BD, The ECOLOS - Tome 1

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 21:23

Houthakker schreef: Ben ik het die mensen de schuld geeft in deze reflectie:
Elec schreef: Hmm... Biobrandstoffen op basis van koolzaadolie presenteren als "goed voor het milieu" en "goed voor de portemonnee", je moet echt durven! Biobrandstoffen (ongeacht de sector) hebben een rampzalige staat van dienst op het gebied van milieu en gezondheid en zijn erg duur. Een persoon die streeft naar het behoud van het milieu en gezondheid (en die kan worden omschreven als "ecolo", ook al is het woord simplistisch en heeft het een bepaalde connotatie gekregen in Frankrijk) gebruikt natuurlijk geen biobrandstoffen en maakt geen gebruik van een motor met een efficiëntie van 20% in een gewone inschakelduur[...]


Er zit natuurlijk geen persoonlijke aanval in dit bericht. Het is de overtuiging dat het gebruik van biobrandstoffen ecologisch is die wordt aangevallen, het is volledig een kwestie van discussie.

Ik heb alle recht om te zeggen (en bovendien hebben veel experts dezelfde mening) dat agrobrandstoffen, ongeacht de sector die wordt overwogen (ethanol, cellulose-ethanol, HVP, biodiesel) een zeer matige opbrengst hebben (minder dan 1%), dat dit het gevolg heeft van een desastreuze milieubalans en dat ze een doodlopende weg vormen.

Aangezien je alle recht hebt om anders te denken en ik respecteer je standpunt. Ik ga je geen "burne-buster" noemen, zoals je hierboven deed, of een "kleine kop" omdat ik het niet met je eens ben, het is een waardeloze techniek om in scheldwoorden weg te zinken.

Houthakker schreef:de basis van de reflectie is onjuist


Daar ben je volledig in het debat over ideeën (dat gezegd hebbende, je laat niet zien waarin deze basis onjuist is, het is dus een bewering zonder waarde).

Houthakker schreef:aan de andere kant is het een beledigende generalisatie

Ook daar verwoord je je idee van het onderwerp, maar het is een gratuite bewering, dus waardeloos.

Om oliezaden te verbouwen om PVO te krijgen, gebruik je akkerland en veel akkerland aangezien de opbrengst 0,2-0,3% is. De wereldwijde SAU is beperkt. De wereldbevolking neemt toe. Volgens een studie van Stanford is 1/3 tot 2/3 van de ontbossing in de afgelopen jaren veroorzaakt door de ontwikkeling van energiegewassen.

Voor Jean Ziegler, expert, speciale VN-rapporteur voor het recht op voedsel, "is het gebruik van land om biobrandstoffen te produceren een misdaad tegen de menselijkheid".
Ik ben het volledig eens met zijn analyse op dit punt.
Dernière édition par Elec de 24 / 02 / 09, 22: 13, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 21:54

Elec schreef:[...] Ik heb alle recht om te zeggen (en bovendien hebben een groot aantal experts dezelfde mening) dat biobrandstoffen, ongeacht de sector die wordt overwogen (ethanol, cellulose-ethanol, HPV, biodiesel) hebben een zeer matige opbrengst (minder dan 1%, wat het gevolg heeft een rampzalig milieurecord, en dat ze een doodlopende weg vormen.
De snelkoppeling die u maakt, en die ik onderstreep, is verkeerd.

Elec schreef:[...] Aangezien u alle recht heeft om anders te denken en ik respecteer uw standpunt. Ik ga je geen "burne-buster" noemen, zoals je hierboven deed, of een "kleine kop" omdat ik het niet met je eens ben, het is een waardeloze techniek om in scheldwoorden weg te zinken.
"Bumbreaker", het is voor je zeer hooghartige manier om mensen te nemen en te geloven dat alleen jij gelijk kunt hebben, alleen jouw ideeën kunnen de juiste zijn...

Zoals dit bijvoorbeeld:
Elec schreef:[...]
Houthakker schreef:de basis van de reflectie is onjuist


Daar ben je volledig in het debat over ideeën (dat gezegd hebbende, je laat niet zien waarin deze basis onjuist is, het is dus een bewering zonder waarde).

aan de andere kant is het een beledigende generalisatie

Ook daar verwoord je je idee van het onderwerp, maar het is een gratuite bewering, dus waardeloos.


De anderen zijn misschien diplomatiek genoeg om het niet in je gezicht te zeggen... Ik niet...

De rest gaat mij niet aan.

PS: wat is je oude bijnaam op deze site?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 21:59

Houthakker schreef: De snelkoppeling die u maakt, en die ik onderstreep, is verkeerd.
Ook hier weer een gratuite bewering, dus zonder waarde.

wat is je oude gebruikersnaam op deze site?

Mijn bijnaam hierbij forum is en is altijd Elec geweest. Maar je verlaat het ideedebat weer en richt je op de persoon. Eindelijk verspil je weer eens je tijd: ik heb niets te maken met je stemmingen over mij en het is een slechte techniek om in scheldwoorden te vervallen.

het is voor je zeer hooghartige manier om mensen te nemen en te geloven dat alleen jij gelijk kunt hebben, alleen jouw ideeën kunnen de juiste zijn

Mijn aanpak is als volgt: goed gefundeerde, samenhangende ideeën, gebaseerd op serieuze referenties interesseren mij op het hoogste punt, ik zoek ze op en als ik ze ontdek, voel ik me verrijkt. Ik ben niet geïnteresseerd in gratuite/ideologische/holle uitspraken. Sorry als dit je irriteert en ervoor zorgt dat je de controle over jezelf verliest door te vervallen in scheldwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 22:19

Elec schreef:
Houthakker schreef:de basis van de reflectie is onjuist
Daar ben je volledig in het debat over ideeën (dat gezegd hebbende, je laat niet zien waarin deze basis onjuist is, het is dus een bewering zonder waarde).

Je zegt "brandstof op basis van koolzaadolie" terwijl het menf-personage zegt "...Ik rol met koolzaadolie"Wat wordt bevestigd door de friet onderaan de pagina (we maken geen friet op biodiesel, dat weet ik?)
Gezien de grote verschillen in impact tussen deze twee brandstoffen, ben ik van mening dat de basis van uw denken (opzettelijk?) onjuist is.

Elec schreef:
Houthakker schreef:aan de andere kant is het een beledigende generalisatie

Ook daar verwoord je je idee van het onderwerp, maar het is een gratuite bewering, dus waardeloos.
Van een humoristische enscenering die een voorbeeld toont van een gebaar om de milieu-impact van het gebruik van een wat ouder dieselvoertuig te verminderen, generaliseer je over het gebruik van agrobrandstoffen in onbepaalde omstandigheden door een eveneens onbepaalde bevolking. Het is voor mij heel duidelijk een misbruik, dat geen andere functie heeft dan stenen toe te voegen aan uw zeer simplistische argumentatie die in een paar woorden kan worden samengevat: uit de stroom, geen redding.

Elec schreef:Om oliezaden te verbouwen om PVO te krijgen, gebruik je akkerland en veel akkerland aangezien de opbrengst 0,2-0,3% is. De wereldwijde SAU is beperkt. De wereldbevolking neemt toe.

Dat de wereldbevolking toeneemt, is complete ketterij, maar voor velen ook een taboe. Maar het maakt niet uit, het ecosysteem regelt zichzelf wel...
Hier val je terug in je gewoonte om nooit in aanmerking te komen: wie zegt je dat ALLES noodzakelijkerwijs op één manier en voor IEDEREEN tegelijk moet worden gedaan? Het is net als uw vaste planten"we moeten geen halve oplossing kiezen" in het andere bericht dat je linkte... Wie ben jij om te beslissen dat sommige oplossingen halve oplossingen zijn?

Ten tweede, schreef je niet over algen die olie produceren? Algen consumeren UAA?
Jatropha verbruikt UAA?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 22:21

Houthakker schreef:Je zegt "brandstof op basis van koolzaadolie" terwijl het menf-personage zegt "...Ik rol met koolzaadolie"Wat wordt bevestigd door de friet onderaan de pagina (we maken geen friet op biodiesel, dat weet ik?)
Gezien de grote verschillen in impact tussen deze twee brandstoffen, ben ik van mening dat de basis van uw denken (opzettelijk?) onjuist is.


Of je de olie nu direct gebruikt (HVP) bij een motor van het type Elsbett of dat je deze omestert om biodiesel te verkrijgen, dit verandert niets aan het probleem: het algehele rendement blijft middelmatig (iets minder middelmatig bij de HVP).

Om oliezaden te verbouwen om PVO te krijgen, gebruik je akkerland en veel akkerland aangezien de opbrengst 0,2-0,3% is. De wereldwijde SAU is beperkt. De wereldbevolking neemt toe. Volgens een studie van Stanford is 1/3 tot 2/3 van de ontbossing in de afgelopen jaren veroorzaakt door de ontwikkeling van energiegewassen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 22:26

Elec schreef:
Houthakker schreef: De snelkoppeling die u maakt, en die ik onderstreep, is verkeerd.
Ook hier weer een gratuite bewering, dus zonder waarde.
Kun je iets anders zeggen?
In alles wat je op deze berichten zou kunnen verspreiden, lijkt het mij niet dat de conclusie: "HVP (uit koolzaad) hebben een rampzalig milieurecord"kwam er heel sterk uit.

Elec schreef:
wat is je oude gebruikersnaam op deze site?

Mijn bijnaam hierbij forum is en is altijd Elec geweest. Maar je verlaat het ideedebat weer en richt je op de persoon. Eindelijk verspil je weer eens je tijd: ik heb niets te maken met je stemmingen over mij en het is een slechte techniek om in scheldwoorden te vervallen.
Dat mijn grote konijn, het heet paranoïde... : Mrgreen:
Achter een informele vraag (omdat je me aan iemand doet denken), zie je een "scheldwoord"! : Lol: Je moet je driften beter onder controle houden, anders verlies je de controle... : Wink:

Elec schreef:
het is voor je zeer hooghartige manier om mensen te nemen en te geloven dat alleen jij gelijk kunt hebben, alleen jouw ideeën kunnen de juiste zijn

Mijn aanpak is als volgt: goed gefundeerde, samenhangende ideeën, gebaseerd op serieuze referenties interesseren mij op het hoogste punt, ik zoek ze op en als ik ze ontdek, voel ik me verrijkt. Ik ben niet geïnteresseerd in gratuite/ideologische/holle uitspraken. Sorry als dit je irriteert en ervoor zorgt dat je de controle over jezelf verliest door te vervallen in scheldwoorden.
: Mrgreen:

Je moet voorkomen dat je meer dan 3 of 4 keer hetzelfde woord schrijft met zo weinig regels uit elkaar dat het lijkt alsof je jezelf niet meer onder controle hebt en dat je wegzinkt in het debat over de persoon.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 22:27

Houthakker schreef:In alles wat je op deze berichten zou kunnen verspreiden, lijkt het mij niet dat de conclusie: "HVP (uit koolzaad) hebben een rampzalig milieurecord"kwam er heel sterk uit.


Of je de olie nu direct gebruikt (HVP) bij een motor van het type Elsbett of dat je deze omestert om biodiesel te verkrijgen, dit verandert niets aan het probleem: het algehele rendement blijft middelmatig (iets minder middelmatig bij de HVP).

Om oliezaden te verbouwen om PVO te krijgen, gebruik je akkerland en veel akkerland aangezien de opbrengst 0,2-0,3% is. De wereldwijde SAU is beperkt. De wereldbevolking neemt toe. 1/3 tot 2/3 van de ontbossing in de afgelopen jaren is veroorzaakt door de ontwikkeling van energiegewassen, volgens een studie van Stanford (Holly Gibbs et al, Stanford's Woods Institute for the Environment).

- Werelddemografie: http://www.populationdata.net/

- Wereld OAA: 1 miljoen hectare

- Wereldwijd zijn twee miljard mensen ondervoed en 800 miljoen ondervoed
Dernière édition par Elec de 24 / 02 / 09, 22: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 22:32

Elec schreef:
Houthakker schreef:In alles wat je op deze berichten zou kunnen verspreiden, lijkt het mij niet dat de conclusie: "HVP (uit koolzaad) hebben een rampzalig milieurecord"kwam er heel sterk uit.


Of je de olie nu direct gebruikt (HVP) bij een motor van het type Elsbett of dat je deze omestert om biodiesel te verkrijgen, dit verandert niets aan het probleem: het algehele rendement blijft middelmatig (iets minder middelmatig bij de HVP).

Om oliezaden te verbouwen om PVO te krijgen, gebruik je akkerland en veel akkerland aangezien de opbrengst 0,2-0,3% is. De wereldwijde SAU is beperkt. De wereldbevolking neemt toe. Volgens een studie van Stanford is 1/3 tot 2/3 van de ontbossing in de afgelopen jaren veroorzaakt door de ontwikkeling van energiegewassen.


Wauw! Je verzwakt mijn vriend, je hebt zojuist precies dezelfde tekst herschreven om op twee verschillende ideeën te reageren! : Lol: : Lol: : Lol:

En daarnaast antwoord je (vrijwillig) ernaast... : Wink: Een vleugje vermoeidheid misschien?

Een advies: maak je berichten goed af voordat je ze plaatst, al die aanpassingen achteraf zijn niet erg serieus...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 22:37

U heeft een volledig en beredeneerd antwoord: het centrale probleem is de oppervlaktegrens van bouwland. Of u nu HVP of biodiesel produceert, dit verandert niets aan deze limiet, het is onvermijdelijk. Met biobrandstoffen zijn, ongeacht de sector, enorme gebieden nodig gezien de middelmatige omzettingsefficiëntie van zonne-energie in biomassa (minder dan 1%). Dit punt wordt benadrukt in het laatste Franse rapport over het onderwerp "Agrobrandstoffen en het milieu". Ik nodig je uit om het te ontdekken. Veel Amerikaanse studies komen tot precies dezelfde conclusie.

De menselijke bevolking groeit snel. We zijn met 6,5 miljard, we zullen in 9 met 2050 miljard zijn en 2 miljard mensen hebben op dit moment geen toegang tot voldoende voedsel.

In deze context is het gebruiken van bouwland (of erger nog, het kappen van bossen) voor energiegewassen (HVP, biodiesel, ethanol, cellulose-ethanol) absurd, onverantwoordelijk en des te absurder omdat we veel efficiëntere oplossingen hebben. , veel goedkoper. en met een veel betere milieubalans om onze reizen te verzekeren.
Dernière édition par Elec de 24 / 02 / 09, 22: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 22:45

Elec schreef:U heeft een volledig en beredeneerd antwoord: het centrale probleem is de oppervlaktegrens van bouwland. Of u nu HVP of biodiesel produceert, dit verandert niets aan deze limiet, het is onvermijdelijk.

De menselijke bevolking groeit snel. In 9 zullen we met 2050 miljard zijn, 2 miljard mensen hebben vandaag geen toegang tot voldoende voedsel.

Dus als ik je volg, om mezelf te bewijzen dat "HVP (uit koolzaad) hebben een rampzalig milieurecord" Vertel jij mij het :
1) er is niet genoeg bouwland
2) in 2050 zullen er negen miljard mensen zijn.

Goed Goed Goed... 8) Inderdaad, het is ineens kristalhelder wat betreft het milieuevenwicht van mijn koolzaad... : Lol:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten