Ze zullen toch niet durven? Olie in Arctic?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 04/10/09, 20:27

Obamot schreef:
bpval schreef:Desertec is een utopie
De energieproductie willen concentreren op plaatsen zoals de woestijn is zeker interessant (valorisatie van de plek... woestijn) maar veronderstelt de creatie van een spinnenweb om de energie te verdelen...
Om nog maar te zwijgen van het feit van een mogelijke staatsgreep
of het feit dat hij enkele panelen prikte voor het dak van zijn 'Sweet Home'

Nee, ik rommel altijd hoewel ik dit bij nader inzien deed


Koi? Panelen stikken ... dat is goed.


Niet prikken
Plaats 24 m2 panelen op mijn dak
En als ik klaar ben met (het werk) laat ik je zien wat ik met de tegels heb gedaan

Een Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 04/10/09, 21:06

Hallo Bpval,
bpval schreef:Abstract

Thermische zonne-energiecentrales verbruiken aanzienlijke hoeveelheden zoet water

Nee omdat:
- stoomkrachtcentrales werken in een gesloten circuit zonder noemenswaardige behoefte aan water
- er zijn andere processen zoals Stirling met lucht in een gesloten circuit.
Bij thermische opslag worden enorme hoeveelheden gesmolten zouten (nitraten enz.)

Nee, omdat we ondergrondse opslag in het zand kunnen bedenken, of zelfs helemaal geen opslag.

DESERTEC impliceert een zeer gecentraliseerde wijze van energieproductie.

Nee, hij pleit specifiek voor een enorme temporele en geografische decentralisatie.

De Afrikaanse Unie verwerpt dit project omdat het leidt tot de verdeling van Afrika in tweeën en wordt gezien als een nieuw neokolonialistisch initiatief.

Daar weet ik het niet... Ik denk dat het hem integendeel interesseert, maar in feite zijn de mentaliteiten in het Zuiden net zo moeilijk te veranderen als in het Noorden.

OK ... OK Ik ben negatief in de bijdrage van mijn argumenten
Maar hey ik blijf Er is een goed mijn dak

Ja ! :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/10/09, 21:42

Naar Remundo's overwegingen zou ik uiteindelijk naar deze luisteren:

bpval schreef:Thermische zonne-energiecentrales verbruiken aanzienlijke hoeveelheden zoet water, een zeldzaam goed in droge gebieden.

Welke alternatieven zijn er? Zeer arme regio's, zonder ontwikkeling van de beschikbare hulpbronnen. Resultaat: armoede die de smeltkroes is van alle fanatisme.
En dit argument geldt niet. De overvloed aan energie zal het mogelijk maken om zeewater te ontzilten, woestijnen weer te laten bloeien, landbouw daar te ontwikkelen, niet-vervuilend transport (elektrische trein) te ontwikkelen ... enz. Het water zal na verloop van tijd terugkomen naarmate er meer vegetatie ontstaat, waardoor een microklimaat ontstaat ... Dit biedt fantastische vooruitzichten voor de oeverstaten en de nieuwe welvaart, een politieke stabilisatie.

bpval schreef:Bij thermische opslag worden enorme hoeveelheden gesmolten zouten (nitraten, enz.) uit zware chemicaliën gebruikt, in Frankrijk worden deze installaties geclassificeerd als SEVESO.

Het grootste probleem is niet dat, maar de instabiliteit van de elektronen en de provocatie van elektrolyse... voor zover ik het begreep. Elektrolyse kan op zijn beurt worden "gecontroleerd" om waterstof op te slaan... ook schone energie. Er is dus geen probleem.

bpval schreef:DESERTEC impliceert een zeer gecentraliseerde wijze van energieproductie.

Helemaal gelokaliseerd in ... zeer gelokaliseerd:

Beeld

Onderzoeksproject bij Font-Romeu-Odeillo, Frankrijk. Om Ramundo's woorden te illustreren is hier de Stirlingmotor waar hij het over heeft, die in het brandpunt van de parabool is geplaatst. (Bron: Wiki)

bpval schreef:De Afrikaanse Unie verwerpt dit project omdat het leidt tot de verdeling van Afrika in tweeën en wordt gezien als een nieuw neokolonialistisch initiatief.

Eh... wacht, de huidige president van de Afric@ine Union, zou dat niet de aardige Mu@mmar K@dd@fi zijn? : Mrgreen:

Zie je, het alternatief voor dit alles is atomaire energie ... wat kies je? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 05/10/09, 19:15

Ok ok

Gecentraliseerd ...

Niet in de zin dat hij een poolhouse in de woestijn biedt aan iemand die gek is op dollars die gekruid zijn met exotisme.

Nee nee

In de zin dat ik het leek te begrijpen
De woestijn is daar nutteloos
We installeren zonne-energiecentrales (natrium, water onder druk, frietpan)
We verbinden de hele bazaar met elkaar (zoals een elektrische pijpleiding)
En we voeden Europa

Ik gewoon ???

Hmm, ik voel de dodelijke verklaring voor dummies opduiken in de schaduw van de post.

Beeld


Goedenavond
0 x
PIF PAF POUM
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 05/10/09, 19:34

Remundo ...

Zou jij het initiatief willen nemen tot zo'n project, dat ik me daarbij zou kunnen aansluiten.
Desertec.
Maar dit is niet het geval.
Schade
Je inventiviteit is verbluffend ... zoals Pascal HAM.
...
Uw probleem ... u hebt teveel vrije tijd ... Beeld

En je gebruikt het bovenop
En daar zie je dat het me pijn doet Beeld

De anti-erosieklep Ik vraag me af of dit de miniatuurgarage uit mijn kindertijd is en ik word gek (te veel goede herinneringen)

Hugs
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/10/09, 20:28

kalm 8)

Er zullen drijvende zonne-energiecentrales gepland worden op zee voor de kust, gecoördineerd met de maritieme visteelt. Dit vergroot de mogelijkheden...

Desertec is slechts een onderdeel van de Trans-mediterrane samenwerking op het gebied van hernieuwbare energie die ook heel Europa dekt ...

Voor de rest geef ik het op. Het staat allemaal in de links, maar je hebt het duidelijk niet gelezen.
Dernière édition par Obamot de 05 / 10 / 09, 20: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/10/09, 20:30

Desertec is een zeer interessant project, het grote probleem blijft politiek, het apparaat zou enkele honderden miljarden kosten, wat de landen dwingt tot gezamenlijke financiering.
Slimmer zou het zijn om eerst een Europees “mini Desertec-project” uit te voeren.
De zonneschijn in het zuiden van Spanje (in het proces van woestijnvorming) zou een zeer winstgevende exploitatie mogelijk maken.
En dichter bij ons, start de bouw van zonne-eilanden voor onze kusten.
Helaas is onze overheid niet erg geïnteresseerd in dit soort apparaten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 06/10/09, 09:57

bpval schreef:Remundo ...

Zou jij het initiatief willen nemen tot zo'n project, dat ik me daarbij zou kunnen aansluiten.
Desertec.
Maar dit is niet het geval.
Schade
Je inventiviteit is verbluffend ... zoals Pascal HAM.
...
Uw probleem ... u hebt teveel vrije tijd ... Beeld

En je gebruikt het bovenop
En daar zie je dat het me pijn doet Beeld
Bedankt Bpval,

De anti-erosieklep Ik vraag me af of dit de miniatuurgarage uit mijn kindertijd is en ik word gek (te veel goede herinneringen)

Hugs

Ik, zie je, integendeel, ik merk dat ik tijd tekort kom... nou ja, ik neem de moeite :D

Voor Desertec is het, net als voor alle relevante duurzame energieprojecten, een probleem van intra- en internationale lobby's, tegen een achtergrond van controle over fossiele hulpbronnen (olie en uranium) en het vertragen van de opkomst van concurrerende bronnen, ook al zijn ze schoon en winstgevend. .. :?

Dikke kusjes Bp :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/10/09, 10:05

De discussie is enigszins afgeweken, vanwege Obamat (niet goed !!!), het is niet leuk voor mooie peer Hélène, zou moeten zien om deze discussie op het eerste bericht voort te zetten https://www.econologie.com/forums/desertec-e ... t5338.html
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 06/10/09, 10:07

En dan heb ik het niet over de Solar One-fabriek in de Verenigde Staten, die alleen al zelf 22 Mw per dag genereert.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten