Hervorming van de arbeidswetgeving: verarmt de linkerzijde de arbeiders?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par chatelot16 » 03/03/16, 13:21

Gaston schreef:En tenslotte, chatelot16, je bent nogal positief over deze rekening of niet (of het kan je niet schelen...) :?


Het kan me niet schelen, want de arbeidswet is zo slecht dat het alles blokkeert, en wat we horen over deze nieuwe wet verandert alleen details

voor een toekomstig bedrijf zie ik maar één oplossing! vermijd de status van werknemer om de arbeidscode te vermijden

de huidige arbeidswetgeving is valselijk beschermend ... het ontslag bemoeilijken, beschermt de werknemer niet wanneer het indienstneming verhindert en werkloosheid veroorzaakt

het ontslag goedkeuren met een berekening op omzetdaling is stom... nog ingewikkelder

mijn visie is niet om ontslag te verbieden, maar om rechten te geven aan de werknemer die zijn werk jarenlang aan een bedrijf heeft gegeven: het stoppen van het werk omdat er een gebrek aan werk is, mag niet het einde betekenen van de relatie met de bedrijf ... een arbeidstijdverkorting kan beter zijn dan een ontslag

veel gedeeltelijke werkloosheid zou de staat minder kosten dan sommigen die zo veel werken dat ze hun gezondheid uitputten en anderen die langdurig werkloos zijn en ook ziek zijn

Ik heb geen hoop dat de huidige regering iets goeds kan doen ... wacht gewoon tot het voorbij is terwijl ik wacht op de volgende, en met weinig hoop dat de volgende een wonder zal verrichten vanwege onze mislukte democratie waarvan de verkiezingsmethode is niet effectief in het aan de macht brengen van competente mensen

om vooruit te komen, moet je een nieuwe methode van democratie uitvinden die competentie bevordert, en deze democratie in de praktijk brengen in een bedrijf dat groot genoeg is om resultaten te boeken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Christophe » 03/03/16, 13:37

raymon schreef:in terminal was ik de beste in computers, nu maakt het me aan het zweten niet begrepen citaat.


Het is de knop aanhalingstekens (ik zei tremas in een ander bericht...mea culpa) rechtsboven in elk bericht...daarna is het precies zoals het oude forum!

Je komt er uiteindelijk wel!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Christophe » 03/03/16, 13:52

chatelot16 schreef:bouw woningen om tekorten te voorkomen en verlaag de huurprijs ... en verlaag de lonen door deze enorme uitgaven voor huisvesting te verminderen


A) Er zijn miljoenen leegstaande woningen in Frankrijk...maar er zijn ook miljoenen slecht gehuisveste mensen (onhygiënische omstandigheden, energiezeven...)...geen manier om een ​​match te vinden voor huurprijzen die vaak te duur zijn in vergelijking met budgetten van mensen... en verhuurders die niet erg zelfverzekerd zijn (momenteel is het gewoon waanzin om in de Parijse regio te huren... je kunt beter een paar ambtenaren zijn om kans te maken geselecteerd te worden!)

B) Ik heb lang gedacht dat de overheid medeplichtig is aan het tekort aan woningen: het drijft de prijzen op, huurprijzen... en dit zijn allemaal belastinginkomsten! De staat geeft er de voorkeur aan btw te ontvangen voor een nieuwe woning van € 300 ("speculatieve" prijs) in plaats van € 000 ("echte" prijs). natuurlijke personen, voor de belastingheffing op commissies van makelaars en vastgoedontwikkelaars...enz enz...

De gemiddelde kosten van de woonlasten van het gezinsbudget (of het nu gaat om huur of hypotheekaflossing) zijn ruwweg vermenigvuldigd met 3 sinds de jaren tachtig tot nu

Met andere woorden: vandaag moet je 3 keer langer werken om je huisvesting te betalen dan in de jaren 80...terwijl een dak een basisbehoefte is!

Ah ja, de banken zijn ook medeplichtig: in de jaren 80 was een hypotheek 8 tot 12 jaar oud...nu meer als 20 tot 40 jaar...(in Zwitserland zien we hypothecaire leningen overgedragen aan kinderen van 50!!).

Hoeveel meer rente tussen een 12-jarig krediet en een 30-jarig krediet volgens u?

Het zou interessant zijn om de belastingposten met betrekking tot onroerend goed nu te vergelijken met die van de jaren 80... niet gemakkelijk te vinden...

C) Ik wist niet dat dit beleid van vrijwillige schaarste aan vastgoed niet gekoppeld was aan de terugbetaling van de staatsschuld.

ps: ik herinner me een schilderij van Jean Marc Jancovici, nog in Franken dus het dateert: de activiteit die de meeste toegevoegde waarde creëert per uur werk zijn...makelaars en ontwikkelaars...3 tot 4 keer meer dan oliemaatschappijen als ik me goed herinner...de rangschikking hield echter geen rekening met handelaren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par chatelot16 » 03/03/16, 20:22

Christophe schreef:
raymon schreef:in terminal was ik de beste in computers, nu maakt het me aan het zweten niet begrepen citaat.


Het is de knop aanhalingstekens (ik zei tremas in een ander bericht...mea culpa) rechtsboven in elk bericht...daarna is het precies zoals het oude forum!

Je komt er uiteindelijk wel!

daarom gaf ik de voorkeur aan een andere stijl waarbij alle knoppen namen in het Frans hadden, die we konden herhalen om uit te leggen ... met de knoppen alleen afbeeldingen is het moeilijker uit te leggen

mijn voorkeur voor deze stijl die niet meer beschikbaar is, had niets te maken met zijn esthetiek ... het was gewoon de voorkeur voor Franse in plaats van ongeletterde ontwerpen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Christophe » 04/03/16, 14:09

Ik weet het en je hebt gelijk, maar als de leerfase eenmaal voorbij is, is de "conceptuele" web 2.0-versie aangenamer!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Gaston » 04/03/16, 15:28

De petitie nadert de miljoen handtekeningen :!:

Met de huidige snelheid zal hij die waarschijnlijk morgen bereiken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Christophe » 04/03/16, 16:04

Er zijn nog steeds meer dan 20 miljoen werkende mensen om te overtuigen ... uiteindelijk maakt dat nog niet een groot deel van de werknemers die ondertekenen ...

Eindelijk zoals voor elke huidige peiling eindelijk! Democratie? Muhahaha :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par chatelot16 » 04/03/16, 20:08

hoe dan ook, deze president en deze regering zijn dood ... hij zal niets kunnen doen voor de volgende

het is zielig ! een president die in het begin niets doet omdat hij geen ervaring heeft, en die aan het eind niets doet omdat het einde nadert

als een loodgieter aan een klus begint en niet in staat blijkt te zijn om het uit te voeren, schoppen ze hem eruit met een schop onder zijn kont! wanneer een president campagne voert om gekozen te worden en zo incompetent blijkt te zijn als een leugenaar, is er geen sanctie: en de vorige die bijna net zo slecht is geweest, lijkt opnieuw te willen lopen ... ze zullen uiteindelijk de verkozenen laten nadenken.. .

de vaste duur van 7 en daarna 5 jaar is onzin... als we toevallig een goede president hadden, zouden we hem zo lang mogelijk moeten houden om geen tijd te verspillen aan de verkiezingen... en als er een is die waardeloos is, hij moet hem onmiddellijk ontslaan om geen 5 jaar in het land te verspillen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Christophe » 04/03/16, 20:26

chatelot16 schreef:de vaste duur van 7 en daarna 5 jaar is onzin... als we toevallig een goede president hadden, zouden we hem zo lang mogelijk moeten houden om geen tijd te verspillen aan de verkiezingen... en als er een is die waardeloos is, hij moet hem onmiddellijk ontslaan om geen 5 jaar in het land te verspillen!


Ik hou soms van je redenering... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hervorming arbeidsrecht: verarmt links arbeiders?




par Christophe » 09/03/16, 20:16

Klein persoverzicht van de actiedag tegen arbeidshervorming:

19 uur – Volgens een schatting van het ministerie van Binnenlandse Zaken demonstreerden in Frankrijk zo'n 35 mensen tegen het hervormingsproject van het arbeidsrecht, terwijl de vakbonden tussen de 224.000 en 400.000 demonstranten hebben geteld.


Uitzicht vanuit Frankrijk:
http://www.lemonde.fr/societe/article/2 ... _3224.html
http://www.capital.fr/a-la-une/actualit ... il-1107262

Uitzicht op België:
http://www.lesoir.be/1144759/article/ac ... ale-direct
http://trends.levif.be/economie/politiq ... 76477.html

Dag vooral zichtbaar gevolgd door...studenten en middelbare scholieren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten