Wind die op industriële schaal tegen windturbines staat

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Wind die op industriële schaal tegen windturbines staat




par recyclinage » 03/08/09, 11:30

Wind die op industriële schaal tegen windturbines staat
03/08/09 à 11h04

Er is een nationale petitie gelanceerd door activisten die vinden dat het installeren van windmolenparken in plattelandsgebieden anti-ecologisch is.

Yves Vérilhac is niet tegen windturbines, maar hij is wel een tegenstander van "anti-industriële aerogeneratoren". De voormalige directeur van het Parc des Monts d'Ardèche staat achter een nationale petitie waarin wordt opgeroepen tot een moratorium van tien jaar op de installatie van industriële windturbines.

“Als je een kleine windturbine in je tuin hebt staan ​​alsof je een zonnepaneel hebt, ben je onafhankelijk en gebruik je de energie optimaal. Als je fabrieken op het platteland zet, wat ten onrechte ‘windparken’ worden genoemd, maar dat je blijft in een zeer gecentraliseerd netwerk vol lekken, dat geen enkel belang meer heeft”, legde Yves Vérilhac maandag uit op Europe 1. "Als mij wordt verteld dat deze windenergie daar het mogelijk maakt om de kernenergie te verminderen, zal ik een goede poging wagen, maar ik zou tekenen. In dit geval bewijst niets het", voegt deze ecoloog eraan toe, die verzekert dat hij de hoofd.

Zijn betoog heeft dus een economische basis, maar houdt ook rekening met eisen op het gebied van landschapsbescherming. “De mooiste plekken worden gebagatelliseerd, het platteland ontwricht. Allemaal zonder enige garantie op resultaat”, aldus de tekst van de petitie.

Dit initiatief werd gelanceerd in de Ardèche, waar veel projecten in de pijplijn zitten, vooral in de buurt van de bron van de Loire, Mont Gerbier-de-Jonc. Een eerste petitie verzamelde meer dan duizend handtekeningen in dit zeer landelijke departement. Onder hen die van cabaretier Yves Lecocq of driesterrenchef Régis Marcon.


europa 1 nieuwsbron
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 04/08/09, 16:04

Het probleem ligt niet bij het landschap, maar dat het zelfs op grote schaal en vooral op kleine schaal niets of weinig oplevert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 04/08/09, 20:52

Mooie woorden van Yves Vérilhac, net als hij ben ik geen voorstander van grote windparken:
- verontrustende impact op het landschap voor sommigen (ik niet, maar ik woon niet alleen op de planeet :) )
- beperkte economische winstgevendheid (als gevolg van een marktwet die verstoord is door hulp en die vandaag de dag nog vaak beperkt is tot modelacties :onheil: )
- geluids- en trillingsvervuiling gerelateerd aan de grootte van het object (zwakke maar reële impact op bepaalde kwetsbare dieren tijdens de vlucht, zoals op de grond :? )
- totale afhankelijkheid van een passieve consument van het gemeenschappelijke netwerk
- race om de macht, dus afwezigheid van "energiebesparingen" en het risico van niet-vervanging van niet-hernieuwbare energiebronnen.

Het is op dit laatste punt pb 2487 dat ik u niet volg. Het is niet omdat we veel minder produceren dan een kerncentrale dat wat door windenergie wordt geproduceerd niet genoeg is!

De enorme energieconcentratie veroorzaakt even grote milieuschade, tijdens de winning, het gebruik en na gebruik... Om een ​​paar honderdduizend huishoudens van energie te voorzien...
Terwijl hernieuwbare energie iets minder dan één micro-energiecentrale (wind-, zonne- of gecombineerd) per huishouden nodig heeft om aan de jaarlijkse behoefte te voldoen... Geen hoogspanningslijnen meer, geen krankzinnige veiligheidsbeperkingen meer, geen grote milieurisico's meer...

U beschouwt nucleaire gigawatt zeker als de juiste maatstaf voor de afname van de elektriciteitsproductie! Maar je hebt geen A-bom nodig om duizend kaarsen aan te steken, het enige wat je nodig hebt zijn duizend aanstekers...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 04/08/09, 23:29

Dag

Piekolie zal ons vóór 2020 treffen, maak je geen zorgen.
Als we willen rijden en (een beetje) willen blijven verbruiken, hebben we energie nodig waar we veel meer voor gaan betalen dan nu.
Tegelijkertijd moeten we onze broeikasgassen terugdringen
Om ons van energie te voorzien moeten alle middelen voor de productie van hernieuwbare energie worden gemobiliseerd, inclusief windturbines, en dat is misschien niet genoeg !!!!!!
Hoe leven al deze anti-windturbines, ongetwijfeld als kluizenaars !!!!!!
Tellen ze elke ton CO2 die ze de atmosfeer in sturen?
Tellen ze elke Kw die ze verbruiken?

Ik breng u een anti-windenergie-milieuactivist-site:

http://www.environnementdurable.net/
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 05/08/09, 02:04

Wauw... zelfs met 20000 windturbines in Frankrijk, d.w.z. tien keer meer dan wat er momenteel geïnstalleerd is, zouden we voor een keer ongeveer 10% van onze primaire energiebehoefte kunnen produceren. Lijnverliezen (hoge spanningen) zijn namelijk vrijwel verwaarloosbaar. We zijn nog ver verwijderd van het utopische 2 aanstekers voor 1000 kaarsen, maar ja, dromen mag.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/09, 02:30

Windturbines zijn misschien niet het wondermiddel, maar ze worden momenteel wel het meest ontwikkeld...

Mediteren: https://www.econologie.com/energies-du-f ... -3750.html
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 05/08/09, 03:02

....dat we ons het meest ontwikkelen om het groene electoraat te vleien....Laten we het niet vergeten, want de kwestie van energie en broeikasgassen lost het probleem op geen enkele manier op....Om over na te denken....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/09, 09:59

Hé pb! Kunt u ons vertellen waar u aan werkt, alstublieft?
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 05/08/09, 10:42

Christophe schreef:Hé pb! Kunt u ons vertellen waar u aan werkt, alstublieft?


Ik zie het verband niet, ik ben werknemer in de particuliere sector.... :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/09, 10:43

Het rapport dat er is, zou een verband kunnen hebben met de energie...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 265-gasten