Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par phil59 » 02/06/20, 21:25

Christophe schreef:De handleiding zegt dat we kunnen hopen op 5 tot 10% meer autonomie door regeneratie te activeren...mits je je in een heuvelachtige omgeving verplaatst...10 niet meer dan...

Kortom: met een elektrisch voertuig kun je beter plat rijden, een heuvel gevolgd door een afdaling, of omgekeerd, zal altijd ongunstig zijn voor de autonomie van het voertuig...



Op een ritje van een paar honderd km, met koel rijgedrag, herstel je bijna 15 tot 20%, is mijn ervaring die het zegt, en als ik naar het scherm van de zoé kijk, bevestigt dat het voor mij.

Maar ik moet toegeven dat ik niet veel rem, zoals vaak bij de ingang van het dorp, je auto goed kennend, kom je tussen de 50 en 60 km/u...

Nu, momenteel, als je een EV hebt gekocht voor ongeveer € 26, wordt de bonus verhoogd tot maximaal € 000, beperkt tot 7000% van de prijs van de EV, plus een superbonus van € 27 voor bijvoorbeeld een thermiek uit 5000 (zie de toegestane real), en een QF < € 2011.

Daarbovenop doet Renault er €3000 bij, als je de accu koopt, en niet huurt. Dus € 15 te recupereren.... op een EV van € 000 moet nog € 32 worden gefinancierd....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Ahmed » 02/06/20, 21:34

De gebreken die tijdens de inspectie worden vastgesteld, zijn meestal klein genoeg om technisch te repareren, maar de kosten van de reparatie* betekenen dat deze voertuigen echter gedoemd zijn: de productiviteit van fabrikanten groeit om voor de hand liggende redenen veel sneller dan die van monteurs.

* In het geval van een ongeval, als de airbags zijn geactiveerd, overschrijdt hun vervangingsprijs, zelfs bij kleine reparaties aan de carrosserie, de marktwaarde van het voertuig... De levensduur van de airbags wordt geschat op 10 jaar, maar het is zou onmogelijk zijn om vervanging te eisen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 02/06/20, 21:43

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:De gemiddelde leeftijd van ELV's (end of life voertuigen), dus gesloopt, in Frankrijk is 18,5 jaar (in 2017), inclusief beschadigde voertuigen. Dus zeker pakweg twintig jaar exclusief schadewagens.


Dus het is niet de gemiddelde leeftijd van het park? : Mrgreen: Wie is van ?


10,6 jaar oud, we hadden het er al over gehad en je had de twee waarden door elkaar gehaald.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 02/06/20, 21:51

Ahmed schreef:De gebreken die tijdens de keuring worden vastgesteld, zijn meestal voldoende klein om technisch te herstellen, maar de kosten van de herstelling* leiden ertoe dat deze voertuigen toch worden afgekeurd:


Dus? We laten ze rollen zonder ze te repareren? Ik begreep niet wat je bedoelde?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Ahmed » 02/06/20, 21:58

Aanvankelijk was de CT bedoeld om extreem gevaarlijke voertuigen ofwel door reparatie ofwel door vernietiging uit de weg te ruimen, maar de daaropvolgende evolutie vond plaats in de richting van een normatieve veroudering die aandringt op vervanging door nieuwe en economische zorgen hebben de overhand.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 02/06/20, 22:03

Ahmed schreef:Aanvankelijk was de CT bedoeld om extreem gevaarlijke voertuigen ofwel door reparatie ofwel door vernietiging uit de weg te ruimen, maar de daaropvolgende evolutie vond plaats in de richting van een normatieve veroudering die aandringt op vervanging door nieuwe en economische zorgen hebben de overhand.


Dit wordt niet ondersteund door de feiten. De gemiddelde leeftijd van de vloot in omloop en verwijdering neemt alleen maar toe.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Ahmed » 02/06/20, 23:10

Veel mensen worden inderdaad gedwongen om hun voertuig lang mee te laten gaan omdat het essentieel voor hen is en ze het zich niet kunnen veroorloven om een ​​nieuwe te kopen, maar deze trend evolueert momenteel nog steeds naar normatieve veroudering ten gunste van nieuwe motoren. Ik betwijfel of de meest recente voertuigen (om nog maar te zwijgen van elektrische auto's) deze interventiemogelijkheden toelaten, vanwege de grote complexiteit van de nieuwe modellen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 02/06/20, 23:19

Heel goed, ze laten hun voertuig onderhouden/repareren als volgens een voor iedereen geldend rooster wordt beoordeeld dat het potentieel gevaarlijk is voor henzelf maar ook voor anderen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Ahmed » 03/06/20, 08:52

U zult toch opmerken dat het begrip "gevaar" in de loop van de tijd aanzienlijk is uitgebreid ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 03/06/20, 10:10

Ahmed schreef:U zult toch opmerken dat het begrip "gevaar" in de loop van de tijd aanzienlijk is uitgebreid ...


Zeker. Maar als het gaat om een ​​activiteit (autorijden) met mogelijke gevolgen voor anderen (inclusief de eigen passagiers), ben ik er wel voor.
Voor iemand die een "risicovolle" bezigheid wil uitoefenen maar alleen zichzelf in gevaar brengt, ligt dat anders.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten