Financieel fascisme en groene groei, Solidarité Progrès

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Financieel fascisme en groene groei, Solidarité Progrès




par Capt_Maloche » 04/08/09, 14:47

Opgegraven op de Solidarity and Progress-website: http://www.solidariteetprogres.org/

Beeld

jouw mening?

Dit geldt zeker voor de "GROENE BUSINESS"
Hij heeft ook geen ongelijk als hij zegt dat er geen terugkeer naar het verleden mogelijk is (hij impliceert zonder oorlog of uitroeiing)

Aan de andere kant weet ik niet zeker of Yahn Arthus Bertrand zijn film HOME maakte om de Europese verkiezingen te dienen, aan de andere kant dat zijn boodschapper het voor dit doel deed, oké.

Achteraf geeft hij voor de energiedichtheid duidelijk zijn keuze voor kernenergie weer (IDER?)
Dernière édition par Capt_Maloche de 04 / 08 / 09, 15: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/08/09, 15:08

Ik denk dat als we het probleem van de toegang tot energie oplossen, de bevolkingsdichtheid geen probleem meer is, maar hoe zit het met de opwarming van de aarde?

het risico van een op hol geslagen klimaat is reëel en niemand kan een realistisch projectiemodel voor de toekomst geven

Hoe zit het met soorten in geleende tijd?

Voor SetP is de opwarming van de aarde een misleiding

Beeld

Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Financieel fascisme en groene groei ... SetP Dossier




par Christophe » 04/08/09, 19:01

Capt_Maloche schreef:Aan de andere kant weet ik niet zeker of Yahn Arthus Bertrand zijn film HOME maakte om de Europese verkiezingen te dienen, aan de andere kant dat zijn boodschapper het voor dit doel deed, oké.


Hetzelfde: het is toeval, wat was nu het resultaat van deze resultaten?

Op dit moment zie ik er maar één: de "koolstof" -belasting die in feite een TIC / TIPP "bis" is (en waarschijnlijk zal blijven)...

Dus deze belasting, ik ben er helemaal niet zeker van of het de ecologie dient... even praktisch als politiek...

Ik denk zelfs dat het in haast is ingevoerd om deze "overwinning" van de politieke ecologie tegen te gaan: het zal de meeste Fransen erg anti-ecologisch maken...

Ze krijgen me po!

Capt_Maloche schreef:Voor SetP is de opwarming van de aarde een misleiding


Jammer, ze hebben gewoon de geloofwaardigheid verloren die ik voor ze had... shit en zeg dat je hun lidmaatschapskaart hebt!!

Een misleiding door wie jegens wie en vooral met welk doel? (ik heb de video nog niet gezien)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/08/09, 19:14

Ik keek... ja maar:

a)
Groenen houden niet van technologie of wetenschap


Welnu, de groenen kunnen dat zijn, maar niet de ecologen!!!
Oké, ik ben niet groen... :D

b)
Hernieuwbare energiebronnen zijn alleen winstgevend omdat ze worden gesubsidieerd door fossiele brandstoffen


Ja, het is waar, maar op een of andere dag zal het in evenwicht komen (fossielen zullen ten koste gaan van hernieuwbare energie), dus als de huidige subsidie ​​van fossiele brandstoffen ten behoeve van hernieuwbare energie het mogelijk maakt om technologie voor hernieuwbare energie te ontwikkelen, dan zeg ik JA!

c)
Er is een dichtheid van energiestroom voor nodig die per mens toeneemt


Wat is dit voor onzin? In naam van wat? We kunnen veel beter leven door minder primaire fossiele energie te verbruiken.

Voor de rest ja, grondig tegen financieel-speculo-industrieel!

Maar stel ons gerust Maloche; het is nog steeds niet tegen ... econologie toch? : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/08/09, 22:58

dat weet ik nog niet

Ik zou hem moeten ontmoeten, ik heb hem deze vragen per e-mail gesteld, ik wacht op zijn antwoord
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/08/09, 23:00

Eh welke vragen?
Mijn opmerkingen?
0 x
neerstorten
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 10/08/06, 12:24
Plaats: Straatsburg




par neerstorten » 05/08/09, 11:31

Ik sta mezelf toe

Citation:
Er is een dichtheid van energiestroom voor nodig die per mens toeneemt



Wat is dit voor onzin? In naam van wat? We kunnen veel beter leven door minder primaire fossiele energie te verbruiken.


het is niet zozeer onzin, wat ik eronder versta is dat inderdaad als je een vermindering van het energieverbruik wilt wat het ook is, we persoonlijk (meer fysiek) zullen moeten investeren in onszelf. Dat wil zeggen pak de fiets, steun anderen in de bus :p etc..
0 x
luid het alarm van de burgers!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/08/09, 11:36

Hoe is het precies schadelijk voor GROEI om dergelijk gedrag te vertonen? We reden allemaal op de fiets toen we studenten waren, toch? Pkoi als je werkt, voor zover mogelijk, is het niet meer mogelijk?

Cheminade bevestigt dat + groei = + energieverbruik...

Dit is de afgelopen decennia (en de XNUMXste eeuw) waar geweest, maar het kan, het zal veranderen...

Hoe dan ook, het is de definitie van groei die moet worden herzien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/09, 22:19

Ik veronderstel dat hij bedoelt dat, om tot een eervolle drempel van levenskwaliteit te komen, een minimum aan energie per inwoner nodig is en dat onderzoek en ontwikkeling dat ook nodig hebben
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/08/09, 22:42

We zijn het eens, maar... als hij aan andere dingen dan het fossiel dacht, dan drukte hij zich hier buitengewoon slecht over uit!
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten