Duitsland = slechte student CO2-vervuiling

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars

Duitsland = slechte student CO2-vervuiling




par martien007 » 24/06/08, 23:09

Vanavond gezien op het nieuws om 20:2 uur van FRXNUMX.

Eerlijk gezegd, na dit laatste rapport te hebben gezien, ben ik er steeds meer van overtuigd dat de Duitsers een beetje onze Amerikaanse Amerikanen van Europa zijn wat betreft vervuiling (zie ook hun grote sedans).

Bekijk dit rapport over het belang van kolenwinning en de bouw van gigantische kolencentrales; Naar mijn mening wegen de zonne- en windcollectoren van onze buren niet zwaar in de energieproductie van Duitsland.

Als we dat weten oma Angela een exclusief / speciaal contract getekend voor Duitsland met Poetin voor de aanleg van een directe Rusland -> Duitse gaspijpleiding, die door Noord-Europa loopt, we kunnen altijd dromen van een groen Duitsland: ik zie het erg donker dit Groen duitsland mij :onheil:

http://jt.france2.fr/20h/

klik op "DUITSLAND / SLECHTE STUDENTENVERVUILING" als het werkt omdat ik er niet aan begonnen ben, maar morgen wordt een betere dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 24/06/08, 23:16

Het is zeker dat Duitsland geen model is, ondanks wat we vaak willen geloven, hadden we al gemerkt. Maar Duitsland is 0 nucleair, 0 radioactief afval (afgezien van de elektriciteit die het importeert).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/06/08, 23:32

Yes! je snijdt het. Ik noteerde de qq-cijfers 27 miljoen ton Co2 per jaar! je kunt grenzen stellen voordat je dat vrijgeeft!


Het goede nieuws komt uit Spanje, aangezien ze daar een zonne-oven hebben gebouwd die bestaat uit een spiegelsensor die de zon weerkaatst op een gigantische "radiator" die de vloot verwarmt, een capaciteit van 300 MW die een stad als Sevilla : Mrgreen:


A+
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 24/06/08, 23:54

Ik denk dat zelfs als ze voorbeeldig zijn wat betreft de huidige dekking van hun behoeften aan hernieuwbare energie (in vergelijking met Europese buren tussen zonne-energie, warmtekrachtkoppeling met biomassa, wind en waterkracht zijn ze zeer goed geplaatst), er nog steeds essentieel werk te doen is op de vraag naar energie: verhoog de energie-efficiëntie, zoek afval, negawatts. Voor transport zijn ze bijvoorbeeld een van de eersten die het project hebben geïmplementeerd om spoorweginstallaties en rijopleiding te corrigeren met het oog op energiebesparing op het spoorwegnet (20% verwacht binnen een tot twee jaar ) ... Dit zou geleidelijk de ontwikkeling van kolengestookte elektriciteitscentrales beperken, terwijl tegelijkertijd de oprichting van gebouwen met positieve energie de afwezigheid van afhankelijkheid van bestaande energiecentrales mogelijk maakt.

Ik zag een deel van het F2-rapport. Ik karikatuur wat me opviel:
1 hernieuwbare energiebronnen zullen nooit dezelfde service kunnen bieden, het is het proberen niet waard (zie de toegekende onderzoekskredieten, sic).
2 en om de behoeften te dekken die ze nog niet kunnen dekken met duurzame energie, gebruiken ze steenkool in plaats van nucleaire: het is moeilijk omdat het meer CO2 produceert en iedereen weet dat het de ALLEEN verontreinigende stof die in aanmerking komt (het ultieme nucleaire afval waar we het niet over hebben in de media, dus het bestaat niet).

Ik gok niet op de toekomst van jonge Fransen als de kelder vol is met radioactief afval.

Ik wil erop wijzen dat kernenergie in Duitsland 1/15 tot 1/8 van de hoeveelheid CO2 produceert die door een kolencentrale wordt geproduceerd en iets meer dan warmtekrachtkoppeling op basis van biogas, aangezien dit voor verwarming van gebouwen zorgt.
http://www.oeko.de/service/gemis/files/ ... te2006.pdf
http://www.lessourcesdelinfo.info/Allem ... a1737.html

Een van de weddenschappen van Duitsland is om de efficiëntie in de energieketen te verhogen en over te schakelen naar veel warmtekrachtkoppelingsinstallaties, van biobrandstoffen konden ze zeer interessante resultaten behalen op het niveau van invloed op het milieu (ja vandaag gebruiken ze voornamelijk steenkool, sic). Tegelijkertijd hebben ze nog steeds ruimte voor de totale dekking van het grondgebied in wind en zon ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 24/06/08, 23:57

Voor zonne-energie niets te zeggen over Spanje en koningin ... het lukt haar goed ...
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 25/06/08, 00:11

Lietseu schreef:Yes! je snijdt het. Ik noteerde de qq-cijfers 27 miljoen ton Co2 per jaar! je kunt grenzen stellen voordat je dat vrijgeeft!


Het goede nieuws komt uit Spanje, aangezien ze daar een zonne-oven hebben gebouwd die bestaat uit een spiegelsensor die de zon weerkaatst op een gigantische "radiator" die de vloot verwarmt, een capaciteit van 300 MW die een stad als Sevilla : Mrgreen:


A+

Ja, het is zeker dat Spanje op de goede weg is, aan de andere kant hebben ze grote waterproblemen omdat ze teveel verbruiken om hun kassen te bevoorraden en ze hebben de grondwaterspiegel uitgeput, ze zijn nu gedwongen om water te ontzouten van zee en importeer het vanuit Frankrijk (Marseille -> Barcelona) per tanker !!!!

Wat ons Fransen betreft, we zijn ook niet duidelijk met onze kerncentrales en hun radioactief afval: het laatste nieuws is dat ze het willen begraven in een kruiwagen in de Tarn of in de Lot - ik weet meer - het ging gisteren naar het nieuws en de burgemeester van de kleine stad is woedend; bovendien bevindt het zich in een normaal beschermd park : Lol:

Wat me ergert aan de Duitsers is dat ze zich willen uitgeven voor de koningen van de ecologen en dat ze de enigen ter wereld zijn waar je met grote sedans met meer dan 200 km / u op de snelweg kunt rijden '' gemaakt voor dat "en we vinden dit NORMAAL !! ongelooflijk ... iedereen in Europa is er tevreden mee, want alle grote politici die ons leiden hebben min of meer een grote Mercos of BMW of Porsche of Audi ... en waarom beroven van het plezier van hard rijden met deze prachtige touringcars.

Allemaal valse ezels ... nadat ze zijn gekomen om toespraken te houden over ecologie ... en patati en patata ..... het is pipo.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 25/06/08, 00:34

Rustige jongens ...

a) Voor CO2 zijn we het eens: op elektrisch vlak is Frankrijk veel beter dan Duitsland. Maar het is ALLEEN dankzij het voordeel van CO2 uit Franse nucleaire ... dus je moet weten wat je wilt.

b) Het milieu en de vervuiling moeten beperkt blijven tot het CO2-criterium?

Voorbeeld: afvalverwerking. Ik denk niet dat hij veel verbrandingsovens heeft in Duitsland die duizenden mensen hebben vermoord, in Frankrijk als ...

Op het gebied van afvalbeheer loopt Duitsland 20 jaar voor op Frankrijk.

c) Het cliché van grote Duitse sedans is belachelijk :schok: Denk je dat alle Duitsers in serie 7 of audi A4 rijden? Het gemiddelde salaris en de koopkracht zijn vergelijkbaar met dat van Frankrijk ... er zijn duidelijk meer Renault en Peugeot in Duitsland dan grote sedans ...
d) In het algemeen wilt u de duurzaamheid van een Duitse productie vergelijken met die van een Franse productie? Ecologie gaat ook over het verduurzamen ...

Conclusie: beperk uw oordeel niet tot het pseudo-wetenschappelijk discours van een JT ... zelfs als Duitsland niet zo groen is in termen van CO2 dat sommige mensen zouden willen voorstellen ...

Hier is een iets zwaarder en serieuzer artikel: https://www.econologie.com/l-exemple-all ... s-435.html

ps: voor video's zou het leuk zijn als iedereen meedeed om EconoTV te ontwikkelen. Er is een zeer goede tutorial van Loxo: https://www.econologie.com/sauver-une-vi ... -3758.html
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 25/06/08, 09:21

Christophe schreef:
c) Het cliché van grote Duitse sedans is belachelijk :schok: Gelooft u dat alle schleus in serie 7 of audi A4 worden uitgevoerd? Het gemiddelde van de lonen en koopkracht is vergelijkbaar met dat van Frankrijk ... er zijn duidelijk meer Renault en Peugeot in Duitsland dan grote sedans ...
d) In het algemeen wilt u de duurzaamheid van een Duitse productie vergelijken met die van een Franse productie? Ecologie gaat ook over het verduurzamen ...



De Duitsers hebben een veel lagere koopkracht dan in Frankrijk of België. Dit is ook de reden waarom de kortingsketens in Duitsland zeer goed zijn ontwikkeld in vergelijking met de onze. Bovendien is er niet echt een minimumloon, veel mensen werken voor 800/900 € per maand.

Als het niet gaat om vervuilende elektriciteitscentrales in Duitsland, kunnen we onze lieve elektriciteitsproducent Electrabel bedanken die investeert in deze elektriciteitscentrales in Duitsland.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 25/06/08, 09:28

Lietseu schreef:Yes! je snijdt het. Ik noteerde de qq-cijfers 27 miljoen ton Co2 per jaar! je kunt grenzen stellen voordat je dat vrijgeeft!
Het goede nieuws komt uit Spanje, aangezien ze daar een zonne-oven hebben gebouwd die bestaat uit een spiegelsensor die de zon weerkaatst op een gigantische 'radiator' die de vloot verwarmt, de capaciteit van het ding 300MW in staat om een ​​stad als Sevilla te bevoorraden : Mrgreen:
A+

300 MW, weet je het zeker? Het is absoluut enorm!

Ter info, de Odeillo zonne-oven is 1 MW en de Thémis-experimentele installatie 2,5 MW.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 25/06/08, 10:19

In het laatste nieuws was de Spaanse centrale een 100MW: https://www.econologie.com/forums/centrale-s ... t2966.html
Is het sindsdien veranderd?

De projecten Odeillo en Thémis waren meer experimenteel dan gericht op het maken van een productie ... vandaar hun lage vermogen.

Het is de CNRS die een van de 2 "bezit", lijkt mij.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 176 gasten