U en uw EGR klep ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.

Voor u, de EGR-klep is:

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/02/07, 00:54

Trouwens, zijn er op moderne Europese benzineauto's?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/02/07, 01:05

Houthakker schreef:Trouwens, zijn er op moderne Europese benzineauto's?


Ik weet niet wat je bedoelt met modern, maar een vriend die een Astra uit 1999 heeft, heeft er een (die het helemaal verpest)... Het verbaasde me echt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/02/07, 01:10

1999? Dat betekent dat het nodig was voor Euro3, waarschijnlijk...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/02/07, 01:46

Dag
Ik heb geluk, mijn twee benzine+LPG-auto's uit 1994 en 1996 hebben geen EGR-klep

De ERG-klep maakte zijn debuut op benzinemotoren...
Voor benzineauto's in Noord-Amerika hadden begin 1980 alle auto's een ERG-klep en een PCV-klep carterontluchting
Voor de zeldzame Mercedes-dieselauto's begon het voor Californië en werd het gedaan voor heel Noord-Amerika
(Het heeft een hogere differentiële verhouding dan de Europese modellen).
Voor dieselgolfs in Canada kwam de ERG-klep veel later in de jaren 90.

In de jaren 80 voor de komst van de katalysator hadden auto's een luchtpomp die lucht in de uitlaatgassen injecteerde?
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/02/07, 23:09

Andre schreef:Dag
Ik heb geluk, mijn twee benzine+LPG-auto's uit 1994 en 1996 hebben geen EGR-klep

In de jaren 80 voor de komst van de katalysator hadden auto's een luchtpomp die lucht in de uitlaatgassen injecteerde?
Andre


Een luchtpomp, zeg je!!!
Volgens mij zit er een op mijn volvo 850, maar ik weet niet echt waar die voor is... :?
Ik kon het niet gebruiken om in het model koolhydraten te blazen die de reactor zullen aandrijven???
Ik vroeg me af of het nodig was om de carburateurs parallel of in serie te zetten om de reactor te voeden. Eén carb voor water, de andere voor koolwaterstoffen (HVP, GO, LPG,...)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/02/07, 00:54

Goedemorgen.

twee carburateurs parallel, een kleinere voor het water.,

Ik heb ergens een plan gemaakt waar het nodig zou zijn om het te onderzoeken of een ander te maken, het is een eenvoudige gewone carburateur en in zijn venturi twee ingangen, een van water en een van brandstof.

2 carburateurs in serie vormen het probleem van de grootte van de venturies, de tweede heeft bijna geen zuigkracht.

2 parallel geschakelde carburateurs waardoor een luchtinlaat te groot wordt waardoor de oppervlakte van de staafbuis kan worden overschreden.

Hoewel in gebruik 100% panton, water als je het hebt geprobeerd, zullen we er nog een keer over praten. Ik wil je illusies wegnemen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/02/07, 08:15

Ik vermoedde een beetje over de zuigkracht...
dus 2 koolhydraten.
Denk je echt dat water niets doet?
0 x
andre-34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 06/02/07, 11:50




par andre-34 » 06/02/07, 12:25

Hallo, ik ben de eigenaar (horror) van een grote stookolie 4x4 uit de jaren 90 (1997). Ik ben zeer verrast om de conso's van oude auto's te lezen, omdat ze bijna gelijk zijn aan de mijne.
De 4x4 is een toyota Landcruiser hdj80 24 kleppen met 4,2 liter cilinderinhoud (!) die in standaardmodus (8 plaatsen) 12 liter per 100 verbruikt en in campermodus doodbeladen met daktent (vierkant door mij) en 3 personen aan boord met alles wat je nodig hebt 13 liter en stof (meer dan 3 ton in dit geval).

Hij is uitgerust met een EGR die ik heb verwijderd toen ik de injectoren verwisselde, omdat dit systeem residuen ophoopt in het verse luchtinlaatsysteem.
Aangezien hij op 300000 km staat (hij tikt als een uurwerk en dat zal nog verdubbelen) zat er meer teer in het systeem dan in de longen van de Marlboro-cowboy.
Blijkbaar gaat het veel beter met hem maar ik zou graag actie willen ondernemen tegen de vervuiling. Het Pantone-systeem interesseert me, maar het lijkt me riskant omdat het moet profiteren van een perfecte afdichting (een motor erop kost de prijs van een goede tweedehands auto als je hem kapot maakt).

- 1 - Zijn er tests uitgevoerd door het EGR-systeem te herstellen om het de waterdamp te sturen? Is dit systeem compatibel met dit type motor (grote cilinderinhoud, tweetraps injectie, turbocompressor zonder intercooling maar vermogen rond de 170 pk)

- 2- de installatie van een intercooler zou mijn verbruik met ongeveer 10% doen dalen (minstens). Maar de systemen zijn duur. Heeft iemand gesleuteld aan een intercooler op een grote motor met een geborgen systeem?

- 3 - De pomp is een DENZO-rotatiepomp (erg duur maar betrouwbaar). Er zijn met name Duitse plannen om deze 4x4 om te bouwen tot 100% HVP (ik zou zelfs het veld kunnen kopen om er koolzaad in te doen). Maar hebben we betrouwbare feedback over de levensduur van pompen, injectoren en motoren na het gebruik van dit type brandstof? Zijn er andere aanbevolen additieven dan die welke voor een fortuin op de markt worden verkocht om het smeervermogen van HVP te vergroten? Kunnen we dit systeem associëren met de Pantone...

pfff voilou, het is simpel nee : Cheesy: ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/02/07, 13:49

Hallo andre34

je hebt de bijna ideale machine om met water in pantone te dopen, maak je geen zorgen over de betrouwbaarheid, je zal de levensduur van de molen terugdringen door minstens 2 waterpompen; het is het zwakke punt van het beest om elke 300 tot 400000km te vervangen.
Als je doping doet zoals ik met een carb om te voeden en als je off-road een beetje hard doet, pas dan op dat je een goed filter op de carb plaatst en de luchtinlaat zo hoog mogelijk zet (passage van fords).

Ga voor dit soort windmolen, je zult walgen van de winst in koppel en hoorcomfort.

@+

PS: voor de intercooler (lucht) een pijp een recuperatie intercooler en het is eenvoudiger dan mechanisch
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
andre-34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 06/02/07, 11:50




par andre-34 » 06/02/07, 14:11

je spreekt van carburateur maar het is een stookolie met directe injectie maar "lage" druk
Je kunt me de dokter te sturen waar de lijnen van de jongens die in te stellen op een dergelijke zeurt?
Wat betreft de HVP, hoe zit het met de "duurzaamheid" van de motor en de pomp (3000 euro nieuw van Toyota, veel goedkoper rechtstreeks in Japan) ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 329 gasten