BD, The ECOLOS - Tome 1

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 16:49

menf schrijft:Er zal geen beroemdheid op de cover van T.2 staan
Je moet nog steeds in gedachten houden dat dit humoristische strips zijn, en ik probeer de ecologie niet in diskrediet te brengen, integendeel. De personages in de strips lijken op mij. Al deze kleine groene gebaren maken deel uit van mijn dagelijks leven. Natuurlijk voeg ik er tonnen toe om een ​​grap te maken, dat is het punt van de "oefening".


OK, naar mijn mening is de bedoeling nobel.
Ik vind het alleen jammer dat "groen" wordt geassocieerd met hyper-linkse bewegingen op de omslag (Bové vernietigt een maïsoogst). Ecologie is niet het vernietigen van eigendommen van anderen, of men nu voorstander is van GGO's of niet; we zijn in Frankrijk in een vrij land, in een democratie, waar iedereen zijn ideeën kan uiten en zich verkiesbaar kan stellen, niet in een bananenrepubliek. En ecologie is van geen enkele politieke partij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Betreft: BD, De ECOLOS - Deel 1




par houthakker » 24/02/09, 17:29

Elec schreef:[...]
- neemt het rendement van de omzetting door oliezaden van zonne-energie in biomassa toe als men in het Pure Plantaardige Olie (PVO) stadium blijft, zonder omzetting van de olie in biodiesel door omestering?
:? :? :? Waarom zou het toenemen?
Wat interessant is, is dat HVP kan worden gebruikt in een kortsluiting en zeer weinig energie-input vereist in vergelijking met de teruggewonnen energie (concept van energie-efficiëntie).

Elec schreef:[...]- welk deel van Frankrijk moeten we cultiveren met koolzaad of zonnebloem om de 50 Mtoe die in Frankrijk tijdens transport wordt verbruikt te vervangen door HVP?
Beslist, je vindt het leuk, jij, helemaal wit of helemaal zwart... : Roll:
Wie zei dat de 50 Mtep moest worden "vervangen" door oliezaden? Het personage uit de menf-strip?

Elec schreef:[...]- En hoeveel vers water, kunstmest en pesticiden zijn er nodig?
Zie hierboven...
Bovendien lijkt het mij dat de zonnebloem niet veel input nodig heeft om een ​​eerlijke productie te hebben.
Ik heb toen nooit bewaterde koolzaadvelden gezien.
En ten slotte zou een logische aanpak de biologische landbouw stimuleren, ook al zijn de opbrengsten van de zaadproductie minder goed (ongeveer 2/3 van de opbrengsten van conventionele gewassen).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38

Betreft: BD, De ECOLOS - Deel 1




par Elec » 24/02/09, 17:56

Houthakker schreef:Wat interessant is, is dat HVP kan worden gebruikt in een kortsluiting en zeer weinig energie-input vereist in vergelijking met de teruggewonnen energie (concept van energie-efficiëntie)


De energiebalans van de HVP-sector is weliswaar minder matig dan die van de biodieselsector. Maar we blijven in zeer lage rendementen, 0,2 tot 0,5%.

"Agrobrandstoffen bevinden zich in de zone met de laagste opbrengsten, ze worden namelijk beperkt door de opbrengst van fotosynthese die erg laag is (<1%)."
(Rapport “Agrobrandstoffen en milieu”
http://www.ecologie.gouv.fr/IMG/pdf/Agr ... nement.pdf )

Mijn mening: biobrandstoffen gebruiken (HVP of niet) is echt niet ecologisch.En HVP op kleine schaal gebruiken om je auto te laten rijden is vindingrijk, maar heeft niets met ecologie te maken.De efficiëntie van het omzetten van zonne-energie in biomassa is zeer matig , de efficiëntie van de verbrandingsmotor waar ook de olie wordt verbrand, enz.
Het is tegenwoordig erg gevaarlijk om mensen te laten geloven dat biobrandstoffen een ecologische oplossing zijn. Dit is wat pseudo-ecologen doen, hetzij uit onwetendheid, hetzij om handelsredenen (boeren op zoek naar afzetmogelijkheden voor hun producten).

Aan de andere kant is het produceren van biologisch koolzaad, biologische zonnebloem of andere biologische oliezaden voor voedsel (teeltpraktijken met respect voor het milieu en de gezondheid) voor mij ecologisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Betreft: BD, De ECOLOS - Deel 1




par houthakker » 24/02/09, 19:52

Elec schreef:[...] De energiebalans van de HVP-sector is minder matig dan die van de biodieselsector, dat klopt. Maar we blijven in zeer lage rendementen, 0,2 tot 0,5%.[...]
En dan?
Het is het feit dat je HVP gebruikt, waardoor het niet mogelijk is om meer dan 0.5% van het licht dat op de grond aankomt om te zetten in energie, waardoor je kunt zeggen dat "Biobrandstoffen (ongeacht de sector) hebben een rampzalige staat van dienst op het gebied van milieu en gezondheid en zijn erg duur." :?


Elec schreef:[...] Mijn mening: er is echt niets ecologisch aan het gebruik van biobrandstoffen (HVP of niet). En HVP op kleine schaal gebruiken om je auto te laten rijden is een vindingrijke aanpak, maar het heeft niet niets met ecologie te maken.[ ...]
Ah goed... En wat is ecologie voor professor Elec?

Nogmaals, je hebt een veel te binaire visie op dingen (waar komt dat vandaan?)...

Als we het hebben over semantiek, is ecologie eerst de wetenschap die de interacties tussen levende wezens bestudeert.
Dan, in de zin waarin het momenteel wordt opgevat, dat wil zeggen "een gedrag vertonen als mens dat zo min mogelijk impact heeft op het milieu waardoor deze soort zich een niet al te ingewikkelde toekomst kan voorstellen“, Ik zie niet in waarom alle gebaren niet goed zouden zijn om te nemen!
Waar haal je vandaan dat een inspanning niet interessant is in de algehele balans als deze niet op iedereen van toepassing is?
Waardoor kun je zeggen dat het feit dat lokaal een brandstof wordt gebruikt die de CO2-uitstoot sterk beperkt, geen gebaar is dat de impact van onze activiteiten op het milieu vermindert?




Elec schreef:[Het rendement van het omzetten van zonne-energie in biomassa is zeer middelmatig, het rendement van de warmtemotor waar ook de olie wordt verbrand etc.
Het is tegenwoordig erg gevaarlijk om mensen te laten geloven dat biobrandstoffen een ecologische oplossing zijn. Dit is wat pseudo-ecologen doen, hetzij uit onwetendheid, hetzij om handelsredenen (boeren op zoek naar afzetmogelijkheden voor hun producten).
Laten we duidelijk zijn: ik heb niets tegen de elektrische auto, ik ben er zelfs een groot voorstander van, vooral in de hybride serieversie!

Maar het is niet omdat je oogkleppen hebt waardoor je maar één oplossing ziet, dat het eigenlijk de enige is die de moeite waard is!

Sommige biobrandstoffen op basis van maïs of tarwe in het bijzonder, of de oliepalmen van Indonesië zijn inderdaad ketterij, maar dat betekent niet dat het kind met het badwater moet worden weggegooid!

Het terugwinnen van een deel van de zonne-energie en het roteren van de koolstof in een korte cyclus door fotosynthese van planten vormt een van de oplossingen aan het noodzakelijke energieverbruik van menselijke samenlevingen.
Het is niet de enige, het is misschien niet degene met de beste algehele staat van dienst op het gebied van milieu, maar in ieder geval heeft het de verdienste dat het momenteel bestaat en niet hoeft te wachten tot "nieuwe technologieën" momenteel kunnen worden gebruikt , voor een klein deel van de wereldwijde energiemix.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 19:55

Antwoord hier:
https://www.econologie.com/forums/agro-bioca ... t6888.html

(als je je zou kunnen concentreren op het debat over ideeën in plaats van mensen aan te vallen, zou je je tijd minder verspillen: ik heb oprecht niets te maken met je stemmingen over mij; het kan me niet schelen. alleen geïnteresseerd in ideeën en beredeneerde, coherente reflecties rijk in serieuze referenties)
Dernière édition par Elec de 24 / 02 / 09, 20: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 20:27

Hier, een rugbyspeler...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 24/02/09, 21:04

Elec schreef: (als je je zou kunnen concentreren op het debat over ideeën in plaats van mensen aan te vallen, zou je je tijd minder verspillen: ik heb oprecht niets te maken met je stemmingen over mij; het kan me niet schelen. alleen geïnteresseerd in ideeën en beredeneerde, coherente reflecties rijk in serieuze referenties)

Daarom begrijp ik je afschuw voor José Bové niet, en zijn gevecht, en waarom je hem zo grof aanvalt met versleten spitsvondigheden.

Hoewel ik mijn eigen idee heb: hij steunde het Palestijnse volk ondanks het Israëlische spuiten.
En daar moet het serieus zijn in je hoofdje in de zon van Guadalajara.

houthakker/ Alsjeblieft, beledig de rugbyspelers niet...

: Mrgreen:
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 24/02/09, 21:06

Ik heb de persoon José Bové nooit aangevallen. Zijn privéleven interesseert me niet, aan de andere kant interesseren de ideeën die hij publiekelijk verdedigt en blootlegt me. Dat is waar ik het over heb.

Ik heb het over zijn ideeën, zijn project, zijn politieke beweging die voor mij diep antiliberaal is.

Aan de andere kant jij, je richt je direct op mijn persoon door te schrijven "je hoofdje in de zon". Het is een waardeloze methode.
Dernière édition par Elec de 24 / 02 / 09, 21: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 21:19

Elec schreef:Antwoord hier:
https://www.econologie.com/forums/agro-bioca ... t6888.html

(als je je zou kunnen concentreren op het debat over ideeën in plaats van mensen aan te vallen, zou je je tijd minder verspillen: ik heb oprecht niets te maken met je stemmingen over mij; het kan me niet schelen. alleen geïnteresseerd in ideeën en beredeneerde, coherente reflecties rijk in serieuze referenties)
Omdat je oprecht gelooft dat deze lange monoloog van jezelf, die gedurende 9 lange pagina's op geen enkele manier ter discussie staat, een brainstormen ? :schok: :?

misschien moet je herzien ta begrip debat... : Roll:


Om terug te komen op het uitgangspunt, ben ik het die de mensen aanvalt in deze reflectie:
Elec schreef:
menf schrijft: Beeld


Hmm... Biobrandstoffen op basis van koolzaadolie presenteren als "goed voor het milieu" en "goed voor de portemonnee", je moet echt durven! Biobrandstoffen (ongeacht de sector) hebben een rampzalige staat van dienst op het gebied van milieu en gezondheid en zijn erg duur. Een persoon die streeft naar het behoud van het milieu en gezondheid (en die kan worden omschreven als "ecolo", ook al is het woord simplistisch en heeft het een bepaalde connotatie gekregen in Frankrijk) gebruikt natuurlijk geen biobrandstoffen en maakt geen gebruik van een motor met een efficiëntie van 20% in een gewone inschakelduur[...]


(om nog maar te zwijgen van het feit dat aan de ene kant de basis van de reflectie onjuist is, en aan de andere kant een beledigende generalisatie...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/02/09, 21:20

gegyx schreef:[...]
houthakker/ Alsjeblieft, beledig de rugbyspelers niet...

: Mrgreen:
Geen beledigingen, ik was gewoon onder de indruk van het eerste technische gebaar (aangezien het later werd gewijzigd...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten