Hulot, minister van 100 liter per uur?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sicetaitsimple » 19/09/17, 21:52

Did67 schreef:
- alle energiebronnen (mechanisch, kinetisch, chemisch, elektrisch) kunnen worden omgezet in warmte-energie met een rendement van 100%

- het tegendeel is helemaal niet waar: met warmte kun je hooguit omzetten in elektriciteit met een rendement van, ik weet het niet, rond de 50%; chemische energie (brandstof), je kunt het niet omzetten in mechanische energie met een rendement van slechts 40% (in een warmtemotor)...



Even ter verduidelijking, aangezien we het hierboven over warmtepompen hadden.

Je kunt gas verbranden in een condensatieketel om je te verwarmen, met een rendement van bijna 100% op PCI.
Je kunt het ook ombouwen tot een energiecentrale met gecombineerde cyclus, met een rendement van bijna 60%. Voor de eenvoud nemen we 50%, wat de verliezen op de netwerken ruimschoots dekt.
Met een zeer goede warmtepomp, een gemiddelde COP van 4, heeft u een rendement van 50%*4 in de geretourneerde warmte, of 200%, vergeleken met de initiële "gas"-energie die het systeem binnenkomt.

Het is dus natuurlijk niet gratis, want een goede warmtepomp is net als je pelletketel, hij is niet gratis, maar je kunt wel een veel beter rendement behalen (ten opzichte van het binnenkomende gas) dan een ketel met zeer efficiënte condensatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par chatelot16 » 19/09/17, 22:27

Precies ! een goede thermische centrale en een goede warmtepomp kunnen een totaal rendement hebben dat twee keer zo goed is als dat van een boiler!

maar het tweede voordeel van de warmtepomp is dat deze niet gekoppeld is aan een bepaalde energiebron: EDF zorgt ervoor dat hij alle beschikbare energie kan leveren

In tegenstelling tot een olieketel die alleen stookolie verbruikt, zal een warmtepomp alle hernieuwbare energie gebruiken die EDF wil distribueren

als je een huis verwarmt dat geen zeef is, is het niet essentieel om op elk moment te verwarmen... als je een netwerk met veel intermitterende hernieuwbare bronnen wilt helpen, zal het voldoende zijn om de warmtepompen te regelen, zodat ze werken zoals een prioriteit op de juiste momenten

nog een opmerking: zolang de daluren 's nachts plaatsvinden, is er niet genoeg fotovoltaïsche zonne-energie! als er voldoende zonne-energie is, zullen de daluren de dag zijn!

en dat verklaart waarom er nog geen zeer variabele prijs is om consumenten aan te moedigen om bij voorkeur op basis van hernieuwbare energie te consumeren... er is nog niet genoeg hernieuwbare energie!

als er voldoende hernieuwbare energie is, zal het gemakkelijk zijn om verbruiksbeheersystemen op te zetten, waardoor de noodzaak van opslag wordt vermeden

goede warmtepompen zullen deel uitmaken van de consumenten die zich kunnen aanpassen aan de productie
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Christophe » 20/09/17, 14:39

sicetaitsimple schreef:Met een zeer goede warmtepomp, een gemiddelde COP van 4, heeft u een rendement van 50%*4 in de geretourneerde warmte, of 200%, vergeleken met de initiële "gas"-energie die het systeem binnenkomt.


Een idee waar al over gedebatteerd wordt, Sanyo biedt er zelfs een te koop aan 183% totale opbrengst! Nou ja, liever een COP dan een wetenschappelijk gezien rendement. Zien: verwarming-isolatie / gas-warmtepomp-in-warmtekrachtkoppeling-door-sanyo-t6555.html

Zie ook: verwarming-isolatie/koppeling-micro-warmtekrachtkoppeling-en-warmtepomp-t6292.html et verwarming-isolatie/warmtepomp-en-geothermische-de-niet-rooskleurige-realiteit-van-het-moment-t4991.html

Gevonden via de nieuwe interne zoekmachine: search.php 8) 8)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sicetaitsimple » 20/09/17, 18:23

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:Met een zeer goede warmtepomp, een gemiddelde COP van 4, heeft u een rendement van 50%*4 in de geretourneerde warmte, of 200%, vergeleken met de initiële "gas"-energie die het systeem binnenkomt.


Een idee waar al over gedebatteerd wordt, Sanyo biedt er zelfs een te koop aan 183% totale opbrengst!


Nee, niet echt, in het diagram dat ik beschrijf, ondergaan we een totale transformatie van gas in elektriciteit in een energiecentrale, en vervolgens door het gebruik van een "klassieke", elektrische warmtepomp, en niet door de machine gepresenteerd door Sanyo.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par chatelot16 » 20/09/17, 18:55

of de warmtepomp nu door sanyo of iemand anders is gemaakt, verandert niets

als de warmtepomp elektriciteit gebruikt die afkomstig is van een moderne thermische centrale, produceert deze meer warmte dan wanneer we dezelfde brandstof in een ketel verbranden... maar ik blijf erbij dat dit zelfs nog beter is! de warmtepomp gebruikt alle door edf geleverde energie, inclusief hernieuwbare energie

hoe meer hernieuwbare energie er is, hoe nuttiger warmtepompen zullen zijn

Als er voldoende zonne-energie is, zullen de daluren op klaarlichte dag vallen en zullen we de warmtepompen overdag met prioriteit laten draaien!

Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen de voorkeur willen geven aan elektrische auto's en tegen warmtepompen zijn

Integendeel, ik vind dat warmtepompen een goede manier zijn om brandstof te besparen, wat goede brandstof is voor voertuigen.

een groot deel van de vervuiling in grote steden is te wijten aan olieverwarming: het vervangen van olieketels door warmtepompen is veel gemakkelijker dan het vervangen van dieselauto's door elektrische auto's... laten we beginnen met de gemakkelijkste voordat we ons afvragen wat economisch bijna onmogelijk is
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Remundo » 20/09/17, 22:55

Ik wilde terugkomen op het verhaal van het vervangen van auto's vóór 1997...

Ik heb twee Renault 19's die het goed doen, ze verbruiken 6 l/100 km.

Laten we ons voorstellen dat ik er één inruil om een ​​gelijkwaardige benzineauto te kopen... hij zal hetzelfde verbruiken tot op 0,5 liter...

en het vervaardigen van een nieuwe auto is het CO2-equivalent van 100 afgelegde km... vanwege belichaamde energie.

Aan de hybride kant? het is de woestijn, anekdotisch. Hebben we het over E85? Geen van beide.

Zijn maatregel is dus een stunt die bedoeld is om de fabrieken van benzineauto's draaiende te houden, of ze nu nieuw of recent gebruikt zijn...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Christophe » 20/09/17, 23:02

Dat is helemaal waar, maar het is meer een geschenk aan de auto-economie onder het mom van ecologie...ten koste van de mensen...Hoe verwacht je van mensen die worstelen met hun oude auto's dat ze onder deze omstandigheden van ecologie gaan houden?

Na de auto's in goede staat uit de jaren 90 is het nog steeds vrij zeldzaam en gezien de criteria voor APK's in 2018 enorm zullen stijgen zal dat zelfs nog verder toenemen... Zozeer zelfs dat de maatregel om oude auto's te verbieden zichzelf zal doen (via de APK...)...

De auto is een ECHTE geldpomp, maar mensen slapen zo dat ze het niet echt beseffen... zeldzaam zijn de auto's die minder dan 0.2 €/km kosten in werkelijke gebruik... d.w.z. 20 €/100 km... 200€/1000km...en dus 20€/000km...

Samenvattend: een thermische auto kost één keer aanschaf en één keer gebruik!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par chatelot16 » 21/09/17, 10:14

het ergste is dat we er niet eens zeker van zijn dat recente auto's echt minder vervuilen dan oudere!

elke keer dat we cijfers zien, zijn dit slechts de normen die door de fabrikanten worden gerespecteerd voor de goedkeuring van hun auto... we zien nooit een normale auto-meting in echt gebruik

de oude normen waren niet erg streng, maar de auto's vervuilden gemakkelijk veel minder dan wat de norm toestond

de huidige normen zijn veel strenger, maar de fabrikanten spelen vals... en echte auto's vervuilen meer dan de normen

Zolang er geen echte meting is bij normaal gebruik, zal ik blijven denken dat het aansporen van mensen om nieuwe auto's te kopen een hoax is, alleen goed voor autofabrikanten... en zelfs niet zo goed, omdat de klanten alleen het geld kunnen uitgeven dat ze hebben... en deze pseudo-intimidatie tegen vervuiling verstoort alleen maar de markt

zonder deze desorganisatie die klanten dwingt auto's te kopen die ze niet bevallen, zouden fabrikanten verplicht zijn beter naar klanten te luisteren en te doen wat voor hen nuttig is, bijvoorbeeld lichtere en zuinigere auto's.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Christophe » 21/09/17, 13:08

chatelot16 schreef:omdat klanten alleen het geld kunnen uitgeven dat ze hebben...


Eh, ik ben het er niet mee eens! Dit is de reden waarom we krediet, leasing of huur hebben uitgevonden, dat breed wordt toegepast in de autosector... Ik zou benieuwd zijn hoeveel procent van de nieuwe auto's "contant" wordt gekocht? Maximaal 5 tot 10% denk ik...

chatelot16 schreef:bijvoorbeeld lichtere en zuinigere auto's


Jij spreekt Karel!

Ik heb nog nooit gehoord van een opiniepeiling of opiniepeiling over auto's!!

Fabrikanten dicteren hun wetten... en wanneer ze, door een of ander wonder, innoveren in het concept van mobiliteit, saboteren ze zichzelf om het succes van de innovaties te voorkomen.

Het meest recente voorbeeld is de Renault Twizy elektrisch-vervoer/renault-twizy-te-koop-prijs-en-opties-t11636.html die niet eens een origineel raam heeft!! Geen grapje?

Het is niet eens mogelijk om ze als optie te hebben bij Renault, ik sprak een paar dagen geleden met een eigenaar: het zijn onafhankelijke apparatuurfabrikanten die ze aanbieden... voor € 500 voor 2 ramen, niet ver van 8% van de prijs van de Twizy...Hij zei ook dat de vering erg ongemakkelijk was!

We kunnen ook de BMW C1 noemen, een echte innovatie uit die tijd, maar die slechts een paar jaar werd geproduceerd...Ik heb er een kleine studie naar gedaan...bijna 20 JAAR geleden!! https://www.econologie.com/bmw-c1/

Anders zijn de specificaties voor de ECHTE auto van de ECONOLOGISCHE toekomst een paar jaar geleden in samenwerking op Econologie gemaakt (hier luisteren we naar de anderen...):
nieuw-transport / auto-the-future-of-t6803.html


Maar de huidige trend gaat richting steeds zwaardere en krachtigere voertuigen, alleen maar om te laten zien “dat we het (niet) in onze broek hebben”...de fabrikanten exploiteren op wonderbaarlijke wijze de psychologie van het menselijke egocentrisme...de rest interesseert hen niets, net als het jaar 40!

Lees ook: nieuw-transport/auto-van-de-toekomst-toekomst-van-auto-quotes-t5608.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Did67 » 21/09/17, 17:53

sicetaitsimple schreef:
Je kunt gas verbranden in een condensatieketel om je te verwarmen, met een rendement van bijna 100% op PCI.
Je kunt het ook ombouwen tot een energiecentrale met gecombineerde cyclus, met een rendement van bijna 60%. Voor de eenvoud nemen we 50%, wat de verliezen op de netwerken ruimschoots dekt.
Met een zeer goede warmtepomp, een gemiddelde COP van 4, heeft u een rendement van 50%*4 in de geretourneerde warmte, of 200%, vergeleken met de initiële "gas"-energie die het systeem binnenkomt.

Het is dus natuurlijk niet gratis, want een goede warmtepomp is net als je pelletketel, hij is niet gratis, maar je kunt wel een veel beter rendement behalen (ten opzichte van het binnenkomende gas) dan een ketel met zeer efficiënte condensatie.


Ik combineer je twee posts.

Ja, als we een overschot aan hernieuwbare energiebronnen hebben, blijft wat u zegt staan. Op dit moment hebben we ik weet niet hoeveel nucleaire eenheden draaien! En we bouwen er een paar voor onszelf (Flamanville EPR).

En dan heb ik het over daar, de komende 15/20 jaar. Mijn cv-ketel heeft geen langere levensduur.

Vandaag hebben we een "boeket" van energie. Waaronder waardevol biomassapotentieel - het Franse bos groeit en de staande voorraad groeit. Zelfs als we ons zorgen kunnen maken over bepaalde onevenredige projecten.

Ik zal het zo zeggen: zolang hernieuwbare energie geen structureel overschot is, zou ik het logisch vinden dat we het beheer van deze verschillende bronnen beter plannen. En ik vind het onsamenhangend, vanuit thermodynamisch oogpunt (ik was vergeten dat je van energie houdt!), om MASSAAL de vorm van elektrische energie te gebruiken voor thermische toepassingen. Natuurlijk zijn er, zoals altijd, situaties: "lichte" renovatie van een oud Elzasser huis... Zo marginaal natuurlijk. Maar MASSIEF, er is iets mis! [Zolang hernieuwbare energie geen structureel overschot is - in het stookseizoen, Natuurlijk !]

Maar ik blijf woedend dat momenteel een basishuis is voorzien van elektriciteit. Omdat de RT2012. En omdat het voor de fabrikant de goedkoopste is. Zelfs hier, in de zone "dorpsverkaveling", met het Elzasser bos...

Dat is wat me boos maakt. En er is inderdaad een "elektriciteitslobby", die, of we het nu leuk vinden of niet, een directe bondgenoot is van de nucleaire lobby. Waaronder "thermische ingenieurs" die thermisch zijn, degenen die verkopers van kunstmest, pesticiden of tractoren "landbouwingenieurs" zijn. Dit doet niets af aan hun competentie. Het is gewoon het paradigma dat verkeerd is. Of ethiek?

We zijn het misschien niet eens. Ik spreek een standpunt uit!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 127 gasten