Vergelijkende batterij VS waterstof (brandstofcel) VS biobrandstof BtL (verbranding)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Vergelijkende batterij VS waterstof (brandstofcel) VS biobrandstof BtL (verbranding)




par ENERC » 23/04/20, 13:00

Grappig om de Tesla Roadster als referentie te nemen : Mrgreen: Zorai kon een Zoe nemen in plaats van een racewagen.

We hebben verschillende niveaus nodig:
- knippen van de ENR-tip (te veel zon of wind). Daar krijgt de last van EV zijn volle betekenis. Je laadt je auto als je te veel sap beschikbaar hebt.
- 24-uurs opslag om 's nachts te gebruiken wat overdag is opgeslagen. Maar daar zijn geen grote opslagbatterijen nodig behalve slapeloosheid (wanneer we zonne-energie verwarmen we de bal natuurlijk de dag)
- chemische opslag voor de lange termijn

Bij chemische opslag is er de productie van ammoniak, meststoffen, waterstof geïnjecteerd in het gasnetwerk en stroom naar vloeistof.

Ik vind dat we niet genoeg praten over ammoniak: de hulpbron is belangrijk (stikstof in de lucht), het is een beetje gevaarlijk gas omdat het erg slecht ruikt bij een zeer lage dosis, het gemakkelijk vloeibaar gemaakt en kan direct in turbines worden gebruikt (we hadden NH3-vliegtuigprototypes).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten