Marinaleda of een succesvolle self-management ervaring

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6

Marinaleda of een succesvolle self-management ervaring




par cortejuan » 23/03/13, 18:59

Bonsoir,

Ik had mijn geluksmoment in de 13-uurskrant over Frankrijk 2. Een rapport richtte zich op het dorp Marinaleda in Andalusië. Dit dorp dankzij een buitengewone burgemeester verandert in zelfmanagement. Het werkloosheidspercentage is 5%. Geen daklozen, huur rond de 15 €, crèche met maaltijden en eventueel slapen 12 € (als mijn herinneringen kloppen).

Hoe doen ze dat? Ze veranderen in zelfmanagement, zelfconstructie, zelfexploitatie van de lokale olijfbron. Al deze kleine wereld wordt voor dezelfde prijs betaald, iedereen lijkt blij en trots op dit initiatief.

Wat uiteindelijk vreselijk is, is om te zeggen dat de opgewekte en herverdeelde rijkdom meer dan genoeg is om een ​​kleine stad te ondersteunen (ongeveer 3000 inwoners tenzij ik me vergis).

Hun olie is een van de beste in Spanje.

Maar ik breek een open deur, maar hoe lang gaat ons ongelijke systeem mee?


Hier heeft dit rapport mijn dag opgehelderd.

Hartelijk

http://fr.wikipedia.org/wiki/Marinaleda
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten