Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 02/06/20, 17:09

in de praktijk is het iets anders.

Nee, geen papier, oefenen en zelfs heel gewoon.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par GuyGadebois » 02/06/20, 17:24

taam schrijft:
in de praktijk is het iets anders.

Nee, geen papier, oefenen en zelfs heel gewoon.

Als je aan de ene kant 5 km weg hebt met een hellingspercentage van 15% en aan de andere kant 30 km met een stijgingspercentage van 5%, zul je afhankelijk van je startpunt niet evenveel verbruiken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 02/06/20, 17:27

Ja inderdaad, hier wanneer u de bergen in gaat, gaat u langs dezelfde weg naar beneden. :D
Hoewel met een minder steile afdalingshelling over een langere afstand, denk ik dat het gemiddelde verbruik zal dalen ten opzichte van vlak.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Macro » 02/06/20, 17:39

Ik kan je garanderen dat bij een elektrische de theorie aansluit bij de praktijk qua gebruik in oneffenheden... het verschil tussen het verbruik van mijn ochtendrit (bergafwaarts) en mijn avondrit (bergopwaarts) kwam terug pil haar aan het verschil in energie het duurt om een ​​ton te beklimmen (gewicht van de 106 elec) op de druppel die het moest raken... Behalve dat 's ochtends... Normaal gesproken had het veel minder moeten verbruiken omdat ik kilometers lang in nulverbruik of zelfs in regeneratie zat (batterijen opladen) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par GuyGadebois » 02/06/20, 18:11

Macro schreef:Ik kan je garanderen dat bij een elektrische de theorie aansluit bij de praktijk wat betreft gebruik in oneffen...

Logischerwijs is het maximale koppel direct beschikbaar.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Christophe » 02/06/20, 18:17

Mijn ervaring met elektrische voortstuwing is beperkt tot zelfgemaakte elektrische fietsen...maar ik heb een aantal interessante metingen gedaan, zoals bijvoorbeeld de Wh/km na de gemiddelde acceleratie en snelheid (modus 1 tot 5) (en vreemd genoeg maakt het heel weinig uit : je kunt net zo goed "all the way" gaan in elektriciteit!)

De handleiding zegt dat we kunnen hopen op 5 tot 10% meer autonomie door regeneratie te activeren...mits je je in een heuvelachtige omgeving verplaatst...10 niet meer dan...

Kortom: met een elektrisch voertuig kun je beter plat rijden, een heuvel gevolgd door een afdaling, of omgekeerd, zal altijd ongunstig zijn voor de autonomie van het voertuig...

Aan de andere kant slijt het de remmen iets minder ... maar weet niet zeker of een warmtemotorrem niet effectiever is dan een regeneratief. elektrisch ... maar daar kan ik niet zeggen wegens gebrek aan ervaring op VE ... Remundo of jij, Macro, zal zeker zeggen wat ze denken ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Christophe » 02/06/20, 18:26

sicetaitsimple schreef:Even een opmerking, de "consumentenverliezers" voeden de tweedehandsmarkt.... Het is niet speciaal om ze te verdedigen, maar als er geen nieuwe markt is, wordt het ingewikkeld op de markt.


Ah ja dat is zeker: als we meer auto's maken, wordt het vanaf een moment problematisch... maar we zouden de situatie grotendeels kunnen optimaliseren. Je zou Mad Max moeten vragen wat hij ervan vindt... : Cheesy:

Voor de rest sturen de steeds restrictievere CT-systemen (zie de update van 2019 in Frankrijk) voertuigen naar de schroothoop die nog jaren betrouwbaar en degelijk zouden kunnen draaien... niet alle CT's hebben de gemeenschappelijke vriend van Macro! : Mrgreen:

Bonussen bij aankoop en sloopbonus, hetzelfde gevecht ... het bevordert de vernietiging van nog functionele auto's ...

Laten we niet vergeten dat het 100 tot 150 km kost om de grijze CO000 van een autowissel rendabel te maken...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Ahmed » 02/06/20, 18:56

...als we meer auto's maken, wordt het vanaf een moment problematisch...

Welnee! Bouw gewoon gebruikte auto's... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 02/06/20, 20:20

Christophe schreef:
Voor de rest sturen de steeds restrictievere CT-systemen (zie de update van 2019 in Frankrijk) voertuigen naar de schroothoop die nog jaren betrouwbaar en degelijk zouden kunnen draaien... niet alle CT's hebben de gemeenschappelijke vriend van Macro! : Mrgreen:


Ik zie niet in hoe je "betrouwbaar en degelijk" kunt zeggen. Als er bij de technische keuring een verlammend defect is, is er sprake van een defect, punt. En het kan over het algemeen worden gerepareerd, behalve een structureel defect zoals aanzienlijke corrosie of andere.
De gemiddelde leeftijd van ELV's (end of life voertuigen), dus gesloopt, in Frankrijk is 18,5 jaar (in 2017), inclusief beschadigde voertuigen. Dus zeker pakweg twintig jaar exclusief schadewagens.

https://www.ademe.fr/sites/default/file ... apport.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Christophe » 02/06/20, 21:09

sicetaitsimple schreef:De gemiddelde leeftijd van ELV's (end of life voertuigen), dus gesloopt, in Frankrijk is 18,5 jaar (in 2017), inclusief beschadigde voertuigen. Dus zeker pakweg twintig jaar exclusief schadewagens.


Dus het is niet de gemiddelde leeftijd van het park? : Mrgreen: Wie is van ?

Want op niveau van het rollend materieel zien we dat het veel jonger is... Als we rekening houden met de inzamelvoertuigen van 30, 40, 50, 60 jaar of ouder, dan schiet dat de gemiddelde leeftijd flink omhoog: voor een gemiddelde leeftijd van 18,5 jaar heb je een auto onder de 13 jaar nodig : Mrgreen: ter compensatie van een 50 jaar oude auto (1970)...of 2 2,75 jaar oude auto's...ofwel heel erg jonge...of 3 8 jaar oude auto's...ok, dat wordt redelijk ! : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten