Zoek gevonden 19 resultaten

par nialaz
03/08/09, 00:06
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Scheffler solar cooker om zichzelf te bouwen
antwoorden: 6
views: 19230

Scheffler solar cooker om zichzelf te bouwen

Hallo, Heeft iemand dit apparaat gemaakt en getest? http://www.solare-bruecke.org/Bauanleitungen/BauanleitungSchefflerkocherfranz2004_%202%20.pdf het staat op de volgende sitelink uiterst rechts in "handmatige constructies" http://www.solare-bruecke.org/Bauanleitungen / indexhandleidingen.html...
par nialaz
18/05/09, 22:22
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Hallo, Voordat ik met de mallen begon, heb ik naar de metalen platen gekeken. Ik keek in de reguliere bouwmarkten en vond geen metalen platen die mij reflecterend leken of die goedkoop waren (40 euro voor 2m2 is goedkoop). Mido ik...
par nialaz
13/03/09, 23:00
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Bedankt voor deze tips.

Het is eigenlijk voor het verwarmen van water en ook uit nieuwsgierigheid.

: Mrgreen:

Om het gips te verzadigen, raad je acryl aan...je hebt het over verf denk ik.?
par nialaz
12/03/09, 22:31
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Hallo, ik heb Soloplast vloeibare was gebruikt. Ik moet mijn mal opnieuw maken. Ik ben van plan de strategie te veranderen en in plaats van een polystyreenmodel te gebruiken, ga ik de parabolische vorm rechtstreeks in gips maken. Tijdens het aanbrengen van lagen zal ik bekisting rond deze vorm maken om ...
par nialaz
05/03/09, 22:24
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Nou... ik kan alles opnieuw doen omdat ik de mal heb gebroken tijdens het ontvormen. :cry: :cry: Feedback: er was een reactie tussen de hars en mijn mal. Waarschijnlijk de verf die ik erop heb aangebracht en ondanks mijn 3 lagen was. Heb ik de wax goed aangebracht?! Dan heb ik eigenlijk een verkeerde dosis...
par nialaz
04/03/09, 23:22
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Hallo, ik heb zojuist mijn stratificatie gedaan. Niet makkelijk ! :cry: Nadat ik mijn gipsmal had afgemaakt om het oppervlak goed aan te passen en de poriën te vullen, heb ik twee lagen verf aangebracht met polyurethaanhars. Vanavond 3 lagen vloeibare wax en lamineren. Res...
par nialaz
27/02/09, 22:18
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Bedankt voor het antwoord, het lijkt mij nu duidelijk.

Ik denk erover om zes stuks te maken, waardoor ik een reflecterend oppervlak van ongeveer 0.7 m2 krijg.

Het enige dat u hoeft te doen, is de vorm proberen! 3 dagen sinds de gipsmal gemaakt is en ik moet nog wachten omdat hij nog niet droog is.
:frons:
par nialaz
26/02/09, 21:54
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

wazaibzh, ik weet nog steeds niet zeker of ik begrijp waar de gelcoat voor is. Tot dan toe dacht ik dat de gelcoat een bestanddeel van mijn mal werd. Maar als ik het goed begrijp (deze keer!?), zal het een onderdeel worden van het onderdeel dat ik ga vormen. Om precies te zijn, het is de gelcoat die...
par nialaz
25/02/09, 23:01
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Productie en laminering van epoxyharsconcentrators
antwoorden: 26
views: 25170

Om de beschrijving van mijn tests af te ronden, zo heb ik de eerste mal gemaakt: 1 - creatie van de parabolische curve op ruitjespapier 2 - creatie van een curve op 4 mm afstand ervan om rekening te houden met de dikte van de Dépron 3- snij het papier als volgt de curve 4- een slag van de marker op...

Zoek Geavanceerd zoeken