afwisselend verkeer: tegen verontreiniging of geld te pompen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 19/03/14, 22:18

Ahmed schreef:...De Japanners accepteerden nog steeds kernenergie...

Waar is het rapport?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 19/03/14, 22:41

dede2002 schreef:... Ik denk dat we de ervaring nog wat langer moeten herhalen (preventief vóór de vervuilingspieken), door mensen aan te moedigen te carpoolen, wat mensen niet alleen geld bespaart, maar ook uit hun bubbel haalt...
Door rijstroken aan te leggen die gereserveerd zijn voor "geladen" auto's en gratis of gedeeltelijk gratis vervoer, zouden we de wortel vóór de stok zetten.

:?

Dit was de kans voor de overheid om weinig vervuilende voertuigen toe te staan ​​en andere te verbieden, maar zij heeft deze kans volledig gemist.

Afgelopen maandag kon iedereen die een Euro V- of VI-voertuig had, weinig vervuilend, maar een gelijk kenteken had, niet rijden! :schok: Maar iedereen die een voertuig had zonder enig anti-vervuilingsapparaat, maar met een vreemd kenteken, kon rijden! : Lol: Echt alles...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/14, 08:02

Om even te nuanceren: elektrisch, hybride en LPG waren toegelaten.

Om toepasbaar te zijn moet de regelgeving voldoende eenvoudig en controleerbaar zijn: herken je een Euro IV-voertuig in één oogopslag? Heeft u een vermelding op een officieel document? Je ziet de wachtrijen omdat iedereen ruzie heeft met de politie, ze brengen een lijst met voertuigen tevoorschijn: "ah, het is Euro IV vanaf serienummer XXXX!"

Ik kom terug bij het begin en dit sluit aan bij mijn opmerking over Japan/Tokio.

We zullen niet evolueren omdat we vanaf het begin van mening zijn dat het de schuld van de ander is (Duitsland bijvoorbeeld) of dat de ander een gunstiger situatie heeft (de Euro 1 of 2 odd heeft het recht om te circuleren, maar niet de Euro 4 zelfs; dat is waar - behalve dat het noodzakelijkerwijs meer dan 10 jaar duurt om te evolueren, en over 10 jaar zal de Euro 1 of 2 verwaarloosbaar zijn; je hebt dus ook een beetje gezond verstand nodig, begin met "iets onvolmaakts maar beter dan niets" en dan evolueren, verbeteren, perfectioneren, in plaats van je te concentreren op je zeer persoonlijke situatie...).

In die zin zijn we niet langer echt een ‘beschaving’, maar een verzameling individualisme. Ik herinner u aan de "prioritaire" slachtoffers: de ouderen, de kinderen, de zieken... Ze zijn "zwak", dus we kunnen ze vertrappen.

Dus ja, het zal moeilijk zijn om iets te veranderen in Frankrijk. Ook al laat Tokio zien dat het veel beter kan, ondanks alles wat er gezegd kan worden. Lobby van fabrikanten, impopulariteit van de persoon die deze maatregelen zou nemen...

Het is slechts een standpunt.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 20/03/14, 08:21

Hallo,

Ik zou ook in aanmerking komen als het gaat om “schone auto’s”.

Als we naar de tabel op pagina 3 verwijzen, zien we dat er vóór het verschijnen van Euro 4-voertuigen (2005-2006) minder vervuiling was...

Het probleem is niet de kwaliteit, maar de kwantiteit van voertuigen!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 20/03/14, 09:01

Did67 schreef:...kun je een Euro IV-voertuig in één oogopslag herkennen? Heeft u een vermelding op een officieel document?...

Nou... ja, daar zat de groene sticker. Het is dus prima te doen. We zouden perfect kunnen sorteren tussen zeer vervuilende auto's en auto's die minder vervuilend zijn, dat was al vooruitgang.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Pastille_verte
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/03/14, 09:41

Het probleem is niet de kwaliteit, maar de kwantiteit van voertuigen!

Goed gezien, Dede! Betekent ‘minder vervuilen om langer te vervuilen’ voor niemand iets? :P

Leo Maximus, vraag je je af:
Ahmed schreef:
...De Japanners accepteerden nog steeds kernenergie...

Waar is het rapport?

Fukushima, nog nooit van gehoord?
Eerlijk gezegd, het bouwen van kerncentrales in een vulkanische archipel die onderhevig is aan aardbevingen en tsunami's... Prachtig voorbeeld van het maximaliseren van afval, specifiek voor de commerciële logica, dat perfect tegemoet kwam aan de Japanse zorg voor deze "schone" kant waarnaar u verwees.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/14, 11:00

Leo Maximus schreef:Nou... ja, daar zat de groene sticker.


Zoals je zegt: dat was er!

Voor mijn twee LPG-auto's heb ik er geen ontvangen. Het is lang geleden dat de administratie ze heeft beheerd (nog directer de registratieaanvragen, geprivatiseerd)...

Nu geef ik u toe dat we in een echt tienjarenplan, zoals ik al zei, gemakkelijk een - drastisch lage - drempel zouden kunnen instellen voor auto's waaraan we vrijstelling verlenen van wisselend verkeer, gemarkeerd met een groene sticker.

Als het niet drastisch is, zal iedereen het hebben en vallen we terug op het hokje: “het verandert niets”. Wat terugkomt op de huidige situatie: we noteren de drempels, raden we aan, maar behalve deze maandag gebeurt er niets!

Ik geef toe dat een oneerlijke maatregel minder gerespecteerd wordt.

Laten we nu tot het einde gaan: bij diesel is het de Euro V-norm die benzine en diesel samenbrengt, ook al heeft Euro IV een sprong gemaakt... En ze bereiken de benzine niet (behalve directe injectie). En nog minder LPG...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 20/03/14, 12:08

In dit hele vervuilingsverhaal geven we vooral diesel de schuld, maar hoe zit het met de andere boosdoeners, vooral als het gaat om de fijnste deeltjes, die het gevaarlijkst zijn.

Interessante artikelen:

http://www.citepa.org/fr/pollution-et-climat/polluants/poussieres-en-suspension

http://www.autonews.fr/dossiers/technologie/154101-essence-injection-directe-diesel-particules-fines/

http://www.iewonline.be/spip.php?article4624
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/03/14, 13:44

Ik ben op mijn hoede voor het systematisch toeschrijven van fijnstof aan diesel

Benzinemotoren doen het ook, en erger nog: benzinemotoren met directe injectie doen veel meer dan oude benzinemotoren.

en banden- en wegslijtage? zijn het niet ook fijne deeltjes? of de auto nu elektrisch of diesel is!

en de verwarming? stookolie of hout... nou ja, olieverwarming bestaat uit vrij grote deeltjes, niet te gevaarlijk

Bravo voor gratis openbaar vervoer: het is een goede manier om mensen te stimuleren de mogelijkheden van het openbaar vervoer te ontdekken, want het is gratis!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/14, 13:54

Zeker.

De indeling gebeurt op basis van grootte en niet op samenstelling.

Zo vind je in PM10 het ‘stof’ dat vrijkomt bij het eggen van velden (het is klei of slib), stof van het zagen van hout (het is... hout), in de zomer het stof van maaidorsers (dit zijn fijne deeltjes stro) en deeltjes uit de onvolledige verbranding van olie – uiteindelijk diesel, onderdeel van de aardolie – in diesels.

Deze laatste categorie wordt door de WHO erkend als kankerverwekkend. Niet de anderen.

Uit een Zwitsers onderzoek bleek ook dat deeltjes uit pelletketels (maar houtketels niet) minder giftig waren dan die uit diesel, omdat ze in wezen... minerale as zijn.

Bovendien zijn er één ding: de jaarlijkse en nationale "gemiddelden": zoveel tonnen die per jaar de lucht in gaan... En we maken een histogram of een "cirkeldiagram".

Een ander ding is de precieze situatie op een bepaalde dag: daar, op de dagen waar we het over hebben, denk ik niet dat het stof dat door de boeren is opgeworpen zwaar weegt op de rand van de ring???? [het was nog te nat om de grond te bewerken; wie het ook riskeerde, heeft geen MP verhoogd [de afgelopen twee of drie dagen, dat is iets anders; voorbereiding en zaaien van zaailingen is aan de gang; laten we precies zijn]

En ervan uitgaande dat er geploegd of liever gezegd geploegd werd/opmaak van zaadlijsten en dat dit een van de hoofdoorzaken was, dan hadden we de hoogste toppen in Beauce of Bourgondië gehad...

Ook al heeft de landbouw, landelijk gezien, jaarlijks een enorme uitstoot... zoals verwarming.

Voor benzine: wees voorzichtig - wat er geschreven staat heeft alleen betrekking op enkele motoren met directe injectie (maar het is waar dat sommige krachtige benzinemotoren gebaseerd zijn op hetzelfde principe als diesel - directe injectie - en hetzelfde effect hebben: de deeltjes). Dus als we het over benzine hebben, moeten we zeggen: benzinemotoren met inlaat, reiniger voor PM.

Concreet blijft er vandaag de dag nog steeds een enorm verschil bestaan ​​tussen een ‘gemiddelde’ diesel, zelfs een Tdi of HDi, die nog hoofdzakelijk van het Euro III of Euro IV type is, en een benzinemotor (met inlaat) van dezelfde generatie.

[Ik ken maar een paar moderne benzinemotoren, zoals de TwinAir van de Fiat 500 of de FSI van VW, die directe injectie hebben; Ik ben geen auto-nerd, er zijn zeker anderen; maar dit blijft voorlopig marginaal]

Aan de andere kant is de waarschuwing in feite geldig, omdat de zoektocht naar prestaties en daling van de consumptie gaat deze kant op: hoge compressie, dus injectie nodig...!

En benzine is niet ‘wonderbaarlijk genoeg’ deeltjesvrij: het is gewoon ‘aanzienlijk minder slechter’. De toekomstige nieuwe normen – Euro V en Euro VI – stemmen diesel en benzine ook af op directe injectie. In de toekomst zal het dus een gelijkspel zijn, bal in het midden!

In het diesel-benzinedebat hebben we het over het gemiddelde bestaande wagenpark en daar stoot het ‘gemiddelde’ van diesels in omloop aanzienlijk meer uit dan het ‘gemiddelde van benzines’ in omloop.

Maar voor zover ik weet waren benzineauto's (zelfs klassieke) maandag ook niet toegestaan, ongeacht de pariteit??? Alleen elektrisch, hybride en LPG/CNG waren inbegrepen.
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten