"Anti-ecologische" site: goede of slechte trouw?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/10/11, 14:04

sen-no-sen schreef:De site met contrapunten staat vol met scherpe artikelen, met name de eerste, uit het boek gehaald door Pascal Bruckner Het fanatisme van de Apocalyps, citeer ik (...)"Ecologie heeft nergens politieke macht gekregen. Toch dicteert het ons haar wetten zoals totalitarisme (...) Sorteren is inderdaad een vorm van dictatuur !!! : Lol:

En nog grappiger:

(...)Ecologie is een totale ideologie. Het brengt stellingen uit het marxisme, trotskisme of maoïsme samen. Net als andere ideologieën handelt het in naam van het goede en belooft het een betere wereld. De vijand is het individu en het kapitalisme. Het is ook interessant om op te merken dat hij, met zijn wens om de planeet te beschermen, zich richt op de verdwijning van de mens. (...). Natuurlijk is al het verguisde wetenschappelijke onderzoek, alle technologische vooruitgang verborgen. Er is geen redding aan de kant van de wetenschap.(...)

Maar het leek mij dat ecologie precies een wetenschapsgebied was en daarom geen politiek karakter had?

Voor de rest van de artikelen hebben we een puntsgewijze analyse nodig, maar over het algemeen is het algemene idee dat uit deze site naar voren komt dat van iemand die geen zin heeft om zijn levensstijl te veranderen ... en die vindt motiveringen zijn een standpunt in een dergelijke publicatie op het moment dat het hem uitkomt.:|


Houlà! Het zijn zware tapijtrokers Beeld Tenzij ze de voorkeur geven aan de havannes ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/10/11, 14:40

Op dit moment is alles goed voor controverse en het verkopen van boeken, voor de hierboven genoemde ben ik van plan het te kopen ... het kan altijd worden gebruikt in geval van gebrek aan toiletpapier ! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/10/11, 19:41

Sen-no-sen, Je schrijft:
Maar het leek mij dat ecologie precies een wetenschapsgebied was en daarom geen politiek karakter had?

Er moet onderscheid worden gemaakt tussen ecologie als een wetenschap van natuurlijke interacties en politieke ecologie, en die van de mens als acteur en niet alleen als waarnemer.

wat betreft P Bruckner, net als sommige van zijn kleine kameraden (de zogenaamde "nieuwe filosofen"), ging hij van een extreem-linkse sympathisant naar openhartig conservatisme, waarbij hij alle ideologieën doodde ... terwijl hij voorzichtig vermeed om over de zijne te praten!

Tegenwoordig wordt de objectiviteit op alle tonen geweigerd: het is de garantie om alle kritiek te stoppen, noodzakelijkerwijs "partijdig"!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/10/11, 20:29

Ahmed schreef:Er moet onderscheid worden gemaakt tussen ecologie als een wetenschap van natuurlijke interacties en politieke ecologie, en die van de mens als acteur en niet alleen als waarnemer.


Ja inderdaad, maar "vergeten" dat ecologie een wetenschap is (met heel veel disciplines) lijkt me een beetje oneerlijk.
Te stellen dat ecologie het product is van marxisme, trotskisme of maoïsme is absoluut onjuist.

De auteur verwart de historische grondslagen van de politieke idealen van bepaalde partijen die beweren ecologie te zijn, met echte ecologie, die filosofisch dicht bij de cultuur staat van mensen die in contact staan ​​met de natuur (animisme, sjamanisme, shintoïsme , Djainisme ...).
Afkomstig van zo'n kritische auteur, vind ik dat dit soort uitspraken duiden op een gebrek aan kennis van het onderwerp.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/10/11, 21:52

De 'echte' ecologie wordt niet bepaald door enige oorsprong, ook al komt ze historisch gezien uit bepaalde stromingen ...

Afkomstig van zo'n kritische auteur, vind ik dat dit soort uitspraken duiden op een gebrek aan kennis van het onderwerp.

... of liever, heel prozaïsch, een grote partijdigheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten