Wind die op industriële schaal tegen windturbines staat

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/08/09, 18:19

Omdat het lijkt alsof je Wikipedia citeert, gebruik het dan tot het einde:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet_et_Usenet)

Ik ben het volledig eens met Lumberjack wat de verdiensten betreft, en wat betreft de trol.

Wat betreft uw-dokter-vriend-bij-CEA-die-zo-u-grappig bent, u zult hem gedag zeggen, namens de vele artsen en ingenieurs die hiermee bezig zijn forum, die naar mijn mening iets serieuzere argumenten verdienen dan dit soort dingen.

Hoe dan ook, ik stop daar, want zoals ze zeggen: Don't Feed The Troll!!
Dernière édition par Rulian de 08 / 08 / 09, 18: 27, 2 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/08/09, 18:26

Windturbines zijn noodzakelijk, maar om goed te kunnen werken moeten communicatie en automatisering noodzakelijk zijn, dat wil zeggen dat het door hen gegenereerde overschot moet worden verzameld in warmwatertanks, of door het opladen van auto's, enz.

Wanneer er toch overtollige productie verloren zou gaan, zou er een signaal worden gestuurd naar terminals die in de huizen waren geïnstalleerd en zou worden gebruikt voor accumulatie en het verlichten van piekperioden, op deze manier zouden de prachtige propellers niet in een vacuüm draaien zoals nu.

Ik spreek natuurlijk voor een land als Frankrijk, hier in Quebec is het heel gemakkelijk om het overschot te beheren door de damkleppen te sluiten en het overtollige vastgehouden water op te vangen.
:D
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 08/08/09, 18:32

Rulian schreef:Omdat het lijkt alsof je Wikipedia citeert, gebruik het dan tot het einde:
Ik ben het volledig eens met Lumberjack wat de verdiensten betreft, en wat betreft de trol.
Wat betreft uw-dokter-vriend-bij-CEA-die-zo-u-grappig bent, u zult hem gedag zeggen, namens de vele artsen en ingenieurs die hiermee bezig zijn forum, die naar mijn mening iets serieuzere argumenten verdienen dan dit soort dingen.

Hoe dan ook, ik stop daar, want zoals ze zeggen: Don't Feed The Troll!!


Bedankt voor de info, dat wist ik, maar dat is wat TU een trol bellen?
(Ik sprak met houthakker)

Houd er rekening mee dat mijn vriend, zoals u zegt, milieuvriendelijk is en een activist voor anders-globalisering, dat hij niet de gewoonte heeft zichzelf in de voet te schieten en dat hij zeker net zo bekwaam is om er niet in te geloven als u. geloven in.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/08/09, 20:01

pb2487 schreef:[...](Ik sprak tot houthakker)[...]
Ben je een trol?

Als u op zijn minst geïnteresseerd was in uw gesprekspartners hierover forum, het zou je niet ontgaan zijn dat dit de link in mijn handtekening is... : Roll:

Voor mij ook klaar:Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 08/08/09, 20:43

Houthakker schreef:Wie gelooft dat er een snelle oplossing is? Jij met je ITER of ik (en de anderen) die je steeds vertellen dat windenergie dat niet is LA oplossing maar vertegenwoordigt DEEL van de toekomstige oplossing ... (oplossing waarvoor de vermindering van het verbruik essentieel is, wordt ook gezegd - bijna allemaal hier ...)


Ik geloof niet in wonderoplossingen, ik heb grote hoop op veelbelovende projecten als ITER (als de energieën die op aarde aanwezig zijn immers van de zon komen maar we ze niet effectief kunnen controleren, waarom zouden we de energie daarvan dan niet rechtstreeks herscheppen).
Voor mij zit de rest aan zijn grenzen.
In het begin van de toe-eigening ervan door de ecologische gemeenschap was windenergie DE oplossing, nu is het DEEL van de oplossing. Ja, natuurlijk, als we onze levensstijl veranderen en onze consumptie aanzienlijk verminderen, maar dan maakt het niet uit dat welke energie dan ook duurzaam zal zijn, zelfs olie.
Het terugdringen van de consumptie is essentieel, zoals ik vaak heb benadrukt, en het is vandaag de dag de enige oplossing, maar dat is iets anders dan het debatteren over het hypothetische potentieel van een energiebron. Dit is moeilijker en toch.
(tussen haakjes, ik ben er zeker van dat we het over veel onderwerpen eens zouden zijn: lager verbruik, isolatie, passieve zonne-energie enz....Plaats me niet te snel in hokjes)

Houthakker schreef:Ik ken je list heel goed, deze is gebruikt door alle trollen die hier voor je zijn geweest: niet reageren als ze vastzitten, de woorden van de gesprekspartners verdraaien, vertrouwen op ‘psycho-metafysisch-filosofische-enz.’-overwegingen. .", het slachtoffer spelen, ...[...]


Maar ik zit niet vast en als het om vervorming gaat, kijk dan eens naar de geschiedenis van onze gesprekken: het is precies het tegenovergestelde. Tenzij je bewijs hebt?

Houthakker schreef:De geschiedenis van de biologische sector laat vooral de belachelijkheid van het anti-organische argument zien.[...]


Excuses, ik heb het verkeerd verwoord. Ik had het over de gespreksgeschiedenis.
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 08/08/09, 20:46

Houthakker schreef:Als u op zijn minst geïnteresseerd was in uw gesprekspartners hierover forum, het zou je niet ontgaan zijn dat dit de link in mijn handtekening is... : Roll:


Excuseer mij als ik meer geïnteresseerd ben in het debat en niet op zoek ben naar een duellistische gesprekspartner.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 195 gasten