Avatar, de film van Cameron Wahoww!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/03/10, 22:29

bernardd schreef:En wie weigert de internationale mijnovereenkomst te ondertekenen? Geen enkele journalist praat erover ...


Het is heel waar,

Een Oscar beloont het productiehuis voor de beste film (volgens de smaak van de juryleden), het beste scenario, de beste special effects, de muzikale band, de acteurs...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Oscar_du_meilleur_film

De Oscars worden uitgereikt door Amerikaanse juryleden, dus het is onvermijdelijk dat de patriottische vlam hen des te meer zal raken naarmate de arme mariniers op buitenlands grondgebied poepen,

en naar de hel met de scabreuze details en het bemoeizuchtige EU-beleid....
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/10/10, 12:08

Aye, ik heb eindelijk de film gezien (niet in 3D maar in HD, ik wachtte om uitgerust te worden) ... het is eigenlijk verbluffend.

Dus de special effects en de sfeer bravo maar het scenario sorry maar waarom in de toekomst kijken en in een ander sterrenstelsel wat er is gebeurd en wat er nu veel dichter bij huis gebeurt, voornamelijk in Afrika of Zuid-Amerika?

Trouwens, de gewoonten van de Navi's en zelfs hun make-up, kleding en "sieraden" staan ​​dicht bij Afrikaanse stammen en/of Indiaanse stammen (noord en zuid)...het is waarschijnlijk gezocht maar het staat op een documentaire (zelfs in 3D ) over deze populaties en het misbruik van nos olie- of mijnbouwbedrijven zouden zeker veel minder verkoper zijn geweest ... het is niet goed om te moraliseren.

Is de kernboodschap van Avatar nu bij de meeste kijkers overgekomen? Ik weet het niet... en ik betwijfel het...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/10/10, 21:23

Het kan ons niet schelen : Cheesy:

Het is maar een film, en het gebrek aan verbeeldingskracht van de scenarioschrijver is voelbaar op de Collé-kopie van de Indiase levensstijl, toch is er in de film nog steeds een bevoorrechte en concrete relatie met moeder natuur die we thuis niet hebben :D. En laten we niet vergeten dat in deze film de slechte Earthman de slechterik is (Amerikaan?)

Ik hield vooral van het tweede leven van de held en natuurlijk van de vanuit het niets gecreëerde landschappen, de levensvormen, de lichtgevende planten...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten