afwisselend verkeer: tegen verontreiniging of geld te pompen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 23/03/14, 09:17

De oplossing van de twee auto's werd overgenomen door de Atheners die onderhevig zijn aan wisselverkeer, met als resultaat dat we het niveau van luchtvervuiling kennen ... : Cry:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 23/03/14, 12:59

@Flytox : helaas maakt Batman geen deel uit van de overheid *!

... * PS: Ze zijn dichter bij Pacman! : Mrgreen:

Beeld
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 23/03/14, 16:17

Ahmed schreef:Als dit soort reacties een strikte evenredigheid zou volgen, zou Japan na Fukushima een revolutie hebben doorgemaakt!
Dit formele gedrag is niet exclusief voor de Japanners.


Uit nieuwsgierigheid kwam ik deze tafel tegen:

http://www.statistiques-mondiales.com/r ... eaires.htm

We zien dat Japan is overgegaan van 54-reactoren naar nulreactoren, terwijl Oekraïne nog steeds 15 heeft.

Op deze tafel lijkt het gedrag inderdaad formeel en exclusief ... :?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 23/03/14, 18:29

De enige oplossing is Euro VI voor alle voertuigen nu.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/03/14, 20:00

1) Het is niet erg lang: ontvangst van modellen vanaf september 2014; registratie vanaf zeven 2015.

https://www.econologie.com/forums/posting.ph ... 971328f023

2) "Euro VI": een reeks normen. Euro VI voor benzineauto's zal niet exact hetzelfde zijn als Euro VI voor dieselauto's!

3) Maar dat zal niet veel veranderen, omdat dit nieuwe auto-registraties zijn. De ouden blijven rijden zolang ze de technische controle passeren.

Er zijn 38 miljoen auto's in omloop in Frankrijk.

http://www.ccfa.fr/Le-parc-automobile-F ... 1er,123609

Ongeveer 1,75 miljoen nieuwe auto's zijn geregistreerd in 2013, dus 4,5% van het wagenpark waarvan de uitstoot is gedaald - ze zijn niet nul. Dus waarschijnlijk niet veel meer dan 4% lagere uitstoot ...

Ik stel me voor wat de initiatiefnemers van deze thread zouden schrijven als we plotseling de vernieuwing van alle voertuigen zouden maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 23/03/14, 20:15

Did67 schreef:

Ik stel me voor wat de initiatiefnemers van deze thread zouden schrijven als we plotseling de vernieuwing van alle voertuigen zouden maken.


Zelfs als alle voertuigen zouden worden vervangen, zou dat dan een ecologische impact hebben?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 23/03/14, 20:28

Did67 schreef:1) Het is niet erg lang: ontvangst van modellen vanaf september 2014; registratie vanaf zeven 2015.

https://www.econologie.com/forums/posting.ph ... 971328f023

2) "Euro VI": een reeks normen. Euro VI voor benzineauto's zal niet exact hetzelfde zijn als Euro VI voor dieselauto's!

3) Maar dat zal niet veel veranderen, omdat dit nieuwe auto-registraties zijn. De ouden blijven rijden zolang ze de technische controle passeren.

Er zijn 38 miljoen auto's in omloop in Frankrijk.

http://www.ccfa.fr/Le-parc-automobile-F ... 1er,123609

Ongeveer 1,75 miljoen nieuwe auto's zijn geregistreerd in 2013, dus 4,5% van het wagenpark waarvan de uitstoot is gedaald - ze zijn niet nul. Dus waarschijnlijk niet veel meer dan 4% lagere uitstoot ...

Ik stel me voor wat de initiatiefnemers van deze thread zouden schrijven als we plotseling de vernieuwing van alle voertuigen zouden maken.

Ik zei Euro VI voor alle voertuigen, inclusief de miljoenen TD / TDI's die 20 en ouder zijn. De katalysator, de FAP, de AD Blue kan perfect worden geïnstalleerd op oude voertuigen. Euro VI-benzine geeft ook een limiet aan de uitstoot van deeltjes.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Normes_eur ... %A9mission

De touringcars en 4 x 4 zijn gericht, maar de meeste zijn Euro VI. Voorbeeld met de SNCF TER-coaches. De Dacia Duster, de (best verkochte) 4 x 4 in Frankrijk, is minimaal Euro V.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 23/03/14, 21:47

Dede2002Je schreef:
We zien dat Japan is overgegaan van 54-reactoren naar nulreactoren, terwijl Oekraïne nog steeds 15 heeft.

mea culpa, Ik wist dat een bepaald aantal reactoren was ingeslapen, ik wist het niet meer of wist het niet meer, dat dit het geval was voor het hele park.

Als nucleair daar echter een gevoelig onderwerp is geworden, verandert dat niet fundamenteel de Japanse doelstellingen, gemodelleerd naar het dominante model ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/03/14, 12:24

[quote = "Maximus Leo"]

Ik herinner je aan de golven die werden opgewekt door de initiatiefnemer van de post [kijk nog eens naar de titel!], Met slechts één dag wisselend verkeer of ...

Dit was precies waar ik het over had!

Of het verhitte debat hier enige tijd geleden over de invoering van een bescheiden CO2-heffing (bescheiden in vergelijking met de kosten van de aanpassing van oude voertuigen).

Om nog maar te zwijgen over degenen die niet achteraf kunnen worden ingebouwd en op norm kunnen worden gebracht (de generatie net daarvoor - de TD's - waarvan er nog een aantal in omloop zijn).

En ik wil u ook geruststellen: Ik heb niets tegen (omdat ik met mijn LPG-auto's al voorbij Euro VI ben); Ik denk gewoon dat het een revolutie zou veroorzaken!
Dernière édition par Did67 de 24 / 03 / 14, 12: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/03/14, 12:28

sen-no-sen schreef:
Zelfs als alle voertuigen zouden worden vervangen, zou dat dan een ecologische impact hebben?


Ben toch!

Dit zou het probleem niet oplossen, maar het aanzienlijk verminderen!

Voor deeltjes gaan we van 140 naar 4,5.

Dit zijn de gevaarlijkste.

Maar als deze bron gemiddeld slechts een deel van het probleem is, zou dat duidelijk voelbaar zijn. Vooral in steden en langs snelwegen en stedelijke buitenwijken waar dit het grootste probleem is!
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten