Volkswagate maar ja ... en andere autofabrikanten?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 01/11/15, 22:28

In veel opzichten lijkt dit Volkswagen-oplichtingsschandaal steeds meer op dopingschandalen in de sport!

Iedereen weet dat er in de professionele sport doping wordt gebruikt en dat er met antidopingtests wordt gesjoemeld.

Van tijd tot tijd worden een atleet en zijn staf betrapt, schudden de andere atleten en hun staf met hun billen en huilen gemeen, en proberen de hoge bestuursorganen de zaken te kalmeren en de affaire te minimaliseren...

De controleprocedures en reglementen zijn iets aangepast zodat het systeem weer aan de slag kan en iedereen tevreden is!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/11/15, 23:00

er is min of meer zichtbare vervuiling... als er een auto voor mijn huis langs rijdt, of het nu benzine of diesel is, zie ik geen vervuiling... maar er komen ook paarden voorbij, met duidelijk zichtbare vervuiling. .. mest is beter zichtbaar dan nox ...

het doet me denken aan oude krantenartikelen van voor 1900 waar een ramp werd voorspeld in parijs met de hoeveelheid mest in de straten... deze ramp werd voorkomen dankzij de verandering van transport
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 02/11/15, 13:41

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/11/15, 10:31

Did67 schreef:- in burgerlijke zaken kunt u alleen pleiten als u schade heeft geleden

- in strafzaken kan de staat alleen pleiten voor overtreding van een wet...

De Franse staat daarentegen zou een vergoeding kunnen vragen in het kader van het ecologische "bonus-malus"-systeem (gekoppeld aan emissietarieven). De fiscus kan zich beroepen op oplichting. Zal hij dat doen?

Concurrenten zouden dat ook kunnen. Ze werden van verkoop beroofd, door te vleiende cijfers waarvan een concurrent gebruik maakte. Zullen ze? Zijn ze zelf nikkel over het onderwerp ???
Concurrenten zouden direct klacht hebben ingediend als ze zich bedrogen voelden wegens oneerlijke concurrentie...

Ik hoorde vorige week dat PSA, die ook vals speelde, de tests had gezien die voor de gelegenheid waren uitgevoerd, om het te bewijzen...

De zaak werd meteen in de doofpot gestopt door de Franse media...

De medeplichtige regering heeft achter de schermen een Europese overeenkomst getekend om de toegestane vervuilingsdrempels te verhogen.
:onheil:

Het is een misdaad, terwijl we het aanklagen 50.000 doden per jaar in Frankrijk, we gaan achteruit om deze slachting te vergroten, uitsluitend ten voordele van autofabrikanten en oliemaatschappijen.

Hier is een duidelijke boodschap over het "ecologische geweten" van onze president aan de vooravond van het leiden van de debatten over de COP21 die hij in Frankrijk organiseert.
:schok: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 03/11/15, 14:46

Het VW-oplichtingsschandaal breidt zich uit: ook de luxe modellen van het merk zouden worden getroffen, evenals die van de merken Porsche en Audi.

http://tempsreel.nouvelobs.com/economie ... wagen.html
http://www.lemonde.fr/economie/article/ ... _3234.html

Het schandaal breidt zich momenteel uit maar blijft dus beperkt tot Duitsland, en de buitenlandse concurrenten staan ​​te bibberen en krijgen niets te verwijten... pfff!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 03/11/15, 18:29

Dag Allemaal.

Citro schreef:Ik hoorde vorige week dat PSA, die ook vals speelde, de tests had gezien die voor de gelegenheid waren uitgevoerd, om het te bewijzen...

De zaak werd meteen in de doofpot gestopt door de Franse media...


Heb je hier een serieuze link voor, of zijn het roddels op Facebook?

Heel oprecht, ik denk dat als PSA of iemand anders zou frauderen, het al bekend zou zijn, want ik twijfel er geen seconde aan dat over de hele wereld de verschillende "onafhankelijke testers" veel auto's van alle merken hebben beoordeeld, hopend op de primeur.


Grelinette schreef:Het schandaal breidt zich momenteel uit maar blijft dus beperkt tot Duitsland, en de buitenlandse concurrenten staan ​​te bibberen en krijgen niets te verwijten... pfff!


Als we je lezen, raden we waar je mee rijdt, het zou zoveel beter zijn geweest als Fiat of de Fransen vals speelden, iedereen had zijn gal kunnen ledigen, maar het spijt me heel erg, het is inderdaad de heilige - heilige VW-groep die vals speelt, deze beroemde groep die een reputatie heeft opgebouwd met liegen, of het nu gaat om de kwaliteit van zijn modellen, hun betrouwbaarheid en slijtageniveau, en, erger nog, de gevallen van (niet) behandelingsgarantie die alleen al een boek verdienen.

Ik kan gemakkelijk begrijpen dat de miljoenen klanten die ermee hebben ingestemd meer te betalen in de overtuiging dat ze iets beters hebben, en dus het gevoel hebben tot een "elite" te behoren, teleurgesteld zijn.

Maar de realiteit is er: VW is de bedrieger en leugenaar, niet de anderen...

;)
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 03/11/15, 21:43

En kom op, een verse van vanavond:

http://www.20min.ch/ro/economie/news/st ... s-16073008

Zelfs benzine, deze keer...

A+
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/11/15, 21:45

Het tijdschrift "ecologische auto" van Jean-Luc Moreau maakte er een tijdje geleden al melding van.
Het was een publiek geheim bij UTAC... Maar ze zouden degenen die hen financieren via de leerlingbelasting niet aan de kaak stellen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/15, 22:05

om CO2 te belasten is het stom om in het laboratorium te meten met alle willekeur en bedrog dat het kan verbergen ... het is voldoende om de brandstof te belasten op basis van de koolstof die het bevat ... hoe we het ook verbranden, we gebruiken CO2 dat het zal doen

het probleem van diesel is een beetje speciaal: de dieselmotor presteert beter dan benzine, en vooral een betere prestatiecurve: diesel presteert goed bij verminderd vermogen, waardoor het gemakkelijk is om geld te besparen, terwijl de benzinemotor slechte prestaties levert bij verminderd vermogen waardoor de besparingen die kunnen worden gemaakt bij lagere snelheid worden verminderd

dankzij deze goede prestaties van diesel bij verminderd vermogen, is het de beste manier om het energieverbruik en de CO2-uitstoot te verminderen

helaas, omdat niets perfect is, heeft het het nadeel van NOx en deeltjes ... maar alles moet correct worden gekwantificeerd: benzinemotoren produceren ook deeltjes, en produceren ook NOx, exacte cijfers zijn nodig om alles te kwantificeren ... we moeten niet zijn misleid door cijfers die te oud zijn of de compressieverhoudingen van benzine waren laag ... ze zijn toegenomen, waardoor de NOx toeneemt ... er zijn steeds meer benzinemotoren met injectie die deeltjes maken zoals diesel

dus stom typen op de diesels is niet de oplossing

voor mij is de oplossing de molenaarcyclus, een geoptimaliseerde cyclus waarbij we niet meer echt onderscheiden of het de oto-cyclus (benzine) of de dieselcyclus is
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/11/15, 13:49

Voor mij is de oplossing om de olie en de thermische motor kwijt te raken waarvan de algehele efficiëntie van de tank tot het wiel nooit 40% zal bereiken en echt piekt op minder dan 20% wanneer de elektriciteit de 80% overschrijdt...

De oplossingen bestaan, het is tijd om het model te veranderen zoals we 100 jaar geleden veranderden door het paard te verlaten...

Volkswagen maakt sinds 2 jaar 100% elektrische modellen en ook hybrides.
Wie weet in de bevolking, afgezien van de geïnformeerde mensen. :?
De reden is simpel, ze adverteren niet omdat ze ze niet willen verkopen. :onheil:

Al meer dan een jaar en 20.000 km rijdt Madame naar volle tevredenheid in een elektrische Volkswagen. We kozen het op basis van zeer objectieve criteria van prestatie, garantie, budget en we werden niet teleurgesteld.
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten