Madagascar ecologische republiek, een utopie?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/10/13, 00:32

Pyrolyse is als proces ingewikkeld?

niet echt ingewikkeld, maar je hebt apparatuur nodig: wat schroot, wat leidingen

in Frankrijk werken producenten van barbecue-houtskool met de huidige slechte methode, er is geen tekort aan hout, dus ze willen niet investeren om het beter te doen

in Afrika zijn er plaatsen met een gebrek aan hout, maar die nog meer geld missen om schroot te kopen om het beter te doen

het principe van pyrolyse is om het hout in gesloten stalen cilinders te plaatsen en te verwarmen door een haard: het hout verandert in houtskool zonder verlies omdat het volledig is beschermd tegen de lucht

het hout geeft condenseerbare dampen van methanol, aceton en azijnzuur af ... wat niet condenseert is brandbaar gas dat in een goed gemaakte installatie grotendeels voldoende is voor het verwarmen van de cilinders

waar veel zon is, zou het zelfs mogelijk zijn om te verwarmen door een zonne-oven, om al het gas 's nachts op een generator te laten draaien wanneer er geen zon meer is

de wereld is slecht gemaakt: bij ons in Frankrijk hebben we al het materiaal dat we willen, maar we doen niets goed omdat we te rijk zijn en we de middelen hebben om te blijven verspillen

in landen waar het nuttig zou zijn om het beter te doen, doen we het niet omdat we niet over de financiële middelen beschikken
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 14/10/13, 08:11

interessant :D ,

In Afrika zijn er mensen die heel goed op schroot werken, je hebt alleen een model nodig.

Bovendien gaat u met het geld van de WB zelfs zoveel in de schulden als het nuttig is!

Volgens wikipedia is er bijna net zoveel gas als steenkool in gewicht, het is enorm.

A + goede dag
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/10/13, 12:34

het aandeel van kolengas varieert afhankelijk van hoe u verwarmt: wanneer u het reeds hete hout bij hoge temperatuur oververhit, verzamelt u de waterdamp die wordt uitgestoten door dit centrum van de lading hout die net begint te verwarmen, en deze stoom water vernietigt houtskool: vergassingseffect ... en plotseling is houtskool lichter en minder waardevol

om de productie van houtskool te maximaliseren, is een meer methodische verwarming nodig, zodat de waterdamp en de CO2 die door het hout aan het begin van de verwarming wordt uitgestoten niet over de bijna afgewerkte houtskool gaan

helaas kan ik u geen model of een kant-en-klaar plan geven

wat ik in gedachten heb is het resultaat van alles wat ik heb geleerd over het oude boek van 1800, over de meer recente technologieboeken, cokesoven, hoogoven, vergasser, waar informatie is te nemen ... Ik heb wat kleinschalige ervaring opgedaan

Ik heb vooral nagedacht over hoe het materiaal eenvoudig te bouwen en te gebruiken is ... het is belangrijk om het moderne materiaal niet altijd te ingewikkeld te imiteren, dus te duur en onmogelijk te onderhouden door middel van de rand

je moet je aanpassen aan de beschikbare materialen: in 1850 gebruikten we veel gietijzer, omdat lassen niet bestond, en het was de beste manier van de tijd ... nu doen we het gemakkelijker en goedkoper in gewoon gelast staal ... en ik heb de indruk dat we in sommige gevallen geïnteresseerd zijn in het gebruik van roestvrij staal

met gewoon staal moet je het dik genoeg maken om corrosie te weerstaan ​​... met roestvrij staal kun je bouwen met heel dun plaatmetaal en de hoge prijs compenseren door de kleine dikte
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 14/10/13, 21:34

Een idee om in ieder geval te studeren!

Onder andere ter vervanging van de talloze dieselcentrales die steden elektrificeren ...

Ahmed schreef:Je schrijft:
Ik ben voor een label, want het bestaat voor hout of vis ...

Denk je echt dat een neplabel iets zou veranderen?
Denkt u echt dat het voldoende is dat de vernietiging van de natuur (en mensen) de inboorlingen iets meer ten goede komt, zodat dit het inhoudelijke probleem oplost?


Het idee is het tegenovergestelde, vermijd de natuur te vernietigen en de lokale bevolking niet te schaden ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 15/10/13, 22:31

Op het platteland zijn verbeterde kachels die minder hout gebruiken erg interessant en gemakkelijk te vervaardigen door ambachtslieden en lokaal met gevarieerde en goedkope materialen.
Als we het gebruik van "Noorse kookpotten" toevoegen, is de brandstofbesparing zelfs nog aanzienlijker.

Dit zijn twee eenvoudige verbeteringen die veel mensen kunnen helpen; Dit zal echter de algemene situatie niet veranderen, omdat zelfs uitgaande van een generalisatie van deze praktijken, de door sommigen bespaarde hoeveelheden beschikbaar zouden zijn voor anderen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/10/13, 22:52

Ahmed schreef:Op het platteland zijn verbeterde kachels die minder hout gebruiken erg interessant en gemakkelijk te vervaardigen door ambachtslieden en lokaal met gevarieerde en goedkope materialen.
Als we het gebruik van "Noorse kookpotten" toevoegen, is de brandstofbesparing zelfs nog aanzienlijker.

Dit zijn twee eenvoudige verbeteringen die veel mensen kunnen helpen; dit zal echter de algehele situatie niet veranderen, omdat zelfs uitgaande van een generalisatie van deze praktijken, de door sommigen bespaarde hoeveelheden beschikbaar zou zijn voor anderen ...


... voor de verspilling van anderen ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 15/10/13, 23:28

Ja, bedankt voor de precisie, je begreep perfect wat ik bedoelde! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/10/13, 23:40

met zo'n principe nutteloos om geld te besparen

door geld te besparen kunnen anderen verspillen wat we hebben bespaard

dus het is beter om alles zelf te verspillen, zodat anderen dat niet hoeven te doen :onheil:

serieus, houtskool is een goede praktische brandstof: gemakkelijk aan te steken, gemakkelijk te doven om te herstellen wat niet is verbrand voor het volgende gebruik ... rookt niet dus kan binnenshuis worden gebruikt zonder schoorsteen
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/10/13, 12:04

Vergelijk het energieverbruik per hoofd van de bevolking en per dag tussen Madagaskar en een "rijk" land, en vertel me wie er moet besparen?

In dit geval hebben we het over herstel en een manier om het gebruik van olie te beperken.

Valorisatie van een hernieuwbare energie, die al wordt verbruikt, maar met veel verliezen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 18/10/13, 20:19

Chatelot16, het is belangrijk om het gebruik van eenvoudige technieken aan te moedigen die zeer belangrijk zijn voor plattelandsbevolking en in het bijzonder vrouwen die (onder andere!) de zware taak hebben om te zorgen voor de bereiding van maaltijden; het is ook belangrijk om het bos lokaal te behouden.
De techniek is op zichzelf echter onvoldoende: het is niet zeker dat de besparingen ten goede komen aan de families die deze verbeteringsinspanningen leveren, er is geen bewijs dat de tijd die vrouwen besparen niet gewend is aan nieuw werk, er is ook geen garantie dat de geconserveerde hulpbron op een andere schaal geen economische kwestie zal worden ...

Goede bedoelingen zijn niet voldoende, maar bescheiden en morele overwegingen moeten voldoende zijn om dit soort acties te rechtvaardigen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten