"Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par chatelot16 » 18/01/18, 16:02

Ik lijk te hebben gehoord dat de voormalige onteigende eigenaars priortaries waren om hun land terug te winnen als ze wilden ... maar ik hoop dat ze het geld van de onteigening hebben kunnen gebruiken om elders andere dingen te doen, en dat succesvol genoeg zijn geweest om niet terug te willen komen!

Ik ben bang dat degenen die het gebruik van het onteigeningsgeld hebben gemist in de m .... en dat we hun oude land niet gratis teruggeven
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Adrien (voormalig nico239) » 18/01/18, 16:08

Ik geef toe dat ik de wetten op dit gebied niet ken die ik met dit verhaal ontdek.

Ik hoorde dat in Larzac de illegale bewoners uiteindelijk het land hadden toegewezen: cool als een systeem voor gratis land zonder de bouwvergunning goedkoop te tellen ...

Ik zou graag een contant onderzoek naar dit onderwerp hebben dat ik heb ontdekt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Grelinette » 18/01/18, 16:11

Naar mijn mening is de meest objectieve reden voor het besluit om dit luchthavenproject te verlaten gegeven door de minister 1er (dit is niet precies de tekst van de verklaring maar het idee): gezien het niveau van oppositie en conflict aan beide kanten die decennia heeft geduurd, zou dit project de situatie alleen maar verergeren en conflicten kristalliseren.

Dat gezegd hebbende, heb ik ook enkele interessante opmerkingen van anderen behouden: "Vanaf nu geven burgers zichzelf het recht en de macht om zich te verzetten tegen staatsprojecten en ze te blokkeren wanneer ze absurd lijken. , gevaarlijk of besmet met privileges of beslissingen opgelegd door occulte machten ... ".

Ik hield ook van de volgende analyse: "Frankrijk wordt enerzijds gekenmerkt door een soort aristocratische macht die nog steeds aanwezig is in de genen van onze politieke, financiële en economische besluitvormers die beslissingen proberen op te leggen op basis van hun eigen belangen. aan de andere kant een soort boerenoorloog eigentijds waardoor de bevolking zich kan mobiliseren en haar oppositie kan uiten. Vanaf nu moet bij het nemen van belangrijke regeringsbeslissingen met deze situatie rekening worden gehouden. ”Wordt vervolgd ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Adrien (voormalig nico239) » 18/01/18, 16:24

Het hangt allemaal af van "kristallisaties" en hun recidieven.

Notre Dame des Landes en zijn leeftijd zijn vrij uitzonderlijk.

Zullen er zoveel Zadisten zijn als bepaald voor andere oorzaken?
Tenzij er "professionele zadisten" zijn?

Bovendien zullen we er (tegenover de overheid) ongetwijfeld waakzaam op zijn om een ​​dergelijke situatie niet opnieuw te laten ontstaan.

Dat gezegd hebbende, ook het nutteloos paraat staan ​​voor milieuschadelijke projecten is ook niet de juiste oplossing.

Het valt nog te bezien hoe de huidige soufflé zal leeglopen en hoe de rekeningen zullen worden geregeld BINNEN de Zadists waarin ik iedereen deelneem, namelijk de legitieme (agri-eigenaars van de hoek) en de onwettige.

Ik zeg niet dat ALLE onwettige mensen dat zijn.
Als zich op de site levensvatbare bedrijven hebben ontwikkeld die nuttig zijn voor de sector, waarom dan niet?

Maar dat een individu of een groep individuen land en een goedkope boerderij op de rug van de bezetting daar arrogeert, vink ik aan
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Leo Maximus » 18/01/18, 18:14

Geen zorgen over NDDL-landen! Deze honderden bewaarde hectares vormen een uitzonderlijke landbouwruimte die een uitzonderlijk biologisch label zal worden: de "Bio NDDL"! De advertentie is al gedaan ... : Lol:

Biocoop, die anticipeerde op de stopzetting van het project, was al ter plaatse: https://www.biocoop.fr/actualites-bio/B ... Des-Landes

En het wordt vandaag bevestigd door de minister van Landbouw: http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2018/0 ... ective.php
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Leo Maximus » 18/01/18, 18:21

Grelinette schreef:... "Frankrijk wordt enerzijds gekenmerkt door een soort aristocratische macht die nog steeds aanwezig is in de genen van onze politieke, financiële en economische besluitvormers die besluiten proberen op te leggen op basis van hun eigen belangen ...

Een elegante manier om een ​​maffia-systeem te definiëren :)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Ahmed » 18/01/18, 20:04

@ Nico laat deze vragen de moeite waard zijn: de door de voormalige boeren verkochte gronden zijn nu eigendom van de staat die een voorkeursrecht op retrocessie kan vestigen ten gunste van de voormalige eigenaren, als ze deze willen terugkopen.

Daar ben ik het mee eens Sen-no-sen dat de fysieke fundamenten in tegenspraak zijn met de projecties van de toekomst * van het luchtverkeer die zijn vastgesteld door economen, maar ik betwijfel of dit de oorzaak is van deze definitieve verzaking. Dit project was zeer gerelateerd aan de persoon van Ayrault, wat tegenwoordig minder relevant is, aan de andere kant is het opportuun voor de overheid om "ballast" op een dergelijk mediaonderwerp te laten vallen om andere, meer fundamentele projecten beter te promoten. Geloofwaardigheid Hulot een minimum is hiervoor essentieel en had al een tijdje deel uit moeten maken van de "deal": er is weinig risico om verkeerd te zijn door te beweren dat de recente uitkomst ronduit com '...

Nog steeds over com ', is het een gok dat de regering onverzettelijk zal zijn tegenover de Zadisten, nu deze de legitimiteit van hun zichtbare oppositie zijn ontnomen. Het minder spectaculaire deel is de systemische uitdaging en de bevordering van een alternatieve manier van leven, dat ze het niet erg lang zullen ondersteunen, omdat het in directe tegenspraak is met de wereld die ze ons bieden: bewezen door de A priori criminalisering van Zadisten in de media die zich voorbereiden op spierinterventie. Werking zonder glorie, omdat zonder risico's, maar zoveel Spectaculaire!

* Wat betreft het luchtverkeer, las ik ergens dat slechts 5% van de wereldbevolking al toegang had tot deze vervoerswijze: heb je betrouwbare bronnen over dit onderwerp?
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par sen-no-sen » 18/01/18, 21:06

Ahmed schreef:(...) Dit project was zeer verbonden met de persoon van Ayrault, wat tegenwoordig minder relevant is, aan de andere kant is het opportuun voor de overheid om "ballast" op een dergelijk mediaonderwerp te laten vallen om andere, meer fundamentele projecten beter te promoten. Geloofwaardigheid Hulot een minimum is hiervoor essentieel en had al een tijdje deel uit moeten maken van de "deal": er is weinig risico om verkeerd te zijn door te beweren dat de recente uitkomst ronduit com '...


Het NDDL-project werd inderdaad verdedigd door de voormalige premier JM Ayraultmet, laten we zeggen, enkele belangrijke politieke en economische regelingen.
De studies van luchtvaartexperts waren relatief duidelijk over de onbeschaamdheid van het project, en ik denk niet dat de Zadistes een fundamentele rol spelen bij het verlaten van het project.
Als de overheid Valls nog steeds aanwezig was (!), zou het zeker anders zijn geweest.
Het uitbreiden van de bestaande luchthaven en het opbouwen van het TGV-netwerk kost minder en heeft weinig impact op het economische rendement, dus de beslissing van de regering was het handigst om te doen.

Zoals je heel goed opmerkt, de methode Hulot het vrijgeven van ballast gaat volledig in de richting van de strategie van "consensualisatie" (sorry voor het neologisme) van de president Macron.
De publieke opinie richt te gemakkelijk de aandacht op projecten die wrok uitkristalliseren. Alle kunst van de goochelaar uh .... politicus (en de huidige bewoner van de Elysee is briljant op dit gebied!) van spanning op secundaire onderwerpen om een ​​grote handigheid in ieders baard uit te voeren.
Links had een furieus protest gekregen met de ecotaks, terwijl de huidige regering zonder problemen de toename van brandstoffen heeft doorstaan ​​zonder sociaal conflict, de methode van soepel glijdende werken en deze zou binnenkort op verschillende gebieden moeten worden gebruikt.

Zadists moeten niet te snel de overwinning claimen, zeer strategische projecten zoals CIGEO zullen niets met hun claims te maken hebben. Over het algemeen hebben ze weinig te zeggen dat Zadists alleen condenseren op spectaculaire projecten, die actief deelnemen aan de spektakelpolitiek van onze tijd.

Voor het deel van de populatie dat vliegt:
Dus we zijn 7 miljard. In deze dagen van staking bij Air France is het interessant op te merken dat in 2010 de Internationale Raad van Luchthavens 5 miljard vliegtuigpassagiers heeft geïdentificeerd. Met het jaarlijkse groeipercentage van deze twee hoeveelheden (+ 1,1% per jaar voor de wereldbevolking, + 6,3% voor het aantal passagiers), tellen we in 2017 evenveel mensen als mensen die een vliegtuig gebruiken aangedreven, of 7,5 miljard.

Laten we twee aspecten van deze interessante beklimming noteren. Aan de ene kant vliegt niet iedereen, terwijl sommige meerdere keren per jaar vliegen. Door verschillende bronnen te controleren, kunnen we dat schatten 10% van de wereldbevolking steekt elk jaar de lucht over.

http://www.lemonde.fr/idees/article/2011/11/01/7-milliards-en-avion_1596821_3232.html
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par chatelot16 » 18/01/18, 21:21

het moet worden gecorrigeerd! het is niet 10% van de bevolking die elk jaar de lucht oversteekt ... het is eerder dat het aantal gekruiste overeenkomt met 10% van de bevolking ... en zoals degenen die de lucht oversteken vaak doen deel van de bevolking veel kleiner dan 10%
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par sen-no-sen » 18/01/18, 21:30

chatelot16 schreef:het moet worden gecorrigeerd! het is niet 10% van de bevolking die elk jaar de lucht oversteekt ... het is eerder dat het aantal gekruiste overeenkomt met 10% van de bevolking ... en zoals degenen die de lucht oversteken vaak doen deel van de bevolking veel kleiner dan 10%


Omdat het natuurlijk erg ingewikkeld is om te bepalen wie het vliegtuig neemt, is het daarom noodzakelijk om gegevens te vergelijken die met name kunnen worden gekoppeld aan het inkomen per hoofd van de bevolking, maar over het algemeen blijft het principe altijd hetzelfde: het is een actieve minderheid die ervoor zorgt dat al zijn "teleurstellingen".
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten