Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Christophe » 31/05/20, 18:48

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Het ergste wat we na de coronacrisis kunnen doen, is vervuilende bedrijven redden van onze consumptiemaatschappij...


Wat is een vervuilende samenleving in onze consumptiemaatschappij? Heeft u geen auto?



Als je in een "oude" Saab uit 2005 zit die 5.5 liter verbruikt... en jij?

Alle idioten die elke drie of vier jaar (uit trots) van auto wisselen, zijn consumentistische verliezers...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Christophe » 31/05/20, 18:50

taam schrijft:Ja, geef ze weg, betaal zelfs om een ​​koper te vinden, zoals voor olieaandelen toen de vraag instortte :D


Ik wil heel graag een Tesla!!! Waar tekenen wij?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 31/05/20, 19:00

Christophe schreef:Als je in een "oude" Saab uit 2005 zit die 5.5 liter verbruikt... en jij?

Alle idioten die elke drie of vier jaar (uit trots) van auto wisselen, zijn consumentistische verliezers...


Een benzine Clio uit 2011, 5l/100, verslagen op verbruik!

Even een opmerking, de "consumentenverliezers" voeden de tweedehandsmarkt.... Het is niet speciaal om ze te verdedigen, maar als er geen nieuwe markt is, wordt het ingewikkeld op de markt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Exnihiloest » 31/05/20, 19:20

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Het ergste wat we na de coronacrisis kunnen doen, is vervuilende bedrijven redden van onze consumptiemaatschappij...


Wat is een vervuilende samenleving in onze consumptiemaatschappij? Heeft u geen auto?



Als je in een "oude" Saab uit 2005 zit die 5.5 liter verbruikt... en jij?

Alle idioten die elke drie of vier jaar (uit trots) van auto wisselen, zijn consumentistische verliezers...

Tolerantie en je maakt er twee. “pignoufs”, “puinhoop”, “uit trots”: waarom moet je altijd vuile motieven aan anderen toeschrijven en hen beledigen?!
Heeft u niet begrepen dat we volgens uw ideeën anders kunnen handelen, voor legitieme mobiele telefoons voor iedereen en perfect toelaatbaar (bijvoorbeeld met garantie blijven, mechanische problemen vermijden, nieuwe functionaliteiten nuttig vinden...)?
En zelfs tot het uiterste is ‘consumentisme’ slechts een zonde in je religie, want hedonisme kan er een onderdeel van zijn.
Dan wordt ik ervan beschuldigd dat ik over ecofascisme praat, terwijl de inquisitie er al is.

En ik spreek niet voor mezelf, ik bewaar mijn auto's langer dan dat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Exnihiloest » 31/05/20, 19:37

sicetaitsimple schreef:...
Even een opmerking, de "consumentenverliezers" voeden de tweedehandsmarkt.... Het is niet speciaal om ze te verdedigen, maar als er geen nieuwe markt is, wordt het ingewikkeld op de markt.

Ecologen uit het lagere segment zouden bereid zijn te eisen dat we een voertuig minstens tien jaar behouden. Het zou een contraproductieve maatregel zijn, zoals alle maatregelen die zij opleggen; voor de tweedehandsmarkt, ja, en niet alleen.
Waarom zijn hun oplossingen altijd waardeloos? Want als ze slim waren, zou iedereen ze overnemen zonder dat ze iets hoeven op te leggen, zoals "het is beter en niet duurder" of "het is net zo goed en goedkoper". Hebben we voorbeelden van zulke belangrijke innovaties die voortkomen uit het milieubewustzijn en die spontaan door mensen zijn overgenomen zonder dat ze worden opgelegd?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par sicetaitsimple » 31/05/20, 20:37

Exnihiloest schreef:
sicetaitsimple schreef:...
Even een opmerking, de "consumentenverliezers" voeden de tweedehandsmarkt.... Het is niet speciaal om ze te verdedigen, maar als er geen nieuwe markt is, wordt het ingewikkeld op de markt.

Ecologen uit het lagere segment zouden bereid zijn te eisen dat we een voertuig minstens tien jaar behouden. Het zou een contraproductieve maatregel zijn, zoals alle maatregelen die zij opleggen; voor de tweedehandsmarkt, ja, en niet alleen.

Eigenlijk doet de vraag zich niet, of niet meer, voor. Ongeveer 25% van de nieuwe voertuigen wordt in Frankrijk daadwerkelijk door particulieren gekocht. 75% wordt verhuurd aan LLD (lange termijn verhuur), LOA (verhuur met aankoopoptie) of traditionele verhuurbedrijven. Na ongeveer 3 jaar of zelfs minder voor verhuurbedrijven, worden ze vind je vooral op de tweedehandsmarkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Exnihiloest » 31/05/20, 21:32

sicetaitsimple schreef:...
Eigenlijk doet de vraag zich niet, of niet meer, voor. Ongeveer 25% van de nieuwe voertuigen wordt in Frankrijk daadwerkelijk door particulieren gekocht. 75% wordt verhuurd aan LLD (lange termijn verhuur), LOA (verhuur met aankoopoptie) of traditionele verhuurbedrijven. Na ongeveer 3 jaar of zelfs minder voor verhuurbedrijven, worden ze vind je vooral op de tweedehandsmarkt.

De vraag zou rijzen bij maatregelen in de stijl van Eclectron, die zogenaamd genomen zouden worden in een ‘gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst’, waarbij burgers verhinderd zouden worden iets te kiezen, omdat hen alleen datgene aangeboden zou worden wat volgens hen de beste oplossing zou zijn. Ik weet niet zeker of verhuurbedrijven het recht hebben om hun voertuigen na drie jaar te vernieuwen, maar eerder na 100.000 of 200.000 km, zoals iedereen.
Ik heb gemerkt dat verhuur in de mode lijkt te zijn, ik kende je cijfers niet, het is echt enorm. Wat is het punt hiervan? het wordt een gevangene van een dienstverlener, maar tegenwoordig lijkt iedereen daar de voorkeur aan te geven, boven het abonneren op Franse tandenborsteldiensten, ja, we maken ze, maar we kunnen er geen kopen wanneer je wilt, ze sturen je er een met een abonnement wanneer ze denken dat je het moet veranderen, het wordt gek.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par aerialcastor » 31/05/20, 21:47

Christophe schreef:
Ik wil heel graag een Tesla!!! Waar tekenen wij?


Is dat niet een consumentistische verliezer?
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par Christophe » 31/05/20, 23:37

aerialcastor schreef:
Christophe schreef:
Ik wil heel graag een Tesla!!! Waar tekenen wij?


Is dat niet een consumentistische verliezer?


Niet echt als het gratis is, is het geen consumptie : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Wat als... het groen consumentisme is : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Nou, het equivalent van 400 pk is groen, toch?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Wat is de marge van autofabrikanten op een auto?




par moinsdewatt » 31/05/20, 23:53

sicetaitsimple schreef:Even een opmerking, de "consumentenverliezers" voeden de tweedehandsmarkt.... Het is niet speciaal om ze te verdedigen, maar als er geen nieuwe markt is, wordt het ingewikkeld op de markt.


+1
Waardoor ik bijna 3 jaar geleden mijn tweedehands Clio III kon kopen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 317 gasten