Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Macro » 01/06/20, 07:39

blah ... koop een Tesla zodat een megalo miljardair allerlei onzin de ruimte in kan sturen ... Ik bewaar mijn oude alfalafritte ... En dan is zijn vervanging al gearriveerd ... Een busje gekocht bij een medisch meubelbedrijf ... 5 jaar 360 km: 000 € ... zelfs niet nodig om een ​​terugtrekking uit mijn boekje A te maken ... Om onder de jas een pak maskers door te verkopen dat in de auto van een verpleegster die zijn ochtendinsulines maakte ... En hopelijk werd mijn auto gefinancierd ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 01/06/20, 12:39

moinsdewatt schreef:Waardoor ik bijna 3 jaar geleden mijn tweedehands Clio III kon kopen.
Een elektrische Clio III?
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 01/06/20, 12:50

sicetaitsimple schreef:Een Clio op benzine uit 2011, 5l/100
:?
(Ik zie 5,8 l voor het laagste verbruik opgegeven door de fabrikant...
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio_III )
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 01/06/20, 14:03

taam schrijft:
sicetaitsimple schreef:Een Clio op benzine uit 2011, 5l/100
:?
(Ik zie 5,8 l voor het laagste verbruik opgegeven door de fabrikant...
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio_III )


Wat wil je dat ik je vertel ????
Ik ben 5l, maar ik heb een zeer vlotte rijstijl en mijn reizen zijn altijd voornamelijk op de weg geweest (echt heel weinig in de stad en bijna nooit op de snelweg). Als Wikipedia anders zegt, kan ik er niets aan doen.
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 01/06/20, 22:32

Wat wil je dat ik je vertel ????
nou ja, qua verbruik helemaal niks : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Macro » 02/06/20, 06:53

Wil je dat ik je vertel...In termen van verbruik...Ik had een VW passat break tdi 140cv...Als ik ermee op dezelfde routes reed en dezelfde prestaties vroeg als mijn 106 electric...Het verbruikt...3.9l/100 : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par GuyGadebois » 02/06/20, 12:07

taam schrijft:
sicetaitsimple schreef:Een Clio op benzine uit 2011, 5l/100
:?
(Ik zie 5,8 l voor het laagste verbruik opgegeven door de fabrikant...
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio_III )

Ja, het is een gemiddelde weg/stad/snelweg. De 5L/100 zijn goed te doen op de weg met een lichte voet en zonder grote druppels te maken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 02/06/20, 15:58

Hallo, wat betreft de steile dalingen met een redelijke en constante snelheid, heb ik vaak gemerkt dat ze niet ongunstig zijn voor het verbruik. Heel vaak zijn de verbrandingsmotoren overgedimensioneerd, bij het stijgen zijn ze dus beter opgeladen en bij het dalen wordt de injectie afgesneden, waardoor het verbruik nihil is, de gemiddelde stijging/daling kan dus zonder overconsumptie.
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Taam » 02/06/20, 16:03

Ik had een VW passat break tdi 140cv ... Als ik ermee op dezelfde routes reed en hem om dezelfde prestaties vroeg als mijn 106 electric ... Hij verbruikt ... 3.9 l/100
Ja, wanneer we het meeste beginnen te hebben groot klein, het is eindeloos ... zoals hier : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par GuyGadebois » 02/06/20, 16:56

taam schrijft:Hallo, wat betreft de steile dalingen met een redelijke en constante snelheid, heb ik vaak gemerkt dat ze niet ongunstig zijn voor het verbruik. Heel vaak zijn de verbrandingsmotoren overgedimensioneerd, bij het stijgen zijn ze dus beter opgeladen en bij het dalen wordt de injectie afgesneden, waardoor het verbruik nihil is, de gemiddelde stijging/daling kan dus zonder overconsumptie.

Ja, dat staat op papier, in de praktijk is het net iets anders. En hier hebben we het over een Clio waarvan de motor niet te groot is.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten