auto prestaties ten opzichte van de fiets en ligfiets

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 10/09/13, 11:51

Dit is een zeer goede info die dateert van 2010.

De man (hij is een velomobielfabrikant) neemt een goedkope motorfiets, omringt deze met een aerodynamische "body" en verlaagt de positie van de bestuurder, plus een paar aanpassingen (transmissie ...)

Resultaat 1L / 100 naar 130 op de snelweg.

http://www.velomobiel.nl/allert/Recumbe ... orbike.htm

Niet slecht!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 17/02/14, 21:36

Goedenavond, hier is een ander soort fiets http://ablogm.com/velorution14/2011/05/ ... es-routes/

het is handig voor diegenen die een dieet zonder zadel hebben : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
DiaraDominik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/12/15, 14:21




par DiaraDominik » 21/12/15, 14:30

Hallo,
Deze fiets is niet erg praktisch als deze in de stad wordt gebruikt.
Anders is hier een site die goedkope autoverhuur biedt in de buurt van de luchthaven Roissy Cdg. Hier is de link [Matige Flytox: slechte start met een commerciële link ....]
Bonne journee
0 x
adomaniem
x 17

Re: Autoprestaties tegen fiets en ligfiets




par adomaniem » 07/01/20, 21:09

Het is heel goed mogelijk om een ​​goede goedkope fiets in de juiste hoek te kopen om te beginnen, vooral als je geen groot budget hebt. Ik begon met een MBK-mountainbike voor 40 euro. Als het je ooit helpt, een aantal dingen die ik me toen niet echt realiseerde:

- het is echt essentieel om een ​​fiets op de juiste maat te hebben. Te klein en je kunt je benen niet ontvouwen, te groot en je mond breekt bij een rood licht. Wanneer u tweedehands koopt, moet u de verkoper de grootte van het frame vragen om het te sorteren en vervolgens gaan proberen het te controleren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Opnieuw:




par GuyGadebois » 07/01/20, 21:14

BobFuck schreef:Dit is een zeer goede info die dateert van 2010.

De man (hij is een velomobielfabrikant) neemt een goedkope motorfiets, omringt deze met een aerodynamische "body" en verlaagt de positie van de bestuurder, plus een paar aanpassingen (transmissie ...)

Resultaat 1L / 100 naar 130 op de snelweg.

http://www.velomobiel.nl/allert/Recumbe ... orbike.htm

Niet slecht!

Gek, de man besteedde (willekeurig) tien keer de prijs van zijn fiets om op zijn best bijna 1 liter per 100 te winnen, waardoor hij de wetten van aerodynamica ontdekte. Het is geweldig.
Ps: Wat betreft de gevoeligheid voor zijwind, is het beter om er niet over te praten.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Autoprestaties tegen fiets en ligfiets




par GuyGadebois » 07/01/20, 21:39

4 zitplaatsen, 382 kg, 110 km / u ... 12Cv!

http://www.citroenorigins.fr/fr/vehicule/c10
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
alaa.verblijf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/01/20, 22:00

Re: Autoprestaties tegen fiets en ligfiets




par alaa.verblijf » 07/01/20, 22:04

Hier zijn vier veelbelovende innovaties: de fietsen met Ufeel-supercondensatoren, waarvan de eerste vloot volgend jaar zal worden afgeleverd bij La Poste, de ThirtyOne-fietsen die worden opgeladen met achtbaan, de auto die alleen lucht uitzendt uit Mdi en de eerste fabriek van natrium-ionbatterijen van Tiamat tot Amiens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Autoprestaties tegen fiets en ligfiets




par GuyGadebois » 07/01/20, 22:09

alaa.abod schreef:Hier zijn vier veelbelovende innovaties: de fietsen met Ufeel-supercondensatoren, waarvan de eerste vloot volgend jaar zal worden afgeleverd bij La Poste, de ThirtyOne-fietsen die worden opgeladen met achtbaan, de auto die alleen lucht uitzendt uit Mdi en de eerste fabriek van natrium-ionbatterijen van Tiamat tot Amiens.

MDI, ik volg het project al 29 jaar, het is al 29 jaar aan de gang, het is niet uitgekomen, het is slechts een belofte.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Autoprestaties tegen fiets en ligfiets




par Janic » 08/01/20, 10:28

natuurlijk als het werkt! Op voorwaarde dat dit soort middelen is gereserveerd in zeer specifieke niches, zoals in een explosieve omgeving waar thermische en zelfs elektrische apparaten niet bruikbaar zijn.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Autoprestaties tegen fiets en ligfiets




par GuyGadebois » 08/01/20, 11:46

Janic schreef:natuurlijk als het werkt! Op voorwaarde dat dit soort middelen is gereserveerd in zeer specifieke niches, zoals in een explosieve omgeving waar thermische en zelfs elektrische apparaten niet bruikbaar zijn.

Ik heb niet gezegd dat het niet werkte, ik zei dat we 29 jaar hebben gewacht tot dit zou gebeuren.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten