Arte het verborgen gezicht van groene energieën

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9804
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par sicetaitsimple » 26/11/20, 18:58

Macro schreef:
izentrop schreef: En nogmaals, de berekening wordt gedaan op een voertuiglevensduur van 225000 km, terwijl een EV en zijn batterij het dubbele kunnen doen.

Het zal nooit 225000 bereiken zonder de batterijen te vervangen ... Nog minder 450 ...


Ja, dat is echt de vraag, we hebben achteraf nog niet genoeg om te weten of de batterijen van een vandaag gekochte EV inderdaad een redelijke autonomie kunnen behouden, zeg twintig jaar, wat ongeveer de duur is van gemiddelde levensduur van een voertuig (in Frankrijk), met een "typisch" gebruik van "gemiddeld" Frans.
Misschien is het anders voor professioneel gebruik met een hoog jaarkilometrage over een paar jaar.

Persoonlijk is dit mijn laatste obstakel om een ​​elektrische auto te kopen op de dag dat ik mijn huidige auto vervang.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par izentrop » 26/11/20, 23:24

Macro, je hebt de pleister afgeveegd https://www.aveq.ca/actualiteacutes/une ... production

De dag dat ik een elektrische aanschaf, zou ik er een kiezen of de lagers zijn gemakkelijk te vervangen :P
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par phil59 » 27/11/20, 11:33

Er zijn enkele zoé die de 300 km met plezier hebben gepasseerd. Sommige batterijen werden vervangen na meer dan 000 km, maar het was vooral om de batterijen te bestuderen dat het werd gedaan. Het is een veilige gok dat een minimale reparatie voldoende zou zijn geweest.

Mijn ion is ongeveer 8 jaar oud en meer dan 100 km. Verlies? ja, minder dan 000%. (gemeten, niet gevoeld).

Een tweede leven voor de batterijen op zonne-niveau is mogelijk.

Maar ik denk dat ik na 15 jaar nog steeds dit ion zal hebben. waarschijnlijk 50-60 km autonomie, maar hé, 300 dagen per jaar doe ik dat.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par Macro » 27/11/20, 13:31

Mijn C nul ... is ook 8 jaar oud ... En hij heeft 30% van zijn capaciteit verloren ... En ik kan 80 tot 90 km afleggen met ... Mijn zoon ... 50 ... Mamita 40 ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
blootstellen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 23/12/11, 12:13
x 3

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par blootstellen » 04/01/21, 15:44

inderdaad, windturbines zijn helemaal niet groen door het massale gebruik van zeldzame metalen, en er is ook het probleem van het recyclen van de enorme betonnen basis en die monsterlijke composietbladen tijdens de toekomstige ontmanteling van de windturbine : https://www.officiel-prevention.com/dos ... composites
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par GuyGadeboisTheBack » 04/01/21, 16:28

exposes schreef:inderdaad, windturbines zijn helemaal niet groen door het massale gebruik van zeldzame metalen, en er is ook het probleem van het recyclen van de enorme betonnen basis en die monsterlijke composietbladen tijdens de toekomstige ontmanteling van de windturbine : https://www.officiel-prevention.com/dos ... composites

Het is waar dat het recyclen van kerncentrales binnen het bereik van elk kind ligt ... : Roll: :(
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten