Bewaar ons voor loopbaan Bugangue (Aramits - Pyrénées)

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 21/04/14, 14:14

highfly-verslaafde schreef:Herzoliet.


wat moet je ermee in de praktijk?

voor Frankrijk, voor export?

Hoeveel banen zijn er?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 21/04/14, 14:28

naar mijzelf opzoek:

Aramits: Bugangue’s carrière duikt zeven jaar later weer op

11/01/2014

Het steengroeveproject duikt weer op in Bugangue. Eind vorige maand deelde de regionale prefect het gunstige rapport van de milieuautoriteit mee voor de aanleg van een openluchtgroeve in het Pernes-massief, aan de oostkant van de gemeente Aramits. Er zou een openbaar onderzoek moeten volgen.

Het project wordt al ruim zeven jaar uitgevoerd door Yannick Lonné-Peyret, een aannemer voor openbare werken uit de stad, maar die al snel stuitte op vijandigheid van een vereniging (de Vrienden van Bugangue, opgericht als reactie in januari 2007) maar ook van burgemeesters van aangrenzende gemeenten.

“Ik heb nooit opgegeven”

“Dit project duikt nu niet opnieuw op, het is hetzelfde”, zegt Françoise Pape, voorzitter van de Vrienden van Bugangue en oorspronkelijk afkomstig uit het gelijknamige district. “Het is verbeterd, maar we blijven de impact van dit project op de samenleving aan de kaak stellen. het milieu, in het bijzonder de waterbronnen, en voor de lokale bewoners."

Het advies van de milieuautoriteit lijkt echter te bevestigen dat deze punten inderdaad aan bod zijn gekomen in de impactstudie. "Ik heb nooit opgegeven", bevestigt Yannick Lonné-Peyret. "Als professional weten we wat wel en niet kan worden gedaan op het gebied van het milieu. Ik denk dat ik zo transparant en schoon mogelijk ben geweest."

De vijandigheid van de burgemeesters

Garanties die de tegenstanders niet lijken te overtuigen, altijd "tegen de wind in" tegen deze "nutteloze vierde carrière in de sector". Maar de steengroeve wordt ook geconfronteerd met vijandigheid van de burgemeesters van zeven gemeenten* die deel uitmaken van de bosbouwvereniging Bugangues. Om de goede en eenvoudige reden dat de vrachtwagenkonvooien zullen passeren "op een bospad dat binnen het privédomein van de vakbondsgemeenten valt", herinnert de voorzitter van de vakbond en burgemeester van Issor Jean-Jacques Cazaurang zich.

Door de betrokken burgemeesters vrijdagavond bij elkaar te brengen, constateerde hij de “dubbelzinnigheid” van het advies van de milieuautoriteit. “De groeve ligt in het stadje Aramits, maar we vergeten te zeggen dat we de overlast via een privéweg naar anderen sturen.” In Agnos zullen vrachtwagens de RD 155 nemen. “Ik heb vijftien huizen langs deze weg”, ademt burgemeester André Bernos.

Een oppositie die de promotor van de carrière niet lijkt te accepteren. “Het is nog steeds een schande om te moeten vechten om aan het werk te komen. Zolang ik het milieu en de mensen er niet mee lastig val, begrijp ik niet waarom burgemeesters van steden bereid zijn alles te doen om een ​​bedrijf te laten zinken. Ik verdedig ook de baan ." Het cijfer van vier tot vijf aanwervingen, aangekondigd in 2007, “blijft relevant”. Maar aangezien het “kleine project” is teruggeschroefd (maximaal 100 ton per jaar, voor een concessie van twintig jaar), zou het aantal aanwervingen iets minder groot kunnen zijn.


http://www.larepubliquedespyrenees.fr/2 ... 173574.php

Waar het voor gebruikt kan worden, staat er niet bij. :?

Voor constructie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 21/04/14, 14:36

er wordt vermeld dat deze rots erg hard is, hij lijkt ook hoekig...

Ik zie dat het wordt verpletterd om asfalt/wegverharding te maken,

of in taluds/onderlagen voor wegen en snelwegen.

Ik denk niet dat we verder hoeven te zoeken.
0 x
Beeld
blootstellen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 23/12/11, 12:13
x 3

lawaai en stof op het menu!




par blootstellen » 21/04/14, 15:08

lees in “officiële preventie”: http://www.officiel-prevention.com/form ... dossid=437 :
Stof is de belangrijkste bron van luchtvervuiling tijdens de steengroeves.
Ze worden veroorzaakt door het transport en de verwerking van materialen en, in het geval van enorme steengroeven, door het boren van explosiegaten en het kappen van het gesteente. Stofemissies hebben gevolgen voor de gezondheid, min of meer ernstig afhankelijk van de klimatologie van de sector, de topografie en de deeltjesgrootte en de aard van de in de lucht zwevende deeltjes (brosheid, droogte, chemische samenstelling van het gesteente).
- De circulatie van machines is een belangrijke factor in de algemene stoffigheid op het hele terrein, vooral als de sporen in slechte staat verkeren.
- Het vallen van aggregaten vanaf het einde van de transportband naar hun opslagplaats, of wanneer ze op de transportband worden gevoerd, veroorzaakt een stofvlucht.
- Als u de materialen met behulp van een storting op de tegel laat zakken, ontstaat er stof door alle bewegende materialen.
- De exploitatie van massieve rotsen wordt uitgevoerd door middel van het opblazen van mijnen: het boren van gaten die bedoeld zijn om de mijnen te ontvangen en het kappen van het materiaal met behulp van explosieven die in de geboorde gaten worden gebracht, veroorzaken een aanzienlijke fragmentatie van de rots met een stofwolk.
- Bij breekbewerkingen door fragmentatie van grondstoffen in verschillende brekers en maalmachines komen fijne deeltjes van alle deeltjesgroottes in grote hoeveelheden vrij.
- Scherming zorgt er ook voor dat er veel stof in de lucht hangt als de schermen trillen.
- Het droge slib dat ontstaat na het wassen van de toeslagstoffen kan de oorzaak zijn van permanente stofvorming.
- Opgeslagen materialen kunnen stof genereren: trechters die bovenaan open blijven, de silo vullen, enz.
- Het vallen van materialen van het laadvoertuig voor verzending in het transportvoertuig (kipper, wagen, binnenschip) is een bron van stof, vooral omdat de behandelde materialen dan fijn en droog zijn.

Er zijn talloze geluidsbronnen in steengroeven, waardoor er een voortdurend lawaaierige omgeving ontstaat, met name door malen, zeven, mijnexplosies, waarschuwingsapparatuur voor het achteruitrijden van motoren en machines, transportrollen, enz.
0 x
ghognerud
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/04/14, 19:00




par ghognerud » 21/04/14, 21:31

moinsdewatt schreef:
highfly-verslaafde schreef:Herzoliet.


wat moet je ermee in de praktijk?

voor Frankrijk, voor export?

Hoeveel banen zijn er?


Ik denk dat het de bedoeling is om het lokaal als opvulmateriaal te gebruiken.

Voor slechts 4-5 banen (waarschijnlijk minder) is de prijs van elke baan erg hoog!!
En na deze twintig jaar kunnen we de plek in de oorspronkelijke staat herstellen, natuurlijk niet.

Zelfs voor 100 banen zou ik tegen dit project zijn!!!
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten