Beperkte stedelijke snelheid: ZONE 30 km/u in de stad (project in Straatsburg, gedaan in Brussel in 2021) in Parijs?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Betreft: argumenten en voorbeelden van steden 30: www.ville30.org




par Christophe » 11/02/11, 19:17

stad 30 schrijft:als je me een serieus argument tegen het concept van stad 30 vindt, betaal ik je een schuim!


Kuiken? Een Kronenbourg hoop ik he? : Mrgreen:

De serieuze argumenten (denk ik) Ik zei ze hierboven: risico op toenemende congestie tijdens piekuren (een auto die met 30 rijdt, blijft langer op de weg) ... en vervuiling: een auto vervuilt meer bij 30 km / u dan bij 50 (bij constante snelheid). .

Nu hangt het natuurlijk af van wat u "Transit-as" noemt?

Bijvoorbeeld: avenue des vosges of quai Louis Pasteur in Straatsburg: 50 of 30?

Is er een openbaar plan dat de (toekomstige) 30 zones in Straatsburg ergens definieert?

Hier is dat van Lorient: https://www.econologie.info/share/partag ... WQ1fj9.pdf

Beeld

Ach ja in dit geval ben ik het al meer eens met het concept: de "grote" assen blijven op 50 (= 60-70 in werkelijkheid hihihi)

Het verschil is dat er over 3 jaar progressiviteit is geweest, ik weet niet of stras hetzelfde wil doen ...
0 x
30 stad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/02/11, 14:56




par 30 stad » 06/03/11, 19:20

want de serieuze argumenten die eigenlijk spreken van een gestabiliseerde snelheid voor rijden in de stad op secundaire wegen is een lichte neiging ... om nog maar te zwijgen van congestie, die zoals je weet wordt bepaald door het beheer van kruispunten ... welke kruispunten kunnen zien verdwijnen verkeerslichten en haltes worden nutteloos door de pacificatie van het verkeer ... vandaar winst in vloeibaarheid en gemiddelde snelheid!

Kortom, het enige probleem zal zijn voor eigenaren van te sterke auto's voor wie het frustrerend zal zijn om de openbare ruimte niet langer als een circuit te beschouwen. Naar mijn mening niet genoeg als argument.

Ik heb het verkeersplan gevonden: er wordt gespecificeerd dat een automobilist nooit meer dan 300 m verwijderd zal zijn van een doorgaande as die op 50 km / u wordt gehouden: met andere woorden op een klassieke woon-werkreis van ongeveer 15 km 15/20 minuten inclusief parkeren, er zal maximaal 300 m zijn in zone 30, of in het ergste geval nog 5 seconden: is het de moeite waard om opgewonden te raken?

Waarom wil je dat het progressief is? als we het erover eens zijn dat het een nuttige maatregel is, is er geen reden om rond te hangen.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/03/11, 19:33

De beste zouden zones 0 zijn, waar autocirculatie met thermische motor verboden zou zijn.
De auto in de stad is onzin, erger nog, het is een probleem voor de volksgezondheid, dus blij of niet, je moet snel actie ondernemen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Betreft: argumenten en voorbeelden van steden 30: www.ville30.org




par Leo Maximus » 06/03/11, 19:51

Christophe schreef:....... en vervuiling: een auto vervuilt meer bij 30 km / u dan bij 50 (bij constante snelheid ...

Het is in Straatsburg dat we de oplaadbare Prius ervaren, als bij toeval ...

http://www.prius-touring-club.com/vbf/s ... php?t=2872 (17 pagina's).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 07/03/11, 08:25

sen-no-sen schreef:De auto in de stad is onzin, erger nog, het is een probleem voor de volksgezondheid, dus blij of niet, je moet snel actie ondernemen.


In Tours hebben we een buurt waar autoverkeer volledig verboden is ....
Deze wijk is het slechtst in termen van volksgezondheid .... : Cheesy:
Alcoholisme, drugsverslaving, slapeloosheid, onhygiënische omstandigheden, junkfood ...........
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/03/11, 11:18

Macro schreef:
sen-no-sen schreef:De auto in de stad is onzin, erger nog, het is een probleem voor de volksgezondheid, dus blij of niet, je moet snel actie ondernemen.


In Tours hebben we een buurt waar autoverkeer volledig verboden is ....
Deze wijk is het slechtst in termen van volksgezondheid .... : Cheesy:
Alcoholisme, drugsverslaving, slapeloosheid, onhygiënische omstandigheden, junkfood ...........


Ik wist niet dat de auto een vermindering van volksgezondheidsproblemen mogelijk maakte, zoals alcoholisme, drugsverslaving, slapeloosheid, ongezonde omstandigheden, junkfood ...
Fantastisch! We zullen onmiddellijk een wetenschappelijke studie over het fenomeen moeten starten !!! : Lol:

Zou je niet toevallig de sociaal-culturele context van de buurt vergeten?
In veel steden, meestal in het centrum, zijn voetgangerszones voorzien.
Heel vaak zijn de sectoren erg commercieel (pub, nachtclub, snackbar, winkels van allerlei aard ...), wat de toestroom van mensen en de gevolgen die u noemt verklaart, maar dit is slechts het perverse effect als gevolg van haar activiteiten en niet van de afwezigheid van de auto.

Bovendien, als de voetgangersgebieden groot waren, zouden de mensen in de stadscentra niet op deze manier worden overvol.

Ik ken buurten met dezelfde problemen die je noemt, met bonusauto's en de gevolgen die daarbij horen: lawaai, ongevallen, vervelende parkeerplaatsen etc ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 07/03/11, 13:25

Voor slapeloosheid bij junkfood .. Voor alcoholisme ... Het auto- en wegvervoer is zeker en neemt zeker sterk af ... Het is ongelooflijk het aantal mensen dat geen derde drankje drinkt omdat ze achter het stuur moeten kruipen ...


Mijn kleine appartement had geen wetenschappelijke pretenties (zoals alles wat ik hier kan schrijven ... ik ben een eenvoudige sterveling die niet verder ging dan de bac ...) maar eerder humoristisch ...

Drinken of autorijden ... Het kan ons niet schelen dat we geen auto hebben ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
navel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 22/11/10, 08:53




par navel » 07/03/11, 13:34

Ter info: Brussel ligt al enkele maanden op 30 Km / H
http://www.z30.be/fr/accueil
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 07/03/11, 14:28

Hallo,
het is onzin om auto's met 30 km / u te laten rijden.
Al deze trays breken auto's, schotten zijn een genot voor garagehouders.
Toen ik tussen de 5 en 10 jaar oud was, ging ik naar school door helemaal alleen langs een grote weg te lopen. Mijn moeder zei dat ik voorzichtig moest zijn. Als ouders doen wat ze moeten doen, is dat prima.
Bovendien worden in de stad de rode lichten nooit (zelden) gesynchroniseerd. Het kost weinig en zorgt ervoor dat er geen auto's meer wachten op het draaien van de motor ...
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/03/11, 14:30

Zelfs met door paarden getrokken karren met 5 km / u sterven we goed, zoals Pierre Curie, iets na 1906 voor de auto's !!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pierre_Curie

De auto in Parijs gaat nauwelijks sneller dan paardenkoetsen !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten