het type aan, het aantal seizoenen en de aflevering en de totale duur, de oorsprong en het jaar van de eerste uitzending (om te zien of het past bij jouw wensen en gewoontes).

Voor de soorten series zijn hier de definities: https://fr.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9ri ... %A9e#Types

Serie met een lus

Een geloopte serie is een serie waarvan de afleveringen volgen elkaar onafhankelijk op van elkaar met terugkerende karakters. Dit is het geval bij Malcolm (hoewel sommige afleveringen dus in 2 of 3 "worden voortgezet"). Begrijp in principe dat elke aflevering aan het einde ^^ is verpakt

Anthology Series

Een serie waarin de verhalende structuur identiek en repetitief is tussen afleveringen of seizoenen, zonder terugkerende karakters, maar die past in een generiek kader, met een gemeenschappelijk thema, genre, geest. Elke aflevering is onafhankelijk en vertelt een volledig origineel verhaal, waardoor het een echte tv-film wordt.

serie-

Een soap is een serie met een verhaal dat een volledig seizoen met afleveringen beslaat, Bekijk meer. Een van de sterke punten van de soap is dan ook dat de kijker "verplicht" is om alle afleveringen te bekijken om het resultaat te kennen.

Seriële serie

Een seriële serie (ook wel seriële serie of feuilletonesque serie, of zelfs gemengde serie genoemd) is een serie waarin twee soorten verhalen tegelijkertijd naast elkaar bestaan: een die aan het einde van de aflevering wordt voltooid en een die meerdere afleveringen beslaat. Het is dus een soort fictie tussen de soap en de serie met gekrulde afleveringen.

Mini-serie

Typ serie serie over een enkel seizoen van een paar afleveringen (meestal 2 tot 10) wiens hoofdverhaal aan het einde van het seizoen voorbij is. Het is mogelijk om bij succes een spin-off of vervolg te hebben met een nieuw verhaal maar geen direct vervolg.

Ik begin met een cultserie die al een beetje oud is (maar het onderwerp betreft niet alleen nieuwe series):

"Malcolm (in het midden)". Type: volledige serie, 7 seizoenen, 151 afleveringen van 21 min, circa 52 uur. Verenigde Staten 2000



Een kleine spoiler:



Een goede serie "over het dagelijks leven" (om als gezin te kijken dus indien mogelijk) ... met ouders die doen wat ze kunnen en kinderen die er nooit een missen ... vaak overdreven! Maar de vader, gespeeld door de uitstekende Bryan Cranston (de held in Breaking Bad) is een tiener die niet altijd verantwoordelijk is! Het bewijs :



Als we een beetje graven in elke aflevering krijg je een kleine les in het leven: deze serie is leerzaam! : Cheesy:

Meer info:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Malcolm_(s%C3%A9rie_t%C3%A9l%C3%A9vis%C3%A9e)
https://www.lesinrocks.com/series/on-a- ... 6-07-2020/
https://hitek.fr/actualite/10-choses-sur-malcolm_9107

De serie doet enigszins denken aan Madame wordt bediend of Getrouwd, twee kinderen uit die tijd (voor de gezinszijde) maar veel beter ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 11:43

Fargo. Type: soapserie per seizoen (seizoensgebonden soap?), 4 seizoenen, 41 afleveringen van 48 min, ongeveer 33 uur, VS 2014

Geïnspireerd door de cultfilm Fargo (alleen voor seizoen 1) uit de jaren 90 en ook geproduceerd door de gebroeders Cohen,Ik denk dat de serie de originele productie ver overtreft ! Originele film die ik na de serie opnieuw zag en die ik vond ... smakeloos en hol ... (in 1u40 kunnen we de personages en een verhaal niet behandelen zoals in 10u van een reeks ...)

De sfeer, de verhaallijnen en de psychologie van de personages zijn verschrikkelijk.

Elk seizoen van de serie is onafhankelijk, met verschillende acteurs; de gebeurtenissen van seizoen 2 worden echter meerdere keren genoemd in seizoen 1. Elke aflevering begint met "Dit is een waargebeurd verhaal" maar in werkelijkheid is deze vermelding een knipoog naar de film Fargo en heeft het enige doel de kijker te misleiden

Je kunt de serie in elke gewenste volgorde bekijken.

Het ergste is naar mijn mening de 3 en ik plaatste de 1 en de 2 op de eerste plaats.

Seizoen 1


Seizoen 2


Seizoen 3


Seizoen 4 (alleen op Satlo in Frankrijk)


Ik ben het eens met telerama: https://www.telerama.fr/series-tv/fargo ... 717571.php

"Fargo", seizoen 4 over Salto: breder, historisch, politiek… maar minder vertederend

De BA van de film



De wikipagina: https://fr.wikipedia.org/wiki/Fargo_(s%C3%A9rie_t%C3%A9l%C3%A9vis%C3%A9e)
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 12:45

Ik ben net klaar met The Spy ... het voelt heel raar, vooral in het begin, om Sacha Cohen in een serieuze rol te zien ... :schok: :schok: :schok:

Vertelt het ware en ongeloofwaardige verhaal van Eli Cohen: https://fr.wikipedia.org/wiki/Eli_Cohen

Hij staat bekend om zijn spionagewerk tussen 1961 en 1965 in Syrië, waar hij nauwe banden ontwikkelde met de politieke en militaire hiërarchie en senior adviseur werd van de minister van Defensie. Volgens sommige bronnen was de informatie die hij vergaarde voor zijn arrestatie een belangrijk element in de overwinning van Israël op Syrië en de verovering van de Golanhoogten tijdens de Zesdaagse Oorlog.

De spion. Type: historische seriële miniserie, 1 seizoen, 6 afleveringen van 50 min, circa 5 uur. Frankrijk 2019



Ja, het is Frans ondanks schijn: https://fr.wikipedia.org/wiki/The_Spy_(s%C3%A9rie_t%C3%A9l%C3%A9vis%C3%A9e)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 12:57

Ik ben nog steeds een bericht aan het herschrijven over Breaking Bad, maar je vindt meer informatie in dit oude onderwerp: medias / breaking-bad-la-serie-meesterwerk-in-oktober-op-arte-t9997.html

De serie concentreert zich op Walter White, een overgekwalificeerde hoogleraar scheikunde en familieman, die, als hij hoort dat hij terminale longkanker heeft, in de misdaad terechtkomt om de financiële toekomst van zijn gezin veilig te stellen. Hiervoor begint hij met de productie en verkoop van methamfetamine met de hulp van een van zijn oud-studenten, Jesse Pinkman. Het verhaal speelt zich af in Albuquerque, New Mexico.

Breaking Bad, serieel, 5 seizoenen, 62 afleveringen van 50 min, 52 uur ongeveer. Verenigde Staten 2008



https://fr.wikipedia.org/wiki/Breaking_Bad

Volgens professionele en amateurcritici is het een van de beste series in de geschiedenis van de tv.

Breaking Bad had 2 spin-offs: een proloog en een epiloog. Zie volgende berichten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 13:21

Ik ga verder met de 2 spin-offs van Breaking Bad, zoals dat is gebeurd: Better Call Saul en El Camino (een film)

Better Call Saul, soap, 5 seizoenen (in productie), 50 afleveringen van 50 min, ongeveer 42 uur. Verenigde Staten 2015

Op dit moment is het een Breaking Bad prelude, gericht op het leven van Saul Goodman, de corrupte advocaat van Walter White.

Ik zeg het voorlopig omdat het plaatsvindt vóór Breaking Bad, maar het is heel goed mogelijk dat Saul ooit Walter White zal ontmoeten (er zijn al veel Breaking Bad-personages) in een van de aankomende afleveringen (nog niet gezien S5).

Wat interessant zou zijn: we zouden hetzelfde verhaal op twee verschillende manieren zien. Het is een techniek die in de bioscoop bestaat, maar die vrij zeldzaam is en die ik erg leuk vind!



Een kleine spoiler (maar het is zo ingewikkeld dat het oké is):



El Camino, film van 2 uur, VS 2019

Het is een Breaking Bad postlude, aan het einde van Jesse Pinkman's run in de maanden na het einde van seizoen 5 van Breaking Bad



Om niet te kijken zonder de serie te hebben afgesloten ... wat zonder interesse zou zijn!

https://fr.wikipedia.org/wiki/El_Camino_:_Un_film_Breaking_Bad
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Macro » 25/05/21, 13:24

Ik mis waarschijnlijk een heleboel dingen ... Maar ... ik kan niet voor een scherm blijven, zelfs niet voor de korte duur van een serie-aflevering ... Zonder in slaap te vallen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14829
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4305

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par GuyGadeboisTheBack » 25/05/21, 13:26

Macro schreef:Ik mis waarschijnlijk een heleboel dingen ... Maar ... ik kan niet voor een scherm blijven, zelfs niet voor de korte duur van een serie-aflevering ... Zonder in slaap te vallen ...

Ik ben het tegenovergestelde, ik kan uren en uren aan series slikken zonder een duik te nemen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 14:21

Ik ken die Macro, maar met Harry Potter ... wist ik nooit hoe ik er een moest afmaken ...! Gek hoe deze films me net zo in slaap brachten als ze bepaalde andere zielen fascineren!

Doe anders zoals ik (en zoals iedereen zou moeten leven): werk minder, je slaapt minder op de bank! : Mrgreen:

Als je weet, zou het Fargo en Breaking Bad-universum (het is dichtbij) je echt moeten plezieren! Toen zag Malcolm ook hoe jij over je kinderen praat! : Mrgreen:

Anders is er ook Xanadu medias / xanadu-la-serie-classee-x-sur-arte-t10806.html maar uiteindelijk heb ik er nooit naar gekeken!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 14:22

GuyGadeboisLeRetour schreef:Ik ben het tegenovergestelde, ik kan uren en uren aan series slikken zonder een duik te nemen.


Bak kom op, deel !! ('verpest egoïstisch : Mrgreen: : Mrgreen: )!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Let op: je favoriete serie Netflix, Amazon Prime, Salto, Canal + ... en elders!




par Christophe » 25/05/21, 14:58

Ik ga verder ... In hetzelfde thema als Breaking Bad maar een ander universum, Narcos is het verhaal van Pablo Escobar en de cocaïnehandel in Zuid-Amerika.

Narcos is geïnspireerd door echte feiten die betrekking hebben op de strijd van de DEA en de Colombiaanse autoriteiten tegen Pablo Escobar.

DEA-agenten Steve Murphy en Javier Peña hebben echt bestaan. Boyd Holbrook en Pedro Pascal, die ze op het scherm spelen, brachten een dag met hen door in het DEA-trainingscentrum. Ze adviseerden de schrijvers over de chronologie van de feiten en een aantal details. Voor Javier Peña ging het over het beschrijven van "de leugen, corruptie, seks, liefde ..." die het weefsel van Pablo Escobars leven en zijn stalking vormden.

José Padilha integreerde archiefbeelden in de productie om bekende feiten zo dicht mogelijk te benaderen. Zo zien we in aflevering 4 Luis Carlos Galán campagne voeren voor de presidentsverkiezingen en voor de uitlevering van drugshandelaren aan de Verenigde Staten, de vlucht over de ontelbare huizen en eigendommen van Pablo Escobar, een foto van Escobar die drugs oplaadt aan een Nicaraguaanse asfalt op weg naar de Verenigde Staten, de aanval op clandestiene laboratoria door de Colombiaanse strijdkrachten midden in de jungle en de verovering van het gerechtsgebouw van Bogota door de M-19 guerrillastrijders die op afstand zouden zijn geleid door Pablo Escobar in zijn strijd tegen uitleveringen .


Ik leerde daar dat Pablo er een tijdje in geslaagd was om plaatsvervanger te zijn en dat hij "liefdadigheid" deed voor de allerarmsten ...

Kortstondig verkozen totdat de rest van de politieke klasse hem aan de kaak stelt ... geen rotte steun dan zij! : Mrgreen:

Er zijn 3 seizoenen, maar Pablo's val komt aan het einde van S2.

Narcos, historische soap, 3 seizoenen (2 + 1), 30 afleveringen, 50 min, 25 uur, VS 2015



https://fr.wikipedia.org/wiki/Narcos

Zijn zoon schreef na de serie een boek en vertelt er zelfs over op een tv in Frankrijk:



0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten