Arte TV: De energie van de zee

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Arte TV: De energie van de zee




par gegyx » 21/05/07, 21:19

Vanavond om 22 uur, op ARTE, een programma van een uur over "De energie van de zee"

Onderzoek in Japan om elektriciteit, drinkwater en waterstof te leveren.
In Groot-Brittannië op getijdenturbines.
Op getijdenenergie.
0 x
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1




par bolton069 » 22/05/07, 12:43

Verdorie, ik zie hem nu pas.

Is er iemand van plan het programma op het net te zetten?

Was het goed

Een paar jaar geleden zag ik een prototype van een energiecentrale : Idee: getij, met behulp van de verticale beweging van grote drijvers om elektriciteit op te wekken.

Hier zijn enkele sites die erover praten.

Techno wetenschap
Edinburgh University
Een applicatie
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/05/07, 13:51

Heck, te laat

voor één keer is er iets goeds op tv

Ik heb een tijdje tv geboycot, ik kijk niet eens meer naar de programma's ...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 22/05/07, 14:20

Programma samenvatting:
http://www.arte.tv/fr/connaissance-deco ... 72640.html

http://www.telleestmatele.com/article-6657341.html

De nieuwe ontwikkeling was ETM-technologie

http://www.ae2d.infini.fr/evenemen/Energie_Mer.htm

Systeem pompt koud water naar de bodem van de zee, koelt in een ammoniakwisselaar, eerder verwarmd in stoom, door oppervlaktewater, en laat een generator draaien.
De geproduceerde elektriciteit kan worden opgeslagen in de vorm van waterstof door elektrolyse.
Op hetzelfde drijvende betonplatform wordt elektriciteit, waterstof en drinkwater geproduceerd.
Veel geïsoleerde eilanden, die alleen afhankelijk zijn van fossiele energie, zouden deze technologie waarschijnlijk gebruiken (Hawaii, maar ook een Palestijnse onderzoeker wil deze aanpassen voor zijn land).
Overtollige elektrische energie kan op afstand worden getransporteerd door het om te zetten in waterstof.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 22/05/07, 14:45

gegyx schreef:De geproduceerde elektriciteit kan worden opgeslagen in de vorm van waterstof, door elektrolyse
...
Overtollige elektrische energie kan op afstand worden getransporteerd door het om te zetten in waterstof.


Het rapport toont een mysterieus revolutionair product dat het eindelijk mogelijk maakt om waterstof in grote hoeveelheden onder lage druk te "opslaan", wat het scenario geloofwaardig maakt.

Het idee heeft enige kans om te worden ontwikkeld, omdat het geen vraagtekens plaatst bij het dogma van "groei" dat onze leiders zo dierbaar is.

Met deze techniek zouden de huidige olie- en LNG-tankers tegen lage kosten worden omgebouwd tot "waterstof", onze voertuigen die op brandstofcellen rijden.

Geen rook- of olievlekken meer. Rederijen en olietankers kunnen ademen, de planeet kan een paar decennia op adem komen, zolang de oceanen koud blijven ... : Mrgreen:

Er blijft voor de gebruiker de troost om zijn drinkwater met zijn voertuig te produceren : Lol:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 22/05/07, 16:55

0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/05/07, 22:12

Capt_Maloche schreef:Heck, te laat

voor één keer is er iets goeds op tv

Ik heb een tijdje tv geboycot, ik kijk niet eens meer naar de programma's ...


Maar er zijn veel goede "dingen" op tv ......... vooral op FR5 ('s middags als je gepensioneerd bent, zijn er veel zeer interessante documentaires) en op ARTE de avond.

Allerlei soorten berichten over onderwerpen met betrekking tot hernieuwbare energiebronnen, er zijn "tonnen" in het nieuws. Ik ben ermee gestopt het hierin te melden forum omdat ik meer dan dat zal doen ... : Lol: : Mrgreen: : Mrgreen: : Lol: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/05/07, 22:19

Geen rook- of olievlekken meer. Rederijen en olietankers kunnen ademen, de planeet kan een paar decennia op adem komen, zolang de oceanen koud blijven ...


Nog steeds aan het dromen, het is niet voor morgen, zelfs niet met Juppé aan het roer ... ze zullen een paar primeurs voor ons leggen zoals hij had gedaan met de rokken die hadden bestaan ​​uit het verzenden van veel auto's (in perfecte staat met enkele reparaties) geschrapt voor een "premium" ... dit alles om de verkoop van nieuwe auto's in 1995 opnieuw op gang te brengen.

Nu hij de groene vezel in Quebec heeft opgepikt, moet hij veel ideeën hebben, bijvoorbeeld dat hij 's morgens naar zijn ministerie zou kunnen fietsen. Ik heb gemerkt dat ze allemaal rijden met grote sedans 607, C6 en het kleine zusje van Renault .... de show moet doorgaan : Lol: : Idee: : Mrgreen: : Mrgreen: :onheil: :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/05/07, 22:23

Anders dan dat, ik zag dit rapport gedeeltelijk en nam de rest op.

Als het op grote schaal zou werken, zou het te goed zijn.

Ik zeg je dat ze het onze prachtige planeet zullen laten vernietigen, maak je geen zorgen, het is gewoon chatten zoals gewoonlijk.

De paar wetenschappers die aan deze projecten werken, worden verwaarloosd door groot kapitaal, al het geld gaat naar projecten zoals EPR en Cie ... de show moet doorgaan. :onheil: :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/05/07, 23:24

Crispus schreef:Met deze techniek zouden de huidige olie- en LNG-tankers tegen lage kosten worden omgebouwd tot "waterstof", onze voertuigen die op brandstofcellen rijden.


Ik zag het 2e deel van dit rapport ... interessant behalve wat betreft het gebruik van waterstof als energievector, de 2 dingen die me het meest "stoorden":

1) De totale opbrengst zou slecht zijn (oké, het kan ons niet schelen, want de bron is bijna onuitputtelijk, maar toch stoort het me ...)

2) Het is volledig ONWETEND om waterstof van dergelijke kunstmatige eilanden naar de uiteindelijke ontvanger aan de andere kant van de planeet te willen transporteren !! :onheil: en dit zelfs met behulp van fysisch-chemische opslagtechnieken om de goede reden dat het veel gemakkelijker is om een ​​vloeistof te vervoeren dan een gas en vooral als het gas waterstof is ... Hoeveel LNG-vervoerders in de wereld voor hoeveel van de olie? 1%, 2%? Het is geen toeval ...

Dus kwam er een vraag bij me: pkoi, gezien de hoeveelheid H2 en water die ETM-fabrieken (in theorie) kunnen produceren, gebruiken deze waterstof niet om het een zwaardere synthetische vloeistof te maken (en daardoor gemakkelijker te vervoeren)? Ik weet er niet veel van, maar hier zijn 3 nummers die ik "leuk" vind:

a) Liquidatie van biomassa heeft veel H2 nodig ...

b) Waterstofperoxide, H2O2 (waterstofperoxide in lage concentratie en brandstof in hoge concentratie) ...

c) Kom op, ik begin te dromen ...laten we allemaal op hydrazine rijden... H2N2 als ik het me goed herinner :D Zelfs geen water nodig voor het eindproduct :D

Yapluka he!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 421-gasten