Query: diesel Hdi werkelijke verbruik, SDI, Cdi

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41

Query: diesel Hdi werkelijke verbruik, SDI, Cdi




par laurent_caen » 31/07/06, 12:16

Ik heb een C5 2.0 2002 HDI die wordt gegeven aan 5.7l gemengd gebruik door de fabrikant; goud, is het zeer moeilijk om onder 7l en totaal onmogelijk ook tijdens het rijden met eieren onder de voet bereikt onder 6l; Is mijn auto heeft een defect of zijn er onder u die zou tot dezelfde conclusie zijn gekomen? want met mijn fiesta benzine, ik eet precies zoals aangegeven door de fabrikant gegevens over 6l en zelfs vaak gebeuren onder gaan.
Diesel zou worden overschat of ben ik viel op de lelijke eend lil?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 31/07/06, 12:19

Een 1992 ZX-TD wordt gegeven 90 km / h voor 4.3L / 100 ... u denkt dat iemand gevonden op een dag zo zwak tegens op deze auto?

Met andere woorden, de waarden die door fabrikanten zijn volledig perfecte en dus helemaal niet realistisch om de werkelijke situatie van het gebruik ... Blijkbaar mensen geloven daar ...

Voor uw probleem kunt u tjrs gaan uw garage dat u een elektronische diagnose zal maken ... er kan eigenlijk allemaal dezelfde belangen ...

ps: het is met of zonder airco?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/07/06, 12:34

goed, natuurlijk is het altijd moeilijk om te vergelijken als we niet de bestuurder weten.

Mijn buurman heeft een Mercedes 230C en is ongeveer 6,5 bed: dagelijks snelweg naar Brussel en wat verkeer, het is een commerciële, is het niet te slepen.


met mijn partner diesel classic 1,9, 7,5 ik deed liter gemengde laag met galerij en de schaal, ik rijd relaxed.

toen ik had mijn 806 2,1 110 pk turbo diesel was ik 8,5 de max met galerij en de schaal 7,8 liter op vakantie (super ontspannen en niet op schaal) (met Air-Conditioning)

goed om te bedenken dat in België de snelweg snelheid is beperkt tot 120.

maar het lijkt erop dat je conso is 8 om 10% te hoog voor een dergelijke aerodynamische voertuig: heeft u controle over alle elektronische aanpassingen aan het agentschap.
er is ook de Air-consumeren nog steeds een beetje
Door nadelen, de zomer rolt als je ramen open, ziet ook de bandenspanning

de andere dag, iemand leende mij een Fiat Panda (nieuw natuurlijk) is hier 5,5 liters

mijn partner is 6,5 liter met een nieuwe Fiat Doblo (1,4 HDI)

De brandstof kan ook van invloed zijn van het merk: alle figuren met grote merken brandstof (Shell, Texaco) met uitzondering van de 806 of gebruikte ik de korting brandstof
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 31/07/06, 12:57

Laatste volledige inspectie van onze Twingo 2002: 26 km 606L om 4.3L / 100 met glooiende landschap (graafschap nationnal +) zijn ...

Niet slecht toch? En ik denk dat we nog steeds naar beneden gaan nogmaals op een paar kilometers (km 750 kan doen) ...
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 31/07/06, 13:27

"A 1992 ZX-TD wordt gegeven 90 km / h voor 4.3L / 100 ... u denkt dat iemand gevonden op een dag zo zwak tegens op deze auto?
Met andere woorden, de waarden die door fabrikanten zijn volledig perfecte en dus helemaal niet realistisch om de werkelijke situatie van het gebruik ... Blijkbaar mensen geloven ... "

ok, maar ofwel de Fiesta of C5, waarden van de consument worden berekend volgens dezelfde normen dus waarom in één geval is er overconsumptie van ongeveer 25% en het andere niet? Dat is de vraag die ik zou graag een antwoord ...
anders kan mijn rijstijl omschreven worden als cool, ik altijd langs de hogere snelheden snel (maar niet in sub-schema) en ik zet nooit de airco
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/07/06, 13:49

Christophe!

Ik droom of wat? het is benzine of diesel je Twingo?

die van mijn vrouw maakte 7,5 liter (6,8 in grote reis) benzine, dat is een schande voor zo'n kleine auto.

Kon doen we uitleggen:
1978 naar de datsun 120 A (1200 cc) van mijn broer, gekoppeld aan een zeilboot (kg 150 4 of 5 m) en 4 opvarenden aangesloten Bretagne waardoor minder 6,5 liter benzine
er zijn niet veel van de huidige benzine-auto's die kunnen worden gezegd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 31/07/06, 13:56

Benzine, is er geen diesel Twingo (althans tot nu toe ... om te zien voor de rest).

De motor is veranderd (ik weet niet welk jaar precies) tussen 1er en 2ieme model (de bumper is anders) en eigenlijk 1ere Twingo gezogen tot de dood ... dus ik denk dat de jouwe is nog steeds een van 1ere serie. ..

Kon doen we uitleggen


Antwoord Afbeelding:
Beeld

De index links onder ... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/07/06, 19:43

Dag

De brandstof kan ook van invloed zijn van het merk: alle figuren met grote merken brandstof (Shell, Texaco) met uitzondering van de 806 of gebruikte ik de korting brandstof


Ik weet niet of het is hetzelfde met jou?
De laatste tijd heb ik vullen met Shell en cammion Tanker (Tanker) geïdentificeerde gevulde tanks, kort nadat ik langs een Essso halte ik zie dezelfde tanker vul het reservoir,
De vraag die ik mij vragen of de brandstof komt uit dezelfde raffinaderij, vraag ik me af waar is het verschil tussen Shell, Esso, Texaco, Ultramar en onafhankelijke stations?
Logo's op vrachtwagens die niets betekenen!

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/07/06, 19:57

inderdaad, Bobonne of the box, het is een echte Twingo, de 2e bouwjaar, geplette aardbeien kleur met vlaggenschip van nijlpaard neusgaten.
De motor c 'was de oude 'cléon fonte' van R5 (die het niet zozeer zuigen!)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

vraag naar de werkelijke verbruik van diesels




par denis » 31/07/06, 21:38

andre schreef:De vraag die ik mij vragen of de brandstof komt uit dezelfde raffinaderij, vraag ik me af waar is het verschil tussen Shell, Esso, Texaco, Ultramar en onafhankelijke stations?
Logo's op vrachtwagens die niets betekenen!



Andre
ja, het roept vragen op, de basis is hetzelfde voor alle, dan komen de geconcentreerde additieven, iedereen draagt ​​bij aan de saus. Ik denk dat het antwoord q c'set : Cheesy:

Focus voor een live td (niet HDI) 6l1 / 100 130 heeft km / h idem voor een korte trip naar 6l campagne 6.5 Boulo
indien hij geperst zeer (crisis) 7l
online data sheet:
verbruik
Op 5.7 weg
6.6 op de snelweg
stad 6.6
Sporty Driving -
Het Reservoir 55
Highway 833 Autonomy
Emissies CO2
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten