Query: diesel Hdi werkelijke verbruik, SDI, Cdi

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 12/07/08, 09:37

herge22 schreef:Ik had een Smart Fortwo met 2004 waarvan ik verbruikte 7L / 100 (gegeven aan 5L / 100 tijdje later, mijn Audi TDI A4 110Ch van 1999 verbruikt minder 6L / 100 gegeven aan 5L ook).
De Smart vroeg om een ​​zware voet terwijl de Audi (automaat) een "pepere" moest rijden.


Sorry dat niet bewijst dat:
-hetzij slim je defect had was
-of je kan niet rijden ... : Lol:
Mijn Citroën C2 90cv benzine (2007) gerobotiseerde versnellingsbak, verbruikt gemiddeld geweest 5.8L (airconditioning op auto) en 6.2L / 100 in de winter ... consos Controlled 15000km ... constructeur nadelen is 4.8L / 100 om 90km / h gestabiliseerd, ik vind 5L / 100 in de zomer ... maar met airco ... dus het staat bijna ...
7L / 100 dat is wat ik deed met mijn VW Scirocco 112cv essentie 1981 ... en ik heb niet echt gebruikt om me op te hangen op de weg ... maar ik mijn auto nooit gebruik te kopen brood 1km van huis ... voor korte trips is te voet of met de fiets ...
te lopen economische moet ANTICIPEREN ... veel effectiever dan al het knutselen in de wereld ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/07/08, 16:09

Dag
te lopen economische moet ANTICIPEREN ... veel effectiever dan al het knutselen in de wereld ...


Dit deveint meer Efficace wanneer u beide, goede chauffeur die anticipeert en (alle ambachten)

Het is om deze redenen dat ik kan zeer vergelijkende tests uitgevoerd in de stad, het ook één op de andere dag fluctueert.

de echte test, snelweg 105kmh heeft 110kmh de toezichthouder (de 100kmh wet in Amerika)
u hebt verwijderd alle erreures de bestuurder had slechts klimaatschommelingen hebben een geringe invloed.
Het maakt bijna altijd vergelijkende tests, dezelfde auto, zelfde kilometerteller zelfs brandstofpomp ect ...
in mijn eigen zaak parcourts als ik wil precies na een wijziging te zijn ..

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 12/07/08, 17:45

Andre schreef:Dit wordt nog effectiever als je zowel een goede geleider die anticipeert en (alle ambachten)

de echte test, snelweg 105kmh heeft 110kmh de toezichthouder (de 100kmh wet in Amerika)
u fouten ontvoerd te wijten aan de chauffeur, alleen de klimaatveranderingen hebben een geringe invloed.
Het maakt bijna altijd vergelijkende tests, dezelfde auto, zelfde kilometerteller zelfs brandstofpomp etc ...
in mijn geval hetzelfde pad als ik wil juist na een wijziging te zijn ..

Andre


Hier we het eens ... maar de wind heeft een zeer grote invloed heeft (als piloot vliegtuigen, weet je ...), ruim boven de t ° en vochtigheid: idealiter metingen te nemen 2 in de richting ...
0 x
Zenuwachtig
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 13/07/08, 16:14
Plaats: Essonne, Frankrijk




par Zenuwachtig » 26/09/08, 15:56

Hallo,

1.9 scenic dci: 5,5l / 100 10 000 km op, gemengde stad, snelweg, cushy gedrag.

maar ik bedriegen met de regels van de weg:
- roulette wanneer het gaat omlaag - Het versnelt alleen, dank je serieus
- roulette als er geen noodzaak om te versnellen of te moeten vertragen (de computer bord vertelt me ​​de conso Password 3 / 4 L / 100 om 1.0

wanneer de computer geeft bergop zeggen 10l 100, sta ik op zeer licht voet, conso vallen 2L / 100 en snelheid varieert nauwelijks (verlies van 1 of 2 km / h)

mijn vrouw rijden, de c 1,5 / 100 minimum en nog veel meer. Zij, broodjes en persen zonder vragen te vragen.
0 x
Stop co2 - Houtskeletbouw BBC
- warmtepomp zorgeloze werking sinds 2010
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 06/05/15, 13:05

op het circuit:

L208 heeft nieuwe Peugeot slaat een record consumptie

06 mei 2015 Enerzine

De nieuwe Peugeot 208 in zijn 1.6L-dieselmotorversie (BlueHDi 100 S&S) heeft een nieuw record voor brandstofverbruik over lange afstanden neergezet met homologatie verleend door de Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle (UTAC) .

Inderdaad, 2.152 km werden afgelegd met 43 liter diesel, een gemiddeld brandstofverbruik van slechts 2,0 l / 100 km. En voor The Lion Company bevestigt dit record "de technologische uitmuntendheid van Euro 6 BlueHDi-dieselmotoren en hun bijdrage aan de vermindering van de CO2-uitstoot."

Deze prestatie werd bereikt in eind april op de Peugeot testcircuit Belchamp in Frankrijk onder de controle van de Franse certificering organisatie UTAC.

Een Peugeot 208, strikt standaard, uitgerust met de 1.6L BlueHDi 100 S&S motor en voorzien van een handgeschakelde vijfversnellingsbak, heeft 38 uur en 2.152 km gereden en slechts 43 liter brandstof verbruikt! De nieuwe Peugeot 208 vestigt daarmee het absolute verbruiksrecord voor een massa-auto over lange afstanden. Om dit resultaat te bereiken, reden tijdens de test verschillende chauffeurs om de 3 à 4 uur.

Peugeot 208 test is een versie "zeer lage energie" in het commerciële netwerk met een gecombineerde gemiddelde brandstofverbruik gehomologeerd aan de 3,0 / 100 km en de uitstoot bevatte 79 g / km CO2. Deze versie wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van een achterste aerodynamische spoiler en de goedkeuring van Michelin Energy Saver-banden + Ultra Low Rolling Resistance.

Deze prestatie is vooral een mooie publiciteitsstunt voor Peugeot kondigt de release van haar nieuwe 208 in juni. Betreffende emissies CO2, benzine regel geeft de waarden van 97 g / km diesel, terwijl BlueHDi in het gebied onder de balk 95 g / km blijft.


http://www.enerzine.com/603/18396+la-no ... tion+.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 06/05/15, 19:17

Ja, maar maken het 2.0 / 100 2152 om km en uren 38, het maakt ons een gemiddelde snelheid van 56.6 km / h.

In deze omstandigheden, mijn 208 1.2 VTI (benzine, dus) niet erg ver van dit resultaat ...

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/05/15, 19:39

Hij heeft de haltes voor verandering bestuurder geteld ???

Dat lijkt een beetje laag, zoals constante snelheid, het optimum voor een productie voertuig, niet ??? Met de langste ratio, moest de motor te zijn op zijn limiet zijn trillingen ???

Nu is het in ieder geval een test, op een circuit, vlak, met gestabiliseerde snelheid, en hoe dan ook laag (ik dacht meer aan 70 of 80 km / u) ... Dus een zoektocht naar een record en van "comm" !!!

We zullen zien of, met eco-rijden, in reële omstandigheden kunnen verblijven in de 3 ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 06/05/15, 20:45

Op het plat op de Passat heeft 6eme Mamita omlaag naar 60 ... Dus met 208 en 5 box ... Het maakt me niet schok ... Ik wil dat mijn alfa 156 1.9 4JTD op de 30km is vertraagd / h 30 in gebieden op het vlak, en toch de box is lang (overeenkomstig met de 2.4JTD) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/05/15, 23:17

1360 schreef:Ja, maar maken het 2.0 / 100 2152 om km en uren 38, het maakt ons een gemiddelde snelheid van 56.6 km / h.

+ 1; Het is niet eens een snelheid die men tegen de regels van de wegenverkeerswet als 50; 70; 90; 110 of 130. Interesse meer beperkt, zelfs bij deze snelheid is er (56.6 km / h), het klinkt als de trip stedelijke / peri-urbane of één verandering snelheid erg vaak.
Niets omgezet naar de auto en gebruik maken van de heer iedereen. : Cry: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/05/15, 13:01

Laten we duidelijk zijn. : Arrowu:
Het doel van de PSA was om een ​​media coup te maken door aan te kondigen dat hun productie van voertuigen een record door het eten van minder 2 liter 100km.

Om "deze prestatie" te bereiken, gingen ze uit van het te bereiken doel (minder dan 2 liter per 100 km), en zetten ze de vergelijking om dit resultaat te verkrijgen.

X liters 100km
T van de reistijd (stopt bestraffen deze instelling)
V max snelheid (stopt met het laten vallen van de gemiddelde snelheid)

Simpel gezegd, voorbij 70kmh, aërodynamische krachten toenemen verbruik, zodat de maximale snelheid van minder dan deze waarde moet zijn.
Het motortoerental moet zo laag zijn (dicht bij het stationair toerental) met de momentane verbruik en de hoogste versnelling om het grootste deel van km / h die optimale regime te verminderen.
Het spreekt vanzelf dat de airconditioning was uitgeschakeld, en het maximum aantal consumenten (ontdooien, verlichting, ...).

Op basis van deze parameters, moesten we rennen zo regelmatig mogelijk op een vlakke circuit mogelijk, zodat de macht van de laagst mogelijke (ik denk van ongeveer 5 echte paarden) wordt genoemd.
Het resultaat werd bereikt door afstand uit de kast om de 4 uur om bestuurder te veranderen omdat alle stopt 2 uur zou hebben gegenereerd verbruik pieken voor op kruissnelheid en in het bijzonder rit veel (2.153km !!!) naar gemiddelde verbruik bereikte het doel door het minimaliseren van het aandeel van de overconsumptie.

:?
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten