Zoek gevonden 33 resultaten

par newstarnord
21/02/22, 15:50
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

Hallo, Ja, het is een huis met twee verdiepingen: kelder, woonkamers en een ander deel half zolder, half woonkamer. Er zijn dus 3 platen, die van de kelder, die van de woonkamers en die van de zolder. De zolder heeft een plafondhoogte van 6m (ongeveer) Laat me de ...
par newstarnord
21/02/22, 12:56
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

voor de ergste gevallen van structurele afbrokkeling moet je het huis scheren Nee, er is geen probleem met het huis, het is in perfecte staat, de placo-isolatie waar ik het over heb, ik heb het niet gedaan, ik heb zojuist de bakstenen scheidingswanden geïsoleerd met vermiculiet en perliet, om de leegte te vervangen...
par newstarnord
20/02/22, 21:09
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

Neen; voor de trap is het alleen dat de gevel een zijtrap heeft. Dus, om de steiger te plaatsen, niet gemakkelijk. Eindelijk zag ik dat er bekleding is, in dit geval geen coating nodig denk ik, maar om te zien. Ten slotte heb ik een scheidingswand van gipssteen van 3 cm in de badkamer...
par newstarnord
19/02/22, 19:23
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

Ok, ik ga kijken naar het prijsniveau van gevelisolatie, maar hoe dan ook lijkt het mij bijna onmogelijk, bovendien als ik het goed begrepen heb moet je letten op het soort coating en verf dat het huis bedekt, en vooral , in het geval dat we genoeg geld zouden hebben om...
par newstarnord
19/02/22, 13:36
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb opeens nog andere vragen :) Ik zal een volledige ITE doen om het huis te "passiveren", zonder discussie. Ja, dat is ideaal, dat is zeker, maar daarvoor zou ik een vakman moeten vinden die ermee instemt om me op te zetten en me steigers te huren voor een maand...
par newstarnord
18/02/22, 23:03
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

Oh nee; wat betreft de absolute luchtvochtigheid, vandaag regent het niet. Ik heb 66% 8°C buiten en ik heb 18° 66% binnen, dus als ik het ermee eens ben zal ik de luchtvochtigheid verlagen. Ik heb ongeveer 7,8 g water binnen en ongeveer 3 g buiten Per kg lucht. Maar ik had soms vooral in de herfst...
par newstarnord
18/02/22, 22:29
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

Re: Koudebrug placo bekleding met parket, expanderend schuim

1) Ik begreep de verklaring niet zo goed, noch de indeling van het pand. In feite is het een kamer die rust op de betonnen plaat van het balkenplafond van een kelder op de begane grond. De balken rusten op deze plaat. Het parket ligt op de balken. Als ik placo met rails installeer, s...
par newstarnord
16/02/22, 12:46
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim
antwoorden: 14
views: 5797

placo voering koudebrug met parket, expanderend schuim

Hallo, We hebben een huis met parket in één slaapkamer. Parket gelegd op balken, traditioneel parket. Dit huis heeft een gepleisterde bakstenen scheidingswand, plus 5 cm vermiculiet tussen de scheidingswand en de buitenmuur. De buitenmuur is ook van baksteen. Ik vraag me af of het mogelijk is...
par newstarnord
05/11/21, 10:08
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Plafond condensatie probleem
antwoorden: 14
views: 7548

Re: Probleem met condensatie in het plafond

Deze betonplaat is waarschijnlijk de oorzaak van een enorme koudebrug bij de wanden en een isolerende vloer lost dit punt niet op. Ja, maar het is raar, want in voorgaande jaren had ik dit fenomeen niet gehad. Tegelijkertijd is het dit najaar niet erg koud en regent het veel; ...
par newstarnord
05/11/21, 10:00
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Plafond condensatie probleem
antwoorden: 14
views: 7548

Re: Probleem met condensatie in het plafond

Ja, oké, maar we hebben al veel rubber-, palm-, ficusplanten ... En, al deze planten, je moet ze water geven, dus dat brengt ook geen vocht met zich mee? Het meest ecologische en het mooiste vochtopnemend middel is heel eenvoudig en het is de natuur die het verschaft ... varen en n ...

Zoek Geavanceerd zoeken