afwisselend verkeer: tegen verontreiniging of geld te pompen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

afwisselend verkeer: tegen verontreiniging of geld te pompen?




par SixK » 18/03/14, 01:59

Deze "wisselend verkeer" -dag is een geweldige grap!

4800 PV tot 22 Euro.
Een maatregel die "als bij toeval" aan het einde van de vervuilingspiek arriveert (dus te laat! Maar minder vervuiling gegarandeerd), maar een week vol gemeenteraadsverkiezingen heeft ...

Raad eens? Parijzenaars (de echte) degenen die de middelen hebben om intramuraal te leven, die met de fiets (of mogelijk met de metro) naar het werk gaan, zijn verheugd!

Gedurende deze tijd pissen we alle anderen, die geen andere keus hebben dan hun auto te nemen om naar hun werk te gaan.


Hoe kan deze vervuiling worden verklaard?

Een genoemd nummer spreekt van kolencentrales in Duitsland !!!! ;)


Ik ben het ermee eens dat er te veel vervuiling in Parijs is gekoppeld aan de auto.
Dat de deeltjes die worden uitgestoten door dieselvoertuigen waarschijnlijk een plaag is die we op de lange termijn zullen betalen.
Die oplossingen moeten worden gevonden, enz.

Maar stop met het belachelijk maken van de mond van de wereld door pseudo-maatregelen te nemen om de gevolgen van een beleid van hyperconcentratie van activiteit te 'genezen'!
Laat onze geliefde ministers voor de oorzaken zorgen.

Parijse, veel geluk voor jou ... (70Km / h op Periph, wisselend verkeer, De volgende erkende fase zijn de rode lichten aan de rand !!!)
Trouwens, het stadhuis van Parijs zou getekend hebben om een ​​deel van zijn vloot bussen met bussen te vernieuwen ... DIESEL !!!!!!! ;) (maar pas op voor degenen die het minder vervuilen dan de oude !!!!)


SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/03/14, 09:56

afwisselend verkeer tegen vervuiling op de dag dat het weer een verbetering aankondigt! echt gekenmerkt incompetentie!

deze dag heeft iedereen gestoord en zal niet eens een nuttige ervaring zijn, omdat de wind veel meer effect had

misschien veranderde de weersvoorspelling tussen de dag van deze beslissing en de aanvraag, ze konden eenvoudig annuleren om rekening te houden met de aankomende wind
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 18/03/14, 10:32

een oud gezegde luidt: "je kunt geen boter en boterachtig geld hebben"Grote agglomeraties hebben bepaalde voordelen, maar ook nadelen die eraan verbonden zijn.
De maatregel zelf (afgezien van de vervuilingszijde die alleen werd gemarkeerd) toonde een onbetwistbare verlichting van de vloeibaarheid van het verkeer, wat op zichzelf zou rechtvaardigen dat deze maatregel permanent wordt toegepast met een noodzakelijke aanpassing van voldoende parkeergelegenheid, intermediair vervoer, etc. aan de rand van grote steden.
Het is daarom een ​​vicieuze cirkel waar autogebruikers geen tussenliggende middelen vinden en waar dit massale gebruik van de auto deze zelfde middelen overbodig maakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/03/14, 12:18

Ik zal mijn gebruikelijke vers "anti-kreunen" en "anti-all" zetten !!!

a) Wat we wel moeten betreuren, is dat de maatregel niet eerder is genomen, inderdaad !!!

Maar zou je meer zijn overeengekomen op donderdag en vrijdag ??? Ik vraag me af, gezien de invalshoek van je woorden.

Een duidelijk antwoord?

b) Het laat zien wat: hoe onvoorbereid de regering was voor wat zeker zou gebeuren, dat in veel landen of steden in Europa wordt beheerd ...

Moeten we met betrekking tot "econologie" hopen dat de regering niets blijft doen?

c) Omdat:

1) de luchtvervuiling blijft toenemen, in tegenstelling tot wat iedereen denkt! En sommigen beweren als argumenten.

Ik heb een kleine tafel op de Elzas afgedrukt: het aantal dagen per jaar wanneer de "aanbevelingsniveau"in PM10 is overschreden. En zie, goede mensen:

2004: 1
2005: 1
2006: 2
2007: 17
2008: 16
2009: 23
2010: 18
2011: 12
2012: 70
2013: 89
2014: al 17

Dus ik denk dat niets doen crimineel is.

Natuurlijk treft dit eerst kinderen, kinderen, astmapatiënten, hartpatiënten ...

We laten ze gewoon sterven!

Het model gaat recht in de muur en er moet niets worden gedaan als ik het goed begrijp.

[de medais zijn niet duidelijk tussen de niveaus van deeltjes in de lucht en de uitstoot van voertuigen, wat wordt verminderd: elk voertuig - nieuw - is schoner; maar er zijn er steeds meer, want de veroudering is weer aan het toenemen - verkoop in crisis ...]

De geschiedenis van Duitsland is een farce van uiterst rechts en van Figaro Magazine. Het is goed met de buitenlander:

- de heersende winden in de regio Parijs gaan de andere kant op en we vervuilen ze met onze vervuiling

- de centrales vormen een groot probleem van CO², maar de deeltjes worden gefilterd ...

- er kan sprake zijn van verdunde vervuiling, als achtergrondgeluid, afkomstig uit Duitsland; maar als je op dezelfde dag naar verschillende sensoren kijkt, zie je dat het langs de ringwegen en snelwegen "brandt"!

http://www.atmo-alsace.net/site/Donnees ... ct-15.html

Stg A35 is het meetstation in het midden van het knooppunt
De noordoostelijke Elzas ligt het dichtst bij Duitsland. Of Mulhouse in het zuiden ...

Volgen, lezen, reflecteren en afsluiten. Of zing het lied van de idioten voor wie een probleem te wijten is ... aan de buren!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/03/14, 13:34

Did67 schreef:1) de luchtvervuiling blijft toenemen, in tegenstelling tot wat iedereen denkt! En sommigen beweren als argumenten.

Ik heb een kleine tafel op de Elzas afgedrukt: het aantal dagen per jaar wanneer de "aanbevelingsniveau"in PM10 is overschreden. En zie, goede mensen:

2004: 1
2005: 1
2006: 2
2007: 17
2008: 16
2009: 23
2010: 18
2011: 12
2012: 70
2013: 89
2014: al 17

Dus ik denk dat niets doen crimineel is.

Natuurlijk treft dit eerst kinderen, kinderen, astmapatiënten, hartpatiënten ...

We laten ze gewoon sterven!

Het model gaat recht in de muur en er moet niets worden gedaan als ik het goed begrijp.

[de medais zijn niet duidelijk tussen de niveaus van deeltjes in de lucht en de uitstoot van voertuigen, wat wordt verminderd: elk voertuig - nieuw - is schoner; maar er zijn er steeds meer, want de veroudering is weer aan het toenemen - verkoop in crisis ...]


"Interessant" :schok: :schok: deze progressie .... Bedankt didi!

De auto's zijn niet, zogenaamd, steeds meer schoon ??

Biedt het artikel uitleg?

In dit rapport vond ik curven van gezondheidskosten / vervuiling (jaren voordat we erover in de media spraken ...): https://www.econologie.com/les-transport ... es-27.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/03/14, 14:11

Christophe schreef:
De auto's zijn niet, zogenaamd, steeds meer schoon ??




Ja ja! Ik dacht dat ik het had geschreven. Nieuwe auto's hebben een lagere uitstoot, vooral dankzij DPF ... Dit is waarom sommige journalisten, niet erg duidelijk, ten onrechte beweren dat de snelheid van deeltjes in de lucht is afgenomen (verwarrend " uitstootsnelheid ", bij de uitlaat en snelheid in de lucht ...).

maar:

a) de vernieuwing van de vloot is erg traag; door de crisis begint het park opnieuw te verouderen en dit betreft steeds meer het 1ere generatie diesel (TD voor de TDI; die rookt zodra je in de acceleratiefase een beetje op de paddenstoel drukt) die je in de lengte "sleept"; dit zijn in het bijzonder "emitters" van deeltjes!

b) Diesel domineert nog meer omdat het nog steeds de markt in Frankrijk domineert

c) er komen steeds meer auto's

http://www.lefigaro.fr/societes/2013/06 ... eillir.php

[begrijp het bekende: "de groei van het wagenpark vertraagt" = er komen steeds meer auto's, maar deze toename neemt af]

d) en vrachtwagenverkeer blijft exploderen ondanks de crisis in het goederenvervoer per spoor in Frankrijk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/03/14, 14:21

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in NOx, de curve van vandaag, met de 2 stations "uitgaan" van de rij = rand van de snelweg

http://www.atmo-alsace.net/site/Donnees ... ct-15.html

Gaan we ook Duitsland beschuldigen?

Dat gezegd hebbende, is NOx meestal "minder erger", in aantal dagen dat de aanbevelingsdrempel wordt overschreden:

2004: 1
2005: 5
2006: 3
2007: 10
2008: 10
2009: 13
2010: 11
2011: 15
2012: 14
2013: 8
2014: tot nu toe 2
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/03/14, 17:06

Te gemakkelijk om te zeggen dat we niets kunnen doen!

Volgens de krant Le Monde:


De strijd tegen diesel in Tokio werd uitgevoerd in een huzaar. Vrucht van een sterke politieke wil, het heeft spectaculaire resultaten opgeleverd. De concentratie fijne deeltjes (PM2,5) daalde in het Japanse kapitaal met 55% tussen 2001 en 2011. De lucht is zo helder geworden dat Tokyoites het elegante silhouet van de berg Fuji meer dan honderd dagen per jaar kunnen bewonderen, vergeleken met twintig in de 1960-jaren.
Wanneer de hoeveelheid fijne deeltjes toeneemt - dit was het geval in februari - is het vanwege de vervuiling in China dat de wind naar de archipel voert. Een slecht geleefde situatie, gezien de geleverde inspanningen.

Het was in 1999 in augustus dat de stad, onder leiding van haar nieuwe gouverneur, Shintaro Ishihara, een campagne lanceerde met de naam "Zeg nee tegen diesel". Destijds was 70% van de deeltjes in suspensie afkomstig van dieselvoertuigen. De schrijver die politicus werd, opende zijn campagne met een persconferentie op televisie, waarin hij zwaaide met een plastic fles met zwartachtig gehalte, een mengsel van dieselemissies en gezondheidsproblemen: astma , bronchitis of kanker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/03/14, 17:10

Ik merk op dat als het hier in Parijs zou gebeuren, 'econologie' zou worden overspoeld met 'protesten' over het onderwerp 'de staat die de zakken van automobilisten vult' of andere understatements die daarvan getuigen '' reflectiediepte "[herlees het bedrag van de boetes boven - 3 euro! ; de resterende deadlines voor het op peil brengen van de parken; camera's voor bewaking - wat een agent! -; oproepen om niet te rijden, miljoenen brieven - intimidatie! - en ... de behaalde resultaten; kortom, wat barbaren deze Japanners!]

[Om verkeerd begrepen te worden: een understatement is een "retorische figuur waarbij de uitdrukking van gedachten wordt verzwakt om meer te impliceren dan wordt gezegd". volgens Larousse online.]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 18/03/14, 20:15

Ik begrijp dat individuen het doelwit voelen van een omkering van het beleid met betrekking tot het gebruik van de auto.

Voortdurend officieel aangemoedigd voor leeftijden, noodzakelijk gemaakt door geplande urbanisatie volgens van de auto, gericht op diesel door belastingheffing en onvoorwaardelijke steun voor Peugeot, de ineffectiviteit van het openbaar vervoer (geblokkeerd in het verkeer) en de gevaarlijkheid van het gebruik van fietsen, het zou onwelkom zijn, maar het is duidelijk hoogstwaarschijnlijk de schuld van de eenvoudige gebruiker voor het afleggen van zware verantwoordelijkheden ...

Bovendien is het geenszins een kwestie van breken met eerdere opvattingen, eerder van het heroriënteren van de markt in de richting van de vernieuwing van de vloot, van de elektrificatie ervan, allemaal dingen die bouwers tevreden stellen die zeer goed weten hoe oren te vinden attent.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 394-gasten