Pierre Langlois: Rijden zonder olie, Boek uittreksels

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Pierre Langlois: Rijden zonder olie, Boek uittreksels




par Christophe » 17/11/08, 22:27

Hier zijn enkele fragmenten uit het boek "Rolling without petroleum" van Quebecois Pierre Langlois dat begin 2009 in Europa zal verschijnen.

Small info Peter L. particulier:
Ik heb het over uw werk bij de ENSAIS de 264 en 265 bladzijden van het boek. "Rijden zonder olie" uitgebracht in de boekhandel in november 2008 2009 Quebec en beginnen in Frankrijk.


Klik op de afbeeldingen om de .pdf overeenkomt met het extract te downloaden.

inhoud:
Beeld

Hoofdstuk 1: crisis van de beschaving
Beeld

Hoofdstuk 2: EV en "plug-in" hybride auto's
Beeld
Dernière édition par Christophe de 18 / 11 / 08, 01: 36, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/11/08, 22:44

Hoofdstuk 3: brandstofcellen en waterstof

Beeld

Hoofdstuk 4: nieuwe brandstoffen en water doping of waterstof
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/11/08, 09:51

Whaaaa!

Je zag de figuur 4.25 261 pagina? Dit is degene die ik liever in dit fragment uit het boek
Beeld
Figuur 4.25 - Vergelijking van de stand van de deeltjesfilter na gebruik in dezelfde omstandigheden.
Fouling het juiste filter, dat werd gebruikt met gewone diesel, is zeer veelzeggend. Verbeterde verbranding met water geëmulgeerde brandstof is zichtbaar op het filter in de links op de voorgrond.
Foto: University of Kanogawa


Het bewijs is legio, maar wat doen de bouwers? :onheil:

Anders, u online verkoopt het boek?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/11/08, 10:04

nog een knuppel in het hoenderhok tegen de H2 lobby (niet heel ver weg van de tanker lobby)
Ik hou van de passages over hypothetische brandstofcelvoertuigen heeft H2
de tafel van de put CO2 emissie van een wiel is zeer te spreken.
we zien de suprematie van techno bewezen en eenvoudige elektrische accu van de auto heeft meer dan andere tech.

Ik zie ook pagina 143 een standaard elektrisch voertuig (15kwh / 100km) uitzendt 172g van CO2 / km, zelfs als de elektromotor wordt gemaakt met een centrale slecht voor kolen en het heeft 74g vallen met een gecombineerde cyclus gas!
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 18/11/08, 11:03

Capt_Maloche schreef:
Het bewijs is legio, maar wat doen de bouwers? :onheil:

Anders, u online verkoopt het boek?

Capt Ben,
vraagt ​​hij verleent aan de rechterkant te ontwikkelen?
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/11/08, 11:19

Reken maar dat ze niet nodig hebben

zou doen ontwikkelen van een TRUE EGR-klep aangestuurd door een computer, die katalysatoren en roetfilters zou verwijderen, net als dat :x geschiedenis van het maken 15% meer rendement op voertuigen :onheil: door de druk verliezen als gevolg van dit materiaal !!

EGR klep : Principe gedeeltelijke recirculatie van uitlaatgassen om waterdamp te injecteren van de verbranding van diesel, bekijk details over een onderwerp waarvan gelijkwaardige principe is gecontroleerd: https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t5172.html

perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 03/12/08, 18:47

Christophe, rekenen we op u om ons te vertellen waar en wanneer u kunt kopen dit boek blijkt een echte schat aan informatie.

Lees zeker voorzichtig, dat wil zeggen het verifiëren van de realiteit van wat er geschreven. De APTERA bijvoorbeeld nog niet in verkoop in California.
Ik kijk er naar uit, niet een te hebben, want het is niet klaar om de Atlantische Oceaan over te steken, maar om de doorgang van de toespraak in acht om de realiteit van de markt, en ik steek mijn vingers dat het werkt.

Dat gezegd hebbende, het is nog steeds een Amerloc dat Langlois daar. De gemiddelde auto in 244 g / km daadwerkelijk helpt om de pil elektrisch te zoeten. Bij het oversteken van de Atlantische Oceaan vinden we de teller die de helft zonder verstuiking.

De standaard elektrische auto in Kwh 15 / 100 km van dezelfde jaargang. Als ze echt bestaan ​​deze EV's zullen vereisen dat ze ook alleen maar de helft.
Ik wil niet opnieuw de toevoegingen, ik weet dat er was dat het ergert, (niet te zeggen dank u, dat is normaal), maar wordt bevestigd dat EV's vooral worden gebruikt om de gezondheid van de stadsbewoners beschermen ... dit dat is niet slecht.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/12/08, 19:59

hallo kapitein

Capt_Maloche schreef:Reken maar dat ze niet nodig hebben
zou doen ontwikkelen van een TRUE EGR-klep aangestuurd door een computer, die katalysatoren en roetfilters zou verwijderen, net als dat :x geschiedenis van het maken 15% meer rendement op voertuigen :onheil: door de druk verliezen als gevolg van dit materiaal !!


Vandaar dat u deze 15% opbrengstverlies spellen? In de literatuur lijkt het me dat ze praten 5 8% (niet gevonden mijn bron :frons: ).
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/08, 22:22

Ja, het is in 10% blijkbaar voor de katalysator die veel drukval nodig heeft om het gas te verwarmen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 04/12/08, 15:49

prioir in het boek is al te koop (op ama zoekopdracht ik tegenover het kwam)
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 365-gasten